Gå til innhold

Tror du på behandleren din når du får komplimenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, det gjør det ikke.

Anonymkode: 94b83...8e0

Litt, så.

Jeg tror jeg hadde blitt mest usikker hvis jeg fikk komplimenter av behandler. Hvorfor ville behandler forsøke å smigre meg?

Komplimenter er noe jeg vil ha av en sjef, trener, lærer, instruktør, eller noen jeg ser opp til av andre grunner. Noen som står over meg. Evt. noen jeg er forelsket i, eller omgås sosialt. Jeg vil ikke ha komplimenter fra en behandler, det blir fort bare rart. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sokk skrev (31 minutter siden):

Litt, så.

Jeg tror jeg hadde blitt mest usikker hvis jeg fikk komplimenter av behandler. Hvorfor ville behandler forsøke å smigre meg?

Komplimenter er noe jeg vil ha av en sjef, trener, lærer, instruktør, eller noen jeg ser opp til av andre grunner. Noen som står over meg. Evt. noen jeg er forelsket i, eller omgås sosialt. Jeg vil ikke ha komplimenter fra en behandler, det blir fort bare rart. 

Det er vel ikke snakk om smiger, men om konstruktiv kritikk?

Anonymkode: e569e...ddd

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (5 timer siden):

Jeg stoler ikke på komplimenter fra behandlere nei🤓

Har du fått noen da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De gangene jeg har fått komplimenter av min behandler tenker jeg at hen sier slikt til alle og at hen egentlig ikke mener det.

Anonymkode: a0471...aa5

Hva har innholdet i komplimentene vært sånn ca?

Worriesome Plenty 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du fått noen da?

Ja

Skrevet

Komplimenter tror jeg er sjelden. Men korrigering, særlig av depressive feilvurderinger, skjer ofte. Fra min side er de alltid ærlig ment.

Senest sist uke var det en kvinne som ga en generelt svært negativ beskrivelse av seg selv. Den måtte jeg korrigere da hun på minst to særdeles viktige områder tar helt feil: Hun er en fantastisk god mor for sitt barn. Hun er en utmerket arbeidstaker og utfører jobben sin til arbeidsgivers store tilfredsstillelse.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva har innholdet i komplimentene vært sånn ca?

Det har vært litt forskjellig, der i blant at vedkommende ville vært min venninne (hvis det var lov), at jeg har god selvinsikt, at jeg er intellektuell. 

Anonymkode: a0471...aa5

Skrevet
nachnoo skrev (25 minutter siden):

Komplimenter tror jeg er sjelden. Men korrigering, særlig av depressive feilvurderinger, skjer ofte. Fra min side er de alltid ærlig ment.

Senest sist uke var det en kvinne som ga en generelt svært negativ beskrivelse av seg selv. Den måtte jeg korrigere da hun på minst to særdeles viktige områder tar helt feil: Hun er en fantastisk god mor for sitt barn. Hun er en utmerket arbeidstaker og utfører jobben sin til arbeidsgivers store tilfredsstillelse.

Kjenner du henne iom at du kan si disse tingene om henne?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjenner du henne iom at du kan si disse tingene om henne?

Selvsagt. 

Skrevet
nachnoo skrev (2 minutter siden):

Selvsagt. 

Jeg mener privat. Det var ikke "bare" en pasient du ikke har sett utøve rollen som mor og arbeidstaker?

Skrevet

Jeg skjønner hvor du vil hen. 
Men når noen har vært i terapi over tre år, kjenner  man dem ofte bedre enn det partner gjør. 
Ingen går i lang tid og betaler penger for å bløffe behandler. Dessuten blir en ikke så lettlurt etter år i faget. 

Skrevet
nachnoo skrev (Akkurat nå):

Men når noen har vært i terapi over tre år, kjenner  man dem ofte bedre enn det partner gjør. 
Ingen går i lang tid og betaler penger for å bløffe behandler. Dessuten blir en ikke så lettlurt etter år i faget. 

Men hvordan kan du si noe om arbeidsinnsats? Og hvordan kan du være så sikker? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Men hvordan kan du si noe om arbeidsinnsats? Og hvordan kan du være så sikker? 

Her må jeg sitere min kjære kollega Marit B som fikk tilsvarende spørsmål: Det er ganske enkelt. Det tar bare 6 år på universitet, 5 år i spesialisering og deretter 5 års erfaring som spesialist å lære det. 

Skrevet
nachnoo skrev (3 minutter siden):

Her må jeg sitere min kjære kollega Marit B som fikk tilsvarende spørsmål: Det er ganske enkelt. Det tar bare 6 år på universitet, 5 år i spesialisering og deretter 5 års erfaring som spesialist å lære det. 

heh, er det derfor psykiateren min insisterer på å stadig presisere at jeg er så smart og at jeg definitivt er på rett studie på universitetet. Det føles så overfladisk, hun vet jo ikke noe om mine prestasjoner på studiet, men kanskje hun vet mer enn jeg tror.

Skrevet
nachnoo skrev (51 minutter siden):

Enig i at ingen bløffer. Jeg skjønner hva du sier, jeg er bare litt usikker. Jeg gikk i terapi i 2,5 år hos samme behandler. Usikker på hvor godt hun følte hun kjente meg...men jeg er en privat person en må lirke ting utav. De fleste andre er nok langt mer åpnere enn meg.

Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Har du som behandler opplevd at pasient ikke evner å åpne seg tilstrekkelig og du har avsluttet behandlingen?

Skrevet
nachnoo skrev (11 timer siden):

Hvor ville hun hen?

Anonymkode: 6c93e...342

Skrevet

Tror ikke så mye på det, sykepleieren sa alltid jeg gjør noe. Ja noe er det men veldig lite men er vel bedre enn ingenting.

Skrevet

Jeg får heller ikke komplimenter eller noe i nærheten av noe som sier noe om hvordan jeg blir oppfattet, verken positivt eller negativt. Sier jeg at jeg er en dårlig arbeidstaker f.eks, så snakker vi om hvorfor jeg tenker at jeg er det, men hen sier aldri hens mening/tanker om det. Jeg savner egentlig mer tilbakemeldinger på hvordan jeg jobber i og mellom timene, om det er noe jeg bør gjøre annerledes eller noe sånt, men jeg får det ikke. Av til et lite vink om at jeg kan tenke på ditt eller datt, eller at noe er viktig eller noe sånt. 

Anonymkode: 9d8a2...eb1

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg savner egentlig mer tilbakemeldinger på hvordan jeg jobber i og mellom timene, om det er noe jeg bør gjøre annerledes eller noe sånt, men jeg får det ikke.

Har du etterlyst det direkte? Hva er i så fall begrunnelsen for at du ikke får det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...