Gå til innhold

ang medisin bytte.

Anbefalte innlegg

Skrevet
stjernestøv skrev (6 timer siden):

han sa også at jeg pleide å styre dette selv og det hadde jeg lov til, så hva vitsen med samtalen var vet ikke jeg? jeg ville bare høre på han, det er jo det dere skriver her inne at jeg må. 

Det er du selv som avgjør til syvende og sist - du er samtykkekompetent, men det betyr jo ikke at du ikke bør gis mulighet til å drøfte med psykiater. Jeg tenker at psykiateren indirekte minner deg på at du pleier å ta gode valg og at du er i stand til å gjøre gode vurderinger. Det har du jo vist gjennom flere år hvor du har tatt medisiner stabilt:-) Men det at du selv bestemmer, innebærer ikke at det er meningen at du til enhver tid skal vite selv hva som er best - og derfor skal du gis anledning til å snakke med psykiater når du vurderer endringer. 

Håper du bare gjør små endringer og at du bruker lang tid på å vurdere effekten av endringene, både med tanke på økt angst og forvirring og hvorvidt disse medisinene har betydning for  den raske pulsen din. Det at det KAN være en sammenheng mellom medisiner og puls, betyr ikke at det nødvendigvis ER en sammenheng for din kropp. Hvis du nå reduserer dosen, så bør du ikke forsøke å redusere ytterligere før tidligst om mange måneder.  

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men da hører du på han. 

Anonymkode: d3b20...c64

ja gjør jo det nå. 

stjernestøv
Skrevet
frosken skrev (8 timer siden):

Det er du selv som avgjør til syvende og sist - du er samtykkekompetent, men det betyr jo ikke at du ikke bør gis mulighet til å drøfte med psykiater. Jeg tenker at psykiateren indirekte minner deg på at du pleier å ta gode valg og at du er i stand til å gjøre gode vurderinger. Det har du jo vist gjennom flere år hvor du har tatt medisiner stabilt:-) Men det at du selv bestemmer, innebærer ikke at det er meningen at du til enhver tid skal vite selv hva som er best - og derfor skal du gis anledning til å snakke med psykiater når du vurderer endringer. 

Håper du bare gjør små endringer og at du bruker lang tid på å vurdere effekten av endringene, både med tanke på økt angst og forvirring og hvorvidt disse medisinene har betydning for  den raske pulsen din. Det at det KAN være en sammenheng mellom medisiner og puls, betyr ikke at det nødvendigvis ER en sammenheng for din kropp. Hvis du nå reduserer dosen, så bør du ikke forsøke å redusere ytterligere før tidligst om mange måneder.  

ja det er sant men jeg vil jo høre på han og nå hører jeg på han, han sa jeg skulle ta 2 mg i to uker så skal vi vurdere det da. får bare se hvordan det går da. 

stjernestøv
Skrevet
frosken skrev (9 timer siden):

Det at det KAN være en sammenheng mellom medisiner og puls, betyr ikke at det nødvendigvis ER en sammenheng for din kropp.

Tror nok det har en sammenheng, hadde jo ikke høy puls uten medisiner. Det har alltid vært i forbindelse med medisiner men hvem vet? 

stjernestøv
Skrevet

når jeg trapper ned hvor lang tid tar det før jeg merker forandring da? mener det har vært noen dager før. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (12 minutter siden):

når jeg trapper ned hvor lang tid tar det før jeg merker forandring da? mener det har vært noen dager før. 

Du får nesten bare vente og se. Vær tålmodig!

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du får nesten bare vente og se. Vær tålmodig!

Ja får bare vente å se da. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

For meg har det vært ca 3 dager før jeg i mitt tilfelle har opplevd forverring.

Anonymkode: 66adc...25f

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Ja får bare vente å se da. 

Er planen din å slutte helt med medisiner nå? 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For meg har det vært ca 3 dager før jeg i mitt tilfelle har opplevd forverring.

Anonymkode: 66adc...25f

Ok får ikke håpe jeg blir verre men bedre. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er planen din å slutte helt med medisiner nå? 

Psykiateren sa det kunne hende jeg klarte meg på 1,5 mg, vet ikke. Var ikke sikkert jeg trengte det heller. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Psykiateren sa det kunne hende jeg klarte meg på 1,5 mg, vet ikke. Var ikke sikkert jeg trengte det heller. 

Men hva var hans anbefaling da? Trappe ned og slutte?

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Har du ikke akkurat skrevet at du skulle prøve 2 mg? 

Anonymkode: 8e7e7...f88

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Men hva var hans anbefaling da? Trappe ned og slutte?

Hans anbefaling var å ta 2 mg i to uker og vurdere da. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Har du ikke akkurat skrevet at du skulle prøve 2 mg? 

Anonymkode: 8e7e7...f88

Jo i to uker. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Hans anbefaling var å ta 2 mg i to uker og vurdere da. 

Ok, og dere har begge god erfaring med en slik redusering? Du har aldri blitt dårligere av det?

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ok, og dere har begge god erfaring med en slik redusering? Du har aldri blitt dårligere av det?

Jo har blitt dårligere av det før og det vet både han og meg, kunne øke igjen til 3 mg. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (42 minutter siden):

Jo har blitt dårligere av det før og det vet både han og meg, kunne øke igjen til 3 mg. 

Men hvorfor lærer ingen av dere på det? Har han også dårlig husk? 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

det er nå bare sånn....

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå har jeg gått på medisin i flere år da, han sa kanskje jeg ikke trenger det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...