trnd Skrevet 22. april 2002 Skrevet 22. april 2002 Jeg er 36 år og har i flere måneder slitt med vannlating. "Jeg vil, jeg vil, men får det ikke til". Det er lite trykk i strålen og det er ubehagelig å ikke få tømt blæren raskere. For kort tid siden var jeg på WC, men føler fremdeles -ikke behov for vannlating, men en diffus murring i underlivet. Samtidig har jeg av og til stikkende smerter i endetarmsregionen. Disse kommer som lyn fra klar himmel og føles som knivstikk. Disse smertene har jeg hatt to-tre års tid. Jeg har hele tiden trodd at prostata er noe for menn i 50-60 års alderen og føler jeg har fått det i "ung" alder. Er dette normalt? 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. april 2002 Skrevet 24. april 2002 Tja, eksen min fikk prostata rundt 18 års alderen og har slitt med det siden 0 Siter
Oddarn Skrevet 25. april 2002 Skrevet 25. april 2002 Jeg ser at du er plaget med undelivet Jeg har hatt samme plagene i to år har hvert hos mange leger og spesialister men det er ingen som har hjulpet meg Har prøvd en lang medesinkur på ca 2,5 mnd men hjalp ikke . Legene kom frem til at jeg hadde prostatitt som er en lidelse som ikke skal vere farlig Jeg har lest mye om prostatitt i legebøker og på internett årsaken er mange forex. stress anspent tilig 0 Siter
Trygve Talseth, Urolog Skrevet 28. april 2002 Skrevet 28. april 2002 Det er flere mulige årsaker til plagene dine. En mulighet er at du har en forsnevring i urinrøret. En annen mulighet er at utløpet fra urinblæren ikke åpner seg når du skal tisse. Med de plagene du har bør du i alle fall gjennomgå en undersøkelse hos en urolog. - Men hvorfor i all verden skylder du på prostata. Prostata er en kjertel som alle menn har. Den ligger rundt urinrøret, men har ikke noe med vannlatingen å gjøre normalt. Hos middelaldrende og eldre menn kan den vokse og da kan den trykke på urinrøret så det blir vanskelig å få ut urinen, men jeg synes det er søkt å tenke på den som årsak til at vannlatingen din er vanskelig. - En sykdom i prostata som kan ramme yngre, er betennelse i prostatakjertelen - prostatitt. Som regel er hovedplagene smerter og ikke treg vannlating. Men prostatitt er et ord som brukes av mange (både leger og andre) om smerter i bekkenet uten at det har noe med prostata å gjøre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.