Gå til innhold

Har smerter hver dag!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvor denne skal, men prøver her. Har over lang tid nå hatt kontinuerlig smerter 24/7. Ikke funnet grunnen til det. Så smerter uten grunn og smerterstillende. Kjenner dette går på helsa løs. Klarer ikke gjøre noe og er blitt meget negativ og mistet motet. Om dette ikke går over hvilke liv blir det? Hilse frustrert! 

Anonymkode: a071f...3c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags typer smerter er det og hvor i kroppen? Har du vært henvist til smertepoliklinikk?

Anonymkode: 0d140...7b5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva slags typer smerter er det og hvor i kroppen? Har du vært henvist til smertepoliklinikk?

Anonymkode: 0d140...7b5

Takk for at du tok deg tid å skrive meg noen ord. Det er stikkende, såre og kan være bort i litt brennende. Er nedre del av ribbeina og går bak mot rygg. Er ikke blitt henvist der. Blitt anbefalt å prøve fysio. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har noen solskinnshistorier her om at ting er blitt bra igjen eller bare det motsatte og blitt noe kronisk? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for at du tok deg tid å skrive meg noen ord. Det er stikkende, såre og kan være bort i litt brennende. Er nedre del av ribbeina og går bak mot rygg. Er ikke blitt henvist der. Blitt anbefalt å prøve fysio. 

Er det tatt mr? Røntgen? Hva sier legen din?

AnonymBruker
Skrevet
Lillemus skrev (5 timer siden):

Er det tatt mr? Røntgen? Hva sier legen din?

Takk som spør og at du tok deg tid. Det er det som gir meg frustrasjonen at det ikke er funnet noe på de ting som er tatt. Legen sier at er usikker på hva det kan være. 

AnonymBruker
Skrevet

Var ikke mye aktivitet her!

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2025 den 1.07):

Er det noen som har noen solskinnshistorier her om at ting er blitt bra igjen eller bare det motsatte og blitt noe kronisk? 

Dette høres ut som en form for ryggsmerter, og i så fall blir de fleste bedre eller bra etter noe tid. Viktig at du ikke overbeskytter eller unngår bevegelse fordi du er redd for å få økte smerter. 

En fysioterapeut kan hjelpe deg med å lage et egnet treningsprogram og vedkommende kan også være sparringpartner mht hvordan fungere best mulig. 

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (13 minutter siden):

Dette høres ut som en form for ryggsmerter, og i så fall blir de fleste bedre eller bra etter noe tid. Viktig at du ikke overbeskytter eller unngår bevegelse fordi du er redd for å få økte smerter. 

En fysioterapeut kan hjelpe deg med å lage et egnet treningsprogram og vedkommende kan også være sparringpartner mht hvordan fungere best mulig. 

Takk for svar! Jeg har vært redd for å få mere vondt. Så har vært forsiktig. Kjenner og at det blir verre når jeg gjør ting. 

Har hatt en fysioterapeut time nå og ble enda sårere da. Men håpe at ting blir verre før bedre. Vet ikke om det er tilfelle? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for svar! Jeg har vært redd for å få mere vondt. Så har vært forsiktig. Kjenner og at det blir verre når jeg gjør ting. 

Har hatt en fysioterapeut time nå og ble enda sårere da. Men håpe at ting blir verre før bedre. Vet ikke om det er tilfelle? 

Det som er aller farligst ved ryggsmerter, er å ikke bruke ryggen. Smerter i ryggen er nesten aldri farlig og skal helst ikke føre til at du slutter å gjøre det som du pleide å gjøre før. Og det er veldig vanlig å bli sårere etter både behandling og trening. 

Skrevet
frosken skrev (1 minutt siden):

Det som er aller farligst ved ryggsmerter, er å ikke bruke ryggen. Smerter i ryggen er nesten aldri farlig og skal helst ikke føre til at du slutter å gjøre det som du pleide å gjøre før. Og det er veldig vanlig å bli sårere etter både behandling og trening. 

Er så enig!

Selv har jeg blitt verre i ryggen denne tiden jeg ikke har fått trent. Satser på å bli bedre når jeg får begynt å trene igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (46 minutter siden):

Det er ikke helt bak i ryggen. Det er foran og så på siden og litt bak mot ryggen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke helt bak i ryggen. Det er foran og så på siden og litt bak mot ryggen. 

Siden undersøkelser så langt ikke har påvist noen konkret skade/problem, så er jeg overbevist om at du vil gjøre lurt i å inntil videre tenke på det som muskel-/skjelettsmerter og bruke kroppen som du gjorde før du fikk vondt. Hva sa fysioterapeuten til deg?

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (15 minutter siden):

Siden undersøkelser så langt ikke har påvist noen konkret skade/problem, så er jeg overbevist om at du vil gjøre lurt i å inntil videre tenke på det som muskel-/skjelettsmerter og bruke kroppen som du gjorde før du fikk vondt. Hva sa fysioterapeuten til deg?

Vi har avtalt videre 2 timer. Fysioterapeut sa hun vil da høre hvordan jeg har hatt det etter forrige time. Har gått litt turer nå og slappet av, men ikke trent noe. Håpte smertene skulle avta. Sa jeg hadde spenning i muskulaturen, men kunne ikke vite hva hovedgrunnen til smertene fra start var. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...