Gå til innhold

Har du prøvd Campbridge-kuren?


Gjest Vilblislanknåååå

Anbefalte innlegg

Gjest Vilblislanknåååå

Har DU prøvd campbrigde kuren?? Hvordan fungerer den egentlig?

Noen spørsmål:

Hvor får man kjøpt det?

Er det en sjokolade/jordbær drikk?

Hvor raskt går man ned i vekt?

Hvor mye har DU gått ned i vekt og på hvor lang tid?

Nå MÅÅÅ jeg bli slank. Sommeren er rett rundt hjørne... Jeg må ned ca 15 kilo. Klarer jeg det til juli tro??

Klemmer og nusser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk ned 6 kilo på en uke for noen år siden, og la dem ikke på meg heller.....men det er tøft som juling, og egner seg bare som et "spark bak" for å sette i gange en omlegging av kostholdet. Den gangen jeg "tok den", var det bare sjokolade-smak......jeg måtte flykte huset når de andre spiste middag, det var enerverende.... og en uke er veeeeldig lang!

Etter 3 dager blir man nærmest litt "høy". - - rart.

Hmmmmm, en tanke slo ned i meg også - 15 kilo ja....nemlig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 6 kilo på en uke for noen år siden, og la dem ikke på meg heller.....men det er tøft som juling, og egner seg bare som et "spark bak" for å sette i gange en omlegging av kostholdet. Den gangen jeg "tok den", var det bare sjokolade-smak......jeg måtte flykte huset når de andre spiste middag, det var enerverende.... og en uke er veeeeldig lang!

Etter 3 dager blir man nærmest litt "høy". - - rart.

Hmmmmm, en tanke slo ned i meg også - 15 kilo ja....nemlig! :-)

Jeg tror ikke det er mulig å gå ned 6 kilo på en uke. Et kilo er jo ca. 7.000 kcal. 6 * 7.000= 32.000 kcal pr uke, eller 6.000 pr. dag.

En normal kvinne bruker ca 2.300 kcal pr. dag, da må du forbruke 3.700 ekstra pr dag, og ikke spise noenting!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 6 kilo på en uke for noen år siden, og la dem ikke på meg heller.....men det er tøft som juling, og egner seg bare som et "spark bak" for å sette i gange en omlegging av kostholdet. Den gangen jeg "tok den", var det bare sjokolade-smak......jeg måtte flykte huset når de andre spiste middag, det var enerverende.... og en uke er veeeeldig lang!

Etter 3 dager blir man nærmest litt "høy". - - rart.

Hmmmmm, en tanke slo ned i meg også - 15 kilo ja....nemlig! :-)

Den selges på Vita, helsekost osv. Ulempen i forhold til cambridge er at det er kun 3 poser hver dag. Men fordelen er at det er mange flere smaker å velge i. Du bør arbeide minst like hardt med hvilket kosthold du skal gå over til etter kuren, man legger nemmelig meget raskt på seg igjen hvis man ikke er forsiktig. Du bør også begynne med styrketrening etterpå for å skaffe tilbake eventuell tapt muskelmasse.

Jeg kjenner tre som har gått på det to gikk opp igjen og en bevarte vekten eller gikke ytterligere ned. Hun ene sa at hun gikk ned 11 kg på tre uker.

Det sies at man kan holde vekten med å gå over til kosthold basert på lav glykemisk indeks etterpå for å sikre seg å holde vekten, eventuellt gå ned mer. Tror siden har adresse:

vektibalanse.no

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er mulig å gå ned 6 kilo på en uke. Et kilo er jo ca. 7.000 kcal. 6 * 7.000= 32.000 kcal pr uke, eller 6.000 pr. dag.

En normal kvinne bruker ca 2.300 kcal pr. dag, da må du forbruke 3.700 ekstra pr dag, og ikke spise noenting!

mvh

Jo, men det gjelder fett.

Muskler og vann veier jo også litt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg tror ikke det er mulig å gå ned 6 kilo på en uke. Et kilo er jo ca. 7.000 kcal. 6 * 7.000= 32.000 kcal pr uke, eller 6.000 pr. dag.

En normal kvinne bruker ca 2.300 kcal pr. dag, da må du forbruke 3.700 ekstra pr dag, og ikke spise noenting!

mvh

Det var nok mye vann der ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, men det gjelder fett.

