Gå til innhold

vekt


roxxy

Anbefalte innlegg

jeg er en jente på 18 år som har hatt bulimi i 3 år, men

ingen tror på meg, så jeg lurer på hvor mye jeg må

gå ned for å bli tatt seriøst.

Nå er jeg er 160 cm og veier 48 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er jo feil hvis du skal gå ned for at folk skal tro på deg...det beste hadde kanskje vært hvis noen hadde sett det, men det er vel fryktelig vanskelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo feil hvis du skal gå ned for at folk skal tro på deg...det beste hadde kanskje vært hvis noen hadde sett det, men det er vel fryktelig vanskelig

sett hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

KJære roxxy

En persons kroppsvekt sier ikke nødvendigvis noe om grad av sykelighet. Det er desverre slik at en del mennesker ennå ikke har forstått at anoreksi bare utgjør en svært liten andel av alle med en eller annen form for spiseforstyrrelse. Jeg vet ikke hvem disse ingen er, men dersom det er personer i din nærmeste familie hadde det kanskje vært en ide å gi dem en lettlest trykksak om spiseforstyrrelser. Lykke til, men tenk IKKE på at din vekt skal reduseres. Den er allerede alt for lav!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jorunn Sundgot-Borgen, forsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

man kan kanskje se at folk har anoreksia og

tvangsspising, men ikke bulimi....helt usynlig....

Unnskyld meg , men du minner meg utrolig mye om en vennine av meg...

Hun er HYPOKONDER!!!!

er det et problem for det at de ikke vil tro du har bulemi..

vel vær gla da vel, og få en slutt på det uten at noen vet det...

deter faktisk ingenting å være stolt over..

og når du for det første har spiseforstyrrelser... så er det første du gjør å prøve å skjule det.. ikke å få folk til å tro deg..d et gjør de i allefall ikke dersom du forteller dem det...

herregud.. jeg tror faktisk ingen synes mer synd på deg for at du veier 48 kilo eller 30.... du blir bare irriterende ved å synes synd på deg selv...

Jeg vet hvordan det hele er ... har hatt bulemi i 3 år og det erliksom fortsatt ikke borte...

og det er ikke noen jeg vil skal vite det...

unnskyld om jeg høres frekk og streng.. men.... ta til vett...

ikke bli hypokonder...

og du er helt sikkert tynn nok...

det er ikkje jeg!!!

snufs

men lykke til

og slutt med det bulemi tullet!!!

jeg tror deg.. men jeg tror det er like mye at du vil folk skal synest syndt på dei som at det er ren bulemi

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg , men du minner meg utrolig mye om en vennine av meg...

Hun er HYPOKONDER!!!!

er det et problem for det at de ikke vil tro du har bulemi..

vel vær gla da vel, og få en slutt på det uten at noen vet det...

deter faktisk ingenting å være stolt over..

og når du for det første har spiseforstyrrelser... så er det første du gjør å prøve å skjule det.. ikke å få folk til å tro deg..d et gjør de i allefall ikke dersom du forteller dem det...

herregud.. jeg tror faktisk ingen synes mer synd på deg for at du veier 48 kilo eller 30.... du blir bare irriterende ved å synes synd på deg selv...

Jeg vet hvordan det hele er ... har hatt bulemi i 3 år og det erliksom fortsatt ikke borte...

og det er ikke noen jeg vil skal vite det...

unnskyld om jeg høres frekk og streng.. men.... ta til vett...

ikke bli hypokonder...

og du er helt sikkert tynn nok...

det er ikkje jeg!!!

snufs

men lykke til

og slutt med det bulemi tullet!!!

jeg tror deg.. men jeg tror det er like mye at du vil folk skal synest syndt på dei som at det er ren bulemi

klem

løva, tror du har lagt din egen mening i det

jeg skrev! jeg vil vel faen ikke at folk skal synes synd på meg. ikke gidder jeg forklare heller når du er så slem i kjeften! jeg er bare lei av å bli ledd av og kalt bolla og feita og tjukka osv fordi jeg spiser ti ganger mer enn andre, og det er kjipt å bli kalt sånt når du faktisk har en sf!!!!! det gjør ikke ting noe BEDRE skjønner du!!!!! du var sårende og irriterende å lese det du skrev!! dessuten nå har jeg

lagt på meg igjen og veier 54!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Felicia21

Unnskyld meg , men du minner meg utrolig mye om en vennine av meg...

Hun er HYPOKONDER!!!!

er det et problem for det at de ikke vil tro du har bulemi..

vel vær gla da vel, og få en slutt på det uten at noen vet det...

deter faktisk ingenting å være stolt over..

og når du for det første har spiseforstyrrelser... så er det første du gjør å prøve å skjule det.. ikke å få folk til å tro deg..d et gjør de i allefall ikke dersom du forteller dem det...

herregud.. jeg tror faktisk ingen synes mer synd på deg for at du veier 48 kilo eller 30.... du blir bare irriterende ved å synes synd på deg selv...

Jeg vet hvordan det hele er ... har hatt bulemi i 3 år og det erliksom fortsatt ikke borte...

og det er ikke noen jeg vil skal vite det...

unnskyld om jeg høres frekk og streng.. men.... ta til vett...

ikke bli hypokonder...

og du er helt sikkert tynn nok...

det er ikkje jeg!!!

snufs

men lykke til

og slutt med det bulemi tullet!!!

jeg tror deg.. men jeg tror det er like mye at du vil folk skal synest syndt på dei som at det er ren bulemi

klem

Dette sier jeg ikke for å rakke ned på deg.

Du burde kanskje kjenne litt mer til folks bakgrunn og situasjon før du dømmer dem?

Selv om du ikke vil fortelle noen om bulimien din, så betyr det ikke at det er det samme for alle andre.

En dag vil kanskje du også at andre rundt deg skal forstå hva du gjennomgår? Man trenger ikke å være hypokonder for det.

Jeg ønsker deg uansett lykke til videre i livet.

Koz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

løva, tror du har lagt din egen mening i det

jeg skrev! jeg vil vel faen ikke at folk skal synes synd på meg. ikke gidder jeg forklare heller når du er så slem i kjeften! jeg er bare lei av å bli ledd av og kalt bolla og feita og tjukka osv fordi jeg spiser ti ganger mer enn andre, og det er kjipt å bli kalt sånt når du faktisk har en sf!!!!! det gjør ikke ting noe BEDRE skjønner du!!!!! du var sårende og irriterende å lese det du skrev!! dessuten nå har jeg

lagt på meg igjen og veier 54!

Hva om de gir dem som ikke tror deg et hefte eller noe sånt, så de kan lese litt om Bulimi. Da vil det være lettere for dem å forstå, og støtte deg. Hvis det er dine foreldre du snakker om, kan det jo f.eks. være at de vil at du skal ha det bra, og "tror" hvis de sier at du ikke har det mange nok ganger blir det sånn.

Kan ikke du gå til en lege ol.?

Da man har bulimi, går man mye opp og ned i vekt. Du sa at du veide 54, jeg har veid 74 kg. Og det er ganske stor forskjell! Heldigvis veier jeg ikke så mye nå.

Prøv å snakk med dem som ikke tror deg. Si hvor mye du spiser, og hvor mye du kaster opp.

Lykke til, håper at det bedre med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...