Gå til innhold

livsvarig bruk av Seroxat uheldig?


Gjest ANITA

Anbefalte innlegg

For noen år tilbake brukte jeg Seroxat i ca. 9 mndr.Det var fastlegen min som mente det var verdt en forsøk da jeg var deprimert og ble sykemeldt pga.det.Jeg har også sos. angst,som samme medisinen kunne hjelpe mot.Fikk 20 mg/døgn.Syntes medisinen ikke hadde noe effekt,men kan det være fordi jeg fikk for liten dosering?

Det endte med akutt psykose,og innleggelse.Legen jeg hadde vlle ikke gi meg mer Seroxat,fordi hun mente at jeg ikke kunne være deprimert.Og at medisinen kunne gi psykose,dersom man brukte den på pasienter som ikke i utgangspuktet var deprimerte.

Vel de kuttet ut medisinen gradvis,og jeg ble enda mer deprimert.Jeg fikk bare Trilafon og Karbamazepin,noe jeg brukte et år.Denne medisinen hadde heller ingen effekt mente legen,siden blodprøvene viste at jeg ikke hadde noe av virkningstoffene i blodet?Hvordan kan det ha seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Det er ingenting som tyder på/taler for at livslang bruk av Seroxat er uheldig (dersom men trenger en slik medisin).

2. Noen prosent av oss er hurtige nedbrytere av enkelte typer medisin. De som er slik, vil få svært lave/ ikke målbare verdier av medisinen i blodet når de bruker vanlige doser. Derfor trenger de ofte langt høyere doser enn det de fleste bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...