Muskler og vann veier jo også litt ;-)

Ja, akkurat. Kroppen kan ikke gå ned mer enn ett 0,5 - 1 kg fett i uken. Det resterende som tapes er muskler og vann. Det verste man kan gjøre er å slanke av seg muskler, da minker man nemlig forbrenningen veldig mye og legger lettere på seg etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er mulig å gå ned 6 kilo på en uke. Et kilo er jo ca. 7.000 kcal. 6 * 7.000= 32.000 kcal pr uke, eller 6.000 pr. dag.

En normal kvinne bruker ca 2.300 kcal pr. dag, da må du forbruke 3.700 ekstra pr dag, og ikke spise noenting!

mvh

Jeg gikk nå ned 6 kilo da - om det var øl, vann eller fett skal ikke sies, -men som jeg sa, det er som et spark bak til å starte å legge om kostholdet, og det gjorde jeg. De 6 kiloene kom ikke på igjen...før jeg ble gravid.

Og når jeg nå ser denne tråden på avstand, så ser jeg jo at det var jo ikke Cambridge jeg gikk på - det var Nutrilett!:-)

Så jo, er man overvektig så kan man fint gå ned 6 kilo første uka. Men veier man bare 2-3 kilo over idealvekt er nok det vanskelig, - jeg veier nok mer enn det! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat. Kroppen kan ikke gå ned mer enn ett 0,5 - 1 kg fett i uken. Det resterende som tapes er muskler og vann. Det verste man kan gjøre er å slanke av seg muskler, da minker man nemlig forbrenningen veldig mye og legger lettere på seg etterpå.

Hei.

Det er nok fult mulig å gå ned 6 kilo på en uke med Campbridge. Jeg gikk på Grete R- kurs en gang, og der var det ei som gikk ned 6 kilo første uken, og det ved å spise! Skal nevne at hun var sterkt overvektig.Så da må det også være fult mulig å gå ned 6 kilo på pulver. Hva man går ned fett eller vann, skal jeg ikke uttale meg om :-)

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er nok fult mulig å gå ned 6 kilo på en uke med Campbridge. Jeg gikk på Grete R- kurs en gang, og der var det ei som gikk ned 6 kilo første uken, og det ved å spise! Skal nevne at hun var sterkt overvektig.Så da må det også være fult mulig å gå ned 6 kilo på pulver. Hva man går ned fett eller vann, skal jeg ikke uttale meg om :-)

Hilsen

Ja ; jeg gikk ned 18 kg på 3,5 uker.....fra 67 -49 kg!

Men da var jeg syk...og det var sikkert muskler og litt av hver som fosvant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat. Kroppen kan ikke gå ned mer enn ett 0,5 - 1 kg fett i uken. Det resterende som tapes er muskler og vann. Det verste man kan gjøre er å slanke av seg muskler, da minker man nemlig forbrenningen veldig mye og legger lettere på seg etterpå.

Det har du helt rett i leila.

Og nettopp derfor er det så viktig å ikke slanke seg for fort ved å redusere inntaket av næringsstoffer for mye.

Det er nettopp derfor det også er viktig å trene samtidig med at man gjør noe på kostholdsiden. For musklene er det som ivaretar forbrenningen. Så skal du få en varig effekt av slankingen, så er du samtidig nødt til å opprettholde muskelmassen, eller helst øke den.

Og da trenger du også nok næring.....

De forskjellige pulverkurene kan være "skumle", fordi det er så lett å komme inn i en "jo-jo" slanking, der det varige resultatet av og til kan bli verre enn før man startet - nettopp fordi man reduserer forbrenningen.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i leila.

Og nettopp derfor er det så viktig å ikke slanke seg for fort ved å redusere inntaket av næringsstoffer for mye.

Det er nettopp derfor det også er viktig å trene samtidig med at man gjør noe på kostholdsiden. For musklene er det som ivaretar forbrenningen. Så skal du få en varig effekt av slankingen, så er du samtidig nødt til å opprettholde muskelmassen, eller helst øke den.

Og da trenger du også nok næring.....

De forskjellige pulverkurene kan være "skumle", fordi det er så lett å komme inn i en "jo-jo" slanking, der det varige resultatet av og til kan bli verre enn før man startet - nettopp fordi man reduserer forbrenningen.

Mvh

Men som en motivasjonsfaktor, når man likevel ligger der og "dasser" på sofaen og spiser konfekt (undertegnede), så hjelper det VELDIG. :-) Men en uke er mer enn nok til å "starte sitt nye liv", og da MÅ man legge om kostoholdet etterpå og trene så klart. :-)

Jeg anbefaler Grete Roede-kosten, den er sunn, god og du kan spise mye! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som en motivasjonsfaktor, når man likevel ligger der og "dasser" på sofaen og spiser konfekt (undertegnede), så hjelper det VELDIG. :-) Men en uke er mer enn nok til å "starte sitt nye liv", og da MÅ man legge om kostoholdet etterpå og trene så klart. :-)

Jeg anbefaler Grete Roede-kosten, den er sunn, god og du kan spise mye! :-)

Som en "jump-start til et nytt og bedre liv" er det helt sikkert ikke dumt.

