Gå til innhold

Jeg synes jeg er en taper på alle områder, og nå er jeg gammel. fikk ikke til det jeg ville

Anbefalte innlegg

Skrevet

34 år, eier fremdeles ikke leilighet, singel og barnløs (frivillig). Lever et ganske fattig liv pga manglende interesse for mye, færre venner enn jeg skulle ønske. Handler omtrent aldri klær. Mat, husleie, månedsbillett og abonomment er de faste utgiftene. 

Har bare litt over 600.000. Ligger på 28 netto utbetalt i mnd. 
Er nederst i omtrent alle statistikker. Føler de fleste på min alder har godt over 1 mill, eier og likevel kan leve et liv.

Anonymkode: c18a4...71c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke tiltak og grep kan du selv ta for å bedre og endre dette da?

Anonymkode: 4b1cc...e38

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

34 år, eier fremdeles ikke leilighet, singel og barnløs (frivillig). Lever et ganske fattig liv pga manglende interesse for mye, færre venner enn jeg skulle ønske. Handler omtrent aldri klær. Mat, husleie, månedsbillett og abonomment er de faste utgiftene. 

Er nederst i omtrent alle statistikker. Føler de fleste på min alder har godt over 1 mill, eier og likevel kan leve et liv.

Jeg vet ikke jeg. Du har helt kurant inntekt for din aldersgruppe. Det er normalt å ha det litt trangt, men folk snakker ikke om det.

Skrevet

Her er det nok ikke så mye annet enn å gjøre enn å søke plass på gamlehjemmet.

Skrevet

Om du tjener  litt over 600.000 i året ligger du vel like under snittet for din aldergruppe. Om du ikke har mye studielån eller annen gjeld, bør vel det være helt greit.

Du er 34 år og fremdeles ung.

Noe sier meg at for deg er glasset bestandig halvtomt.

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Stemmer disse tallene da? Tjener du 600.000 i året, har ikke kapitalinntekter, ikke formue, og ikke ekstra fradrag skulle du hatt et skattetrekk på 29%, og hatt utbetalt 35-36.000 i måneden.

Skrevet
slabbedask skrev (7 minutter siden):

Stemmer disse tallene da? Tjener du 600.000 i året, har ikke kapitalinntekter, ikke formue, og ikke ekstra fradrag skulle du hatt et skattetrekk på 29%, og hatt utbetalt 35-36.000 i måneden.

Det stusset jeg også på, jeg tjener mindre brutto enn trådstarter og har mer utbetalt.

Nicklusheletida
Skrevet
Lillemus skrev (27 minutter siden):

Det stusset jeg også på, jeg tjener mindre brutto enn trådstarter og har mer utbetalt.

Jeg også, men jeg tolket det slik at trådstarter har 600.000 i sparepenger

Skrevet
Nicklusheletida skrev (4 minutter siden):

Jeg også, men jeg tolket det slik at trådstarter har 600.000 i sparepenger

Jeg lurte litt også der, men hen sier jo at "alle på min alder har over 1 mill", det er det vel ikke vanlig å ha på bok?

Skrevet
Ekstra skrev (4 timer siden):

Om du tjener  litt over 600.000 i året ligger du vel like under snittet for din aldergruppe. Om du ikke har mye studielån eller annen gjeld, bør vel det være helt greit.

tjener litt under. Men jeg har over 600 i sparepenger.

Skrevet
Ekstra skrev (4 timer siden):

har ingen gjeld

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du har 600K i sparepenger og ingen gjeld? Er dette en trolletråd?

Anonymkode: 15a3c...e08

Skrevet
57 minutes ago, AnonymBruker said:

Så du tror altså de fleste 34 åringer eier hus og har 1 mill på konto...

Har du vurdert å kjøpe noe selv når du nå har 600.000 i egenkapital?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

har ingen gjeld

Da er du nok bedre stilt enn svært mange, og det tror jeg du vet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Du er 34. 34! Du har masse muligheter. 

Skrevet
slabbedask skrev (3 timer siden):

Så du tror altså de fleste 34 åringer eier hus og har 1 mill på konto...

Har du vurdert å kjøpe noe selv når du nå har 600.000 i egenkapital?

Jeg vet ikke hvor mye en bør ha for å kjøpe og hvordan livskvaliteten vil bli når man binder seg til gjeld. 

Det er jo ting i tillegg som må kjøpes. Vaskemaskiner feks, betale strøm, ha råd til reparasjon av skade på bolig om det skulle oppstå.

Har 100% stilling hvis d har noe å si.

Skrevet
Ekstra skrev (1 time siden):

Da er du nok bedre stilt enn svært mange, og det tror jeg du vet.

men mange med høyere lønn har jo råd til et høyere lån

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

men mange med høyere lønn har jo råd til et høyere lån

Men det er jo totalt irrelevant for deg og ditt liv.

Skrevet

Du kan bruke de 600k og et lån på å kjøpe en liten leilighet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du har 600K i sparepenger og ingen gjeld? Er dette en trolletråd?

Det er jo vanlig å spare til å ha egenkapital til bolig, så jeg ser ingen grunn til å anta at dette er en trolletråd. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...