Gå