Det er jo motiverende å se at nåla på vekta går den rette veien.

Men det viktige er å være klar over at hvis man ønsker en varig virkning, så finnes det ikke enkle løsninger (bortsett fra fettsuging i noen tilfeller.......).

Som du sier - omlegging av kostholdet og trening er den eneste kombinasjonen som garantert fungerer:-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk nå ned 6 kilo da - om det var øl, vann eller fett skal ikke sies, -men som jeg sa, det er som et spark bak til å starte å legge om kostholdet, og det gjorde jeg. De 6 kiloene kom ikke på igjen...før jeg ble gravid.

Og når jeg nå ser denne tråden på avstand, så ser jeg jo at det var jo ikke Cambridge jeg gikk på - det var Nutrilett!:-)

Så jo, er man overvektig så kan man fint gå ned 6 kilo første uka. Men veier man bare 2-3 kilo over idealvekt er nok det vanskelig, - jeg veier nok mer enn det! *s*

Det er jo dessuten ofte man kanskje har overskudd av vann i kroppen som overvektig og det er jo ok å bli kvitt :-)

Raste ned første uka på Grete Roede også, jeg.

Men, som sagt; 6 kg rent fett er vanskelig å bli kvitt.

På den annen side; en større kropp trenger jo et visst antall kalorier bare for å "vedlikeholde" vekten også. Og den "vedlikeholdsdosen" er mye større enn for en mindre person..

Men godt er det uansett å bli lettere ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt ren kur i tre uker (ok, da - to og en halv..), og gikk da ned en buksestørrelse eller i overkant av fire kilo. Jeg trente ganske mye i tillegg til kuren, så jeg mistet ganske mye fett og ikke så mye muskelmasse. Vekttapet holdt seg dessverre ikke så veeeldig lenge, i og med at jeg oppdaget at jeg var gravid bare et par dager etter avsluttet kur..

En Cambridgekur i sin rene form består av tre daglige poser med shake eller suppe (kald/ varm). Tilberedt med stavmikser blir det nesten som milkshake, og det er en rekke smaker å velge mellom. I tillegg er det viktig at man drikker rikelig med vann fordelt over hele dagen. Man kan skeie ut med mat som består av rent protein (kyllingfilet, skinke, tunfisk) dersom man føler at man bare måååå sette tennene i noe. Lettpastiller er også "tillatt". Grunnen til at man skal unngå karbohydrater under kuren er fordi det gjør det lettere å holde ut - det fungerer nemlig slik at når man har tømt kroppslagrene for karbo så forsvinner også det suget man tenker på som "sult" i den vestlige verden. Dette tar tre-fire dager for de fleste av oss, og er de verste dagene av kuren. Etterpå blir man, som flisa påpeker, nesten litt "høy", og kan fortsette kuren mer eller mindre uten problemer. Dersom man spiser noe med karbohydrater etter at denne fasen er overstått legger man ikke nødvendigvis på seg av det, men man utsetter på ny kroppen for den første fasen av kuren mens man venter på at karboet skal forbrennes. Enkelt forklart virker karbo i kroppen som en magnet på mer karbo..

Jeg har absolutt sansen for denne type "spark-i-baken", dersom man innser at det må mer langsiktig tenkning til for å bevare resultatet (og kanskje minke enda litt i vekt). Fra de ulike kurenes anbefalinger heter det seg at man ikke skal gå på slik kur i ren form (altså uten vanlige måltider) i mer enn tre uker, i alle fall ikke uten legetilsyn. Cambridge har en forse i forhold til de andre kurene jeg kjenner til med det at dersom man går til en konsulent (altså ikke Vita e.l.) så får man tilbud om oppfølging i form av måling/ veiing samt ikke minst kostholdsundervisning. Man får også en rekke menyforslag for "det nye livet"..! Hos en konsulent har du også muligheten til å sette sammen innholdet i ukespakkene etter smak - det er fem-seks shaker og tre supper å velge i. Det koster ikke så mye mer å handle hos en konsulent enn hos Vita; tror det dreier seg om en femmer per dag eller noe sånt.

Lykke til uansett hva du velger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...