Gå til innhold

Penger i bursdagsgave av venner - frekt?


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe, skjønner hva du mener - men som venn ville jeg syns det var greit å vite at jeg ga noe du ble glad for, men jeg hadde jo hele tiden lurt på om du fikk nok! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt rart

Hvis det er til vanlig forbruk, synes jeg det ville være rart å gi penger til en venninne.

Og litt frekt av henne og ønske seg det.

Men det går an å gjøre det litt annerledes og mer personlig "jeg ønsker meg gavekort til en ferie" (fra reisebyrå) eller "pesetas /drakmer / franc til sommerferien" eller gavekort til ny sykkel osv, så blir det mer personlig, og ikke så preget av å bytte penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Basseluska

Nei, syns det er helt greit.

Hvis du vil ha en annen vri på det, så kan du jo si at du ønsker deg gavekort i den og den butikken. (forutsatt at det du ønsker deg penger til er ting du kan kjøpe i butikker med gavekort da - klær f. eks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er til vanlig forbruk, synes jeg det ville være rart å gi penger til en venninne.

Og litt frekt av henne og ønske seg det.

Men det går an å gjøre det litt annerledes og mer personlig "jeg ønsker meg gavekort til en ferie" (fra reisebyrå) eller "pesetas /drakmer / franc til sommerferien" eller gavekort til ny sykkel osv, så blir det mer personlig, og ikke så preget av å bytte penger.

Hvorfor det?

Om min venninne hadde dårlig råd og ønsket seg penger for å kjøpe brunost i stedet for ferie, så hadde jeg følt at jeg ga henne noe hun trengte, og ønsket seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det spor frekt, dersom det er penger du trenger, blir det nedtur å få pyntevaser, eller noe annet du ikke liker, og som du ikke tør å bytte, for å ikke fornærme noen.

Men som en skriver: greit å ønske seg penger TIL noe, og ikke bare til mat og regninger.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pirrka

Eg ville ikkje ha gjeve pengar til nokon over 18 i gåve, om det så var det einaste dei ynskte seg. Prøv å konkretiser kva du har lyst til å bruke desse pengane på, og vips!, så har du eit gåveynske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt rart

Hvorfor det?

Om min venninne hadde dårlig råd og ønsket seg penger for å kjøpe brunost i stedet for ferie, så hadde jeg følt at jeg ga henne noe hun trengte, og ønsket seg!

Hadde min venninne hatt så dårlig råd, ville jeg ønsket å gi henne brunosten (den dagen hun trengte den og ikke til bursdagen) og gitt henne en gave til busrdagen. Jeg syne sdet er hyggeligere å gi litt "gavete" gaver enn at vi skal sponse hverandres rema-regninger til bursdagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville ikkje ha gjeve pengar til nokon over 18 i gåve, om det så var det einaste dei ynskte seg. Prøv å konkretiser kva du har lyst til å bruke desse pengane på, og vips!, så har du eit gåveynske.

Men dersom en har dårlig råd da? Kan en da gi fra seg strømregningen og si at jeg ønsker at noen skal betale denne for meg?

Eller: jeg ønsker meg brød, pålegg og kaffe for et par uker?

Hvordan gjør en det dersom en ønsker seg mest av alt litt bedre råd i hverdagen?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pirrka

Men dersom en har dårlig råd da? Kan en da gi fra seg strømregningen og si at jeg ønsker at noen skal betale denne for meg?

Eller: jeg ønsker meg brød, pålegg og kaffe for et par uker?

Hvordan gjør en det dersom en ønsker seg mest av alt litt bedre råd i hverdagen?

mvh

Vener i naud, som ikkje har råd til verken mat eller å betale rekningane sine stiller vel litt i særklasse, men eg ville foretrukke å hjelpe dei i andre samanhengar enn bursdagsgåver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min venninne hatt så dårlig råd, ville jeg ønsket å gi henne brunosten (den dagen hun trengte den og ikke til bursdagen) og gitt henne en gave til busrdagen. Jeg syne sdet er hyggeligere å gi litt "gavete" gaver enn at vi skal sponse hverandres rema-regninger til bursdagene.

Det hadde sikkert jeg også gjort.....men det ville jo vært teit om det hun ville ha var penger, og skyldte på brunost, og så kjøpte jeg brunost mens det var kondomer hun trengte! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øhmøs

Eg ville ikkje ha gjeve pengar til nokon over 18 i gåve, om det så var det einaste dei ynskte seg. Prøv å konkretiser kva du har lyst til å bruke desse pengane på, og vips!, så har du eit gåveynske.

Som en kjenning(dame) som snart skal gifte seg svarte, når jeg spurte hva de ønsket seg i bryllupsgave:PENGER,bare penger og intet annet, for vi har ALT!

Men fakta er at de mangler alt, det vet jeg.

Jeg gir uansett aldri penger, jeg kommer garantert til og kjøpe noe.

En gave skal være en gave, ikke penger, mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ooo----

Hehe, skjønner hva du mener - men som venn ville jeg syns det var greit å vite at jeg ga noe du ble glad for, men jeg hadde jo hele tiden lurt på om du fikk nok! *s*

Jeg har opplevd utakknemmelighet etter og ha gitt penger, det er alltid noen som har gitt mere pengegaver.

Dette slipper du ved og gi en konkret gave.Pluss at det blir mer personlig.

Så får de like det eller ikke, men du har vaffal gitt en gave!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet jeg ikke hva du trenger penger til, men jeg har en venninne med bortimot kronisk dårlig råd så til en bursdag kjøpte jeg to 10-liters bøtter som jeg fyllte med mat! Suppeposer, mel, sukker, div. tørrmat og greier. :o) Hun ble kjempeglad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde sikkert jeg også gjort.....men det ville jo vært teit om det hun ville ha var penger, og skyldte på brunost, og så kjøpte jeg brunost mens det var kondomer hun trengte! :-)

Dessuten har du det med stolthet...

Jeg er stor sjans for at hun ikke ville tatt imot hverken penger eller brunost til vanlig...

Men på bursdagen så er det jo vanlig å ta imot gaver, uten at det blir veldedighet.

Så da ville penger vært en fin gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hva du trenger penger til, men jeg har en venninne med bortimot kronisk dårlig råd så til en bursdag kjøpte jeg to 10-liters bøtter som jeg fyllte med mat! Suppeposer, mel, sukker, div. tørrmat og greier. :o) Hun ble kjempeglad!

Hey! Det må da være en hybelboers drømmegave :) ...jeg skulle gjerne tatt imot en sånn gave nå som studielånet er i ferd med å bli borte og jeg har et par husleier igjen å betale.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...