Gå til innhold

Når ensligmor blir samboer....?


Gjest Ensligmamma

Anbefalte innlegg

Gjest Ensligmamma

Jeg er (var enslig mor) flyttet inn sammen med en mann (ikke barnefaren) i februar. Fungerer reglene sånn at jeg får de samme pengene som en aleneforsørger i 6 mnd etter at vi har flyttet sammen? (Nå ser det ut som vi i flytter fra hverandre igjen, men..... endog.....) Kan du svare meg på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 100% sikker på at det er mellom 12-18 mnd man har lov å bo sammen og i tillegg motta stønad,men det spørs når på året man flytter sammen.Har nettopp skjekka dette selv,da jeg er i akkurat samme situasjon..Men gifte du deg sånn tilfeldig,så mister du alt uansett om det har gått 12-18 mnd eller ei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irene Grøneng

Gi beskjed til TK at du er samboer, så er det TK som gir deg beskjed om hva du har rett på. Loven sier 6 mndr (den som har vert samboer 12 av de siste 18 mndr får ikke stønad som enslig forsørger) men TKs intene rutiner gjør det hele noe mer flytende. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...