Gå til innhold

Huske det man oppretter tråder om som Anonym

Anbefalte innlegg

psykedeliker
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (1 minutt siden):

Jeg tror på tilfeldigheter.

Det er i så fall ditt eget valg å bli værende i den troen, med alt som følger med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (26 minutter siden):

Ja. Hadde f.eks mine foreldre lest alt det jeg har skrevet her inne hadde de endret totalt mening om meg.

Hvorfor det? Du har da ikke skrevet noe veldig dramatisk her? Vet de ikke om at du har diagnoser/går i behandling?

Jeg lurer veldig på hva slags syn foreldrene dine har på deg. 

Skrevet

Egentlig så bryr andre seg mye mindre om en selv enn man tror. Bryr du deg veldig mye om hva andre gjør og hvordan de fremstår hele tiden? Hva skal til for at du ikke liker noen?

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
Sokk skrev (Akkurat nå):

Hvorfor det? Du har da ikke skrevet noe veldig dramatisk her? Vet de ikke om at du har diagnoser/går i behandling?

Jeg lurer veldig på hva slags syn foreldrene dine har på deg. 

Det er vel mest det at de ikke vet mine innerste, personlige tanker om ting som foregår i livet mitt (og det skriver jeg jo her inne). De vet at jeg har diagnoser og går i behandling, men ikke noe særlig mer enn det.

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
Everybody skrev (1 minutt siden):

Egentlig så bryr andre seg mye mindre om en selv enn man tror. Bryr du deg veldig mye om hva andre gjør og hvordan de fremstår hele tiden? Hva skal til for at du ikke liker noen?

Nei, jeg bryr meg ikke veldig mye om hva andre gjør og hvordan de fremstår. Det skal veldig mye til for at jeg ikke liker noen. 

Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (Akkurat nå):

Det er vel mest det at de ikke vet mine innerste, personlige tanker om ting som foregår i livet mitt (og det skriver jeg jo her inne). De vet at jeg har diagnoser og går i behandling, men ikke noe særlig mer enn det.

Ok, de vet selvsagt ikke nøyaktig hva du tenker, men de kjenner deg vel ganske godt. Så kanskje de ikke ville blitt så overrasket over tankene du har og temaene du tar opp? Jeg tenker i hvert fall at du tar opp ting som sikkert veldig mange andre i din situasjon også har tenkt på eller lurer på (om enn de kanskje benytter andre kanaler for å få svar). 

Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg bryr meg ikke veldig mye om hva andre gjør og hvordan de fremstår. Det skal veldig mye til for at jeg ikke liker noen. 

Hva er det som gjør deg redd for å ikke bli likt av andre?

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
Sokk skrev (Akkurat nå):

Ok, de vet selvsagt ikke nøyaktig hva du tenker, men de kjenner deg vel ganske godt. Så kanskje de ikke ville blitt så overrasket over tankene du har og temaene du tar opp? Jeg tenker i hvert fall at du tar opp ting som sikkert veldig mange andre i din situasjon også har tenkt på eller lurer på (om enn de kanskje benytter andre kanaler for å få svar). 

Du har rett i at de kjenner meg ganske godt, så det kan godt hende de ikke ville blitt så overrasket, men likevel veldig ubehagelig å tenke på at det kunne skjedd. Takk for at du sier det med at du tenker at du tenker at jeg tar opp ting som andre i min situasjon også har tenkt på eller lurer på, det er det litt fint å høre for jeg føler meg veldig ensom i det til tider (er lett å glemme at det finnes andre som meg).

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
Everybody skrev (Akkurat nå):

Hva er det som gjør deg redd for å ikke bli likt av andre?

Jeg har dårlig selvtillit og jeg er redd for avvisning. Det er vel de to hovedpunktene, også er der sikkert mange flere mindre ting også.

psykedeliker
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (8 minutter siden):

Utfordrer ikke behandleren din deg på dette?

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Utfordrer ikke behandleren din deg på dette?

Nei, hun vet ikke om det.

psykedeliker
Skrevet

Nei, hun vet ikke om det.

Hvorfor går du i behandling da?

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor går du i behandling da?

Det jeg har sagt jeg ønsker hjelp med er depresjon, dårlig selvtillit, dårlig kontakt med følelser og få mer innsikt i meg selv.

psykedeliker
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (15 timer siden):

Det jeg har sagt jeg ønsker hjelp med er depresjon, dårlig selvtillit, dårlig kontakt med følelser og få mer innsikt i meg selv.

Ut fra det du skriver her virker det ikke som du har dårlig kontakt med følelsene dine, men at du lar deg styre alt for mye av dem.

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Ut fra det du skriver her virker det ikke som du har dårlig kontakt med følelsene dine, men at du lar deg styre alt for mye av dem.

Hm, virkelig? Kunne du utdypet litt mer?

psykedeliker
Skrevet

Kunne du utdypet litt mer?

Jeg er ikke behandleren din, ta det opp med h*n, og referér til det du har skrevet her.

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
psykedeliker skrev (5 minutter siden):

Jeg er ikke behandleren din, ta det opp med h*n, og referér til det du har skrevet her.

Godt poeng. Skal forsøke å ta det opp neste time.

Skrevet (endret)
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (1 time siden):

Hm, virkelig? Kunne du utdypet litt mer?

Jeg tenker litt det som psykedeliker her. Det virker ikke som om du ikke har kontakt med følelsene dine, men at du i stedet på en måte har for mye av dem? Mulig jeg tar feil, men det er sånn jeg synes det virker litt. 

(Hvis jeg forstår hva det er å "ikke ha kontakt med følelsene sine" riktig da). 

Endret av Vendi
𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
Vendi skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker litt det som psykedeliker her. Det virker ikke som om du ikke har kontakt med følelsene dine, men at du i stedet på en måte har for mye av dem? Mulig jeg tar feil, men det er sånn jeg synes det virker litt. 

Interessant å høre. Har faktisk ikke hørt den teorien fra noen før, men ser ikke bort fra at det kan stemme altså. Jeg kan tenke veldig følelser, men jeg kjenner ikke følelser i kroppen. I tillegg til det sliter jeg med å skille følelser fra hverandre (har fått høre at jeg har aleksitymi). 

Skrevet (endret)
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (12 minutter siden):

Interessant å høre. Har faktisk ikke hørt den teorien fra noen før, men ser ikke bort fra at det kan stemme altså. Jeg kan tenke veldig følelser, men jeg kjenner ikke følelser i kroppen. I tillegg til det sliter jeg med å skille følelser fra hverandre (har fått høre at jeg har aleksitymi). 

Jeg måtte google hva aleksitymi er for noe, men jeg har fremdeles det inntrykket av at du uttrykker følelser greit siden det (for meg i alle fall) virker som du setter ord på tanker og følelser, drømmer og ønsker, i det du skriver. Men så vet ikke jeg så mye om dette da, du må jo bare høre på dem som har utredet deg :)

Endret av Vendi

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...