Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 36 år og har i flere måneder slitt med vannlating. "Jeg vil, jeg vil, men får det ikke til". Det er lite trykk i strålen og det er ubehagelig å ikke få tømt blæren raskere.

For kort tid siden var jeg på WC, men føler fremdeles -ikke behov for vannlating, men en diffus murring i underlivet.

Samtidig har jeg av og til stikkende smerter i endetarmsregionen. Disse kommer som lyn fra klar himmel og føles som knivstikk. Disse smertene har jeg hatt to-tre års tid.

Jeg har hele tiden trodd at prostata er noe for menn i 50-60 års alderen og føler jeg har fått det i "ung" alder. Er dette normalt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49689-prostata-ved-36/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser at du er plaget med undelivet Jeg har hatt samme plagene i to år har hvert hos mange leger og spesialister men det er ingen som har hjulpet meg Har prøvd en lang medesinkur på ca 2,5 mnd men hjalp

ikke . Legene kom frem til at jeg hadde prostatitt som er en lidelse som ikke skal vere farlig Jeg har lest mye om prostatitt i legebøker og på internett årsaken er mange forex. stress anspent tilig

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49689-prostata-ved-36/#findComment-196748
Del på andre sider

Trygve Talseth, Urolog

Det er flere mulige årsaker til plagene dine. En mulighet er at du har en forsnevring i urinrøret. En annen mulighet er at utløpet fra urinblæren ikke åpner seg når du skal tisse.

Med de plagene du har bør du i alle fall gjennomgå en undersøkelse hos en urolog.

- Men hvorfor i all verden skylder du på prostata. Prostata er en kjertel som alle menn har. Den ligger rundt urinrøret, men har ikke noe med vannlatingen å gjøre normalt. Hos middelaldrende og eldre menn kan den vokse og da kan den trykke på urinrøret så det blir vanskelig å få ut urinen, men jeg synes det er søkt å tenke på den som årsak til at vannlatingen din er vanskelig. - En sykdom i prostata som kan ramme yngre, er betennelse i prostatakjertelen - prostatitt. Som regel er hovedplagene smerter og ikke treg vannlating. Men prostatitt er et ord som brukes av mange (både leger og andre) om smerter i bekkenet uten at det har noe med prostata å gjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49689-prostata-ved-36/#findComment-199648
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...