Gå til innhold

noen som vil kommentere starten på hjemmesiden min???


Gjest 5barnsmor

Anbefalte innlegg

Gjest 5barnsmor

jeg har så vidt begynt, men siden dette blir et stort prosjekt så vil jeg gjerne ha noen tilbakemeldinger før det blir for mye å forandre på....det er bare forsiden og brudebildesiden som er oppe,,,,men prøv den...husk å klikke på det lille bildet for å forstørre det...

http://home.no.net/jaknik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg anbefaler at du tester siden i flere nettlesere, hvis du ikke allerede har gjort det. Prøv også å se den i forskjellige skjermoppløsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

Jeg anbefaler at du tester siden i flere nettlesere, hvis du ikke allerede har gjort det. Prøv også å se den i forskjellige skjermoppløsninger.

hvordan så det ut på din skjerm da???

jeg har 600-800 og bildene er 72pdi/inch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin :-)

Bare en ting:

Du har glemt å gjøre sånn at linken til Madeleine Liesl åpner seg i hovedbildet. Nå åpner den seg i menyen.

Lykke til videre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan så det ut på din skjerm da???

jeg har 600-800 og bildene er 72pdi/inch

For å få opp forskjellige skjermoppløsninger: Stå på (engelsk) "desktop", høgreklikk, velg "properties", deretter "settings" og til slutt "screen area" og "ok".

Jeg har 17" skjerm og da ser jeg dette i

- Internet explorer:

1024x768 ser jeg "hele siden" på et skjermbilde.

800x600 da må jeg scrolle både menyen og "hovedsiden".

- Opera:

Her må jeg scrolle på begge oppløsningene jeg sjekket i.

Skriften på "hovedsiden" plutselig større. Har du glemt å satt størrelse på fonten?

Ellers bør man holde seg til en skrifttype. Menyen har du ikke lagt inn noen font, slik at "arial" kommer automatisk.

Dette var en rask gjennomgang. Egentlig hadde jeg ikke tid til å sjekke siden, men ville kun komme med et generelt råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg ville kanskje ha laget overskriftrammen mindre, slik at det ble bedre plass til hovedrammen. Og så ville jeg ha kortet ned på menyrammen sånn at du slipper scroller.

Ellers kan du skrive scrolling="NO" i html-koden i framesettet for å slippe scrollbar. (frame name="xxx" scrolling="NO")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

Hei!

Jeg ville kanskje ha laget overskriftrammen mindre, slik at det ble bedre plass til hovedrammen. Og så ville jeg ha kortet ned på menyrammen sånn at du slipper scroller.

Ellers kan du skrive scrolling="NO" i html-koden i framesettet for å slippe scrollbar. (frame name="xxx" scrolling="NO")

hvis jeg kutter scrollbaren med å endre kodene slik du foreslår, vil du allikevel kunne scrolle hovedsiden når innholdet er mere en sideplass....?

ikke så verst for en amatør vel? (fiske,fiske) jeg har allerede endret på overskriftrammen, men har ikke lagt ut endringen enda....takk for innspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

Kjempefin :-)

Bare en ting:

Du har glemt å gjøre sånn at linken til Madeleine Liesl åpner seg i hovedbildet. Nå åpner den seg i menyen.

Lykke til videre:-)

jeg oppdaget det med siden til madeleine etter at du påpekte det...MEN jeg vet ikke hva jeg har gjort og hvordan jeg skal rette det opp har du noen gode ideer....??

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg oppdaget det med siden til madeleine etter at du påpekte det...MEN jeg vet ikke hva jeg har gjort og hvordan jeg skal rette det opp har du noen gode ideer....??

klems

Hm...

Kanskje hvis du kikker på HTML-koden for menyen og sammenligner den linken med de andre du har der?

De andre åpnet seg nemlig som de skulle :-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

Hm...

Kanskje hvis du kikker på HTML-koden for menyen og sammenligner den linken med de andre du har der?

De andre åpnet seg nemlig som de skulle :-)

Mvh

*smask på kinnet*

jeg klarte det ved å gjøre koden til madde lik guttene...OG DET VIRKET....!!

eneste dumme er at nå lærte jeg ikke hva jeg gjorde feil...

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*smask på kinnet*

jeg klarte det ved å gjøre koden til madde lik guttene...OG DET VIRKET....!!

eneste dumme er at nå lærte jeg ikke hva jeg gjorde feil...

klems

Hm...

Jeg får samme feil ennå, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvis jeg kutter scrollbaren med å endre kodene slik du foreslår, vil du allikevel kunne scrolle hovedsiden når innholdet er mere en sideplass....?

ikke så verst for en amatør vel? (fiske,fiske) jeg har allerede endret på overskriftrammen, men har ikke lagt ut endringen enda....takk for innspill

Jeg synes også du er veldig flink da! Det mest imponerende er hvordan du får tid til alt dette med 5 barn!!! Sliter med å få tid, selv med bare to selv!

Morsomt å se hvor fort det går fremover.

Endringen som jeg foreslo i koden endrer bare scrollbaren i meny-framen. Frameset-koden blir sånn (uten mellomrom mellom ):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*smask på kinnet*

jeg klarte det ved å gjøre koden til madde lik guttene...OG DET VIRKET....!!

eneste dumme er at nå lærte jeg ikke hva jeg gjorde feil...

klems

Du må ha target="main" i link-koden.

"main" er navnet på hovedframen din.

Det er sikkert et sted du kan velge target når du har merket linken i FrontPage. _self åpner linken i samme frame. _blank åpner linken i nytt vindu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

Hm...

Jeg får samme feil ennå, jeg.

det er fordi jeg ikke har lastet opp den nye enda, tenkte jeg skulle gjøre ferdig tormod sin side og ta den i samme slengen...:) tålmodighet min venn.....:))

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var søt den :) Men det er kanskje litt vanskelig å lese de rosa linkene i menyen.... I hvert fall når de har vært trykka på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Var en liten tur inne på siden og den ser bra ut.

En ting som du kanskje ikke har sett. Når du legger siden til i favoritter kommer den opp med navnet " New page 3".

For å endre dette kan du i "sideoversikten" i frontpage høyreklikke på hovedfilen og gi den et nytt navn. Dette vil også komme i det blå feltet øverst i explorer viduet.

En ting til jeg også ville ha gjort er å prøve å unngå miniatyrbilder, kan være litt slitsomt. Men det er min mening da.

Skal titte innom og følge med :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...