Gå til innhold

Leie hester i Moss?


spirito

Anbefalte innlegg

Jeg og en kamerat, begge har drevet med hest, har tenkt til å leie oss hester og ri en tur sammen. Men hvor kan vi leie hester?

Jeg har funnet to ridesentre i telefonkatalogen, Granly Ridesenter og Østfold Hestesportsenter. Hvem vill du ha valgt? Og har vi flere muligheter?

Hva med turstier rundt disse stedene? Er de fine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke, men kjør en søndagstur og ta en kikk på områdene rundt da vel. :o) Og ta en telefon og spør om stedene leier ut hester til turridning i helgene (skjønte det sånn at det var det dere ville?), slettes ikke alle gjør det og sannsynligvis må dere ha med en person fra stallen også. Vurder så ut fra pris, hyggelighet på telefonen og hvordan stedet ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdager er det som regel rideundervisning på ridesentre, og da er det tvilsomt at dere får leid hester til turridning ettersom de blir brukt i undervisningen. Og om dere alikevel får leid hester så er det lite trolig at dere hadde fått lov til å ri ut alene. Det er hvertfall ikke praksis på ridesentrene her hvor jeg bor. I det hele tatt så er det svært vanskelig å få leid hester for turridning på vanlige ridesentra/rideskoler. Tror det har noe med forsikringen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdager er det som regel rideundervisning på ridesentre, og da er det tvilsomt at dere får leid hester til turridning ettersom de blir brukt i undervisningen. Og om dere alikevel får leid hester så er det lite trolig at dere hadde fått lov til å ri ut alene. Det er hvertfall ikke praksis på ridesentrene her hvor jeg bor. I det hele tatt så er det svært vanskelig å få leid hester for turridning på vanlige ridesentra/rideskoler. Tror det har noe med forsikringen å gjøre.

Her hvor jeg har ridd i det siste (1994-1999) var det vanlig undervisning man - fre og i helgene var det noen utvalgte rideskoleelever som hadde skolehestene på for slik at de da disponerte dem.

Andre steder arrangeres det turridning på lør og søndager, men jeg tviler sterkt på at man vil finne et sted man bare kan leie en hest og ri en tur sånn uten videre. Skjønt - jeg og søsteren min har gjort det på to ulike steder på Røros! Helt villt egentlig, men vi har ridd lenge begge to og visste hva vi gjorde da, men alikevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asgeir

Lørdager er det som regel rideundervisning på ridesentre, og da er det tvilsomt at dere får leid hester til turridning ettersom de blir brukt i undervisningen. Og om dere alikevel får leid hester så er det lite trolig at dere hadde fått lov til å ri ut alene. Det er hvertfall ikke praksis på ridesentrene her hvor jeg bor. I det hele tatt så er det svært vanskelig å få leid hester for turridning på vanlige ridesentra/rideskoler. Tror det har noe med forsikringen å gjøre.

Her i området er lørdager ikke benyttet til rideundervisning.Hestene blir som oftest leid ut til folk som ønsker privattimer eller folk som vil ut på ridetur.Man kan dersom man har noe erfaring,få ta hestene med ut alene på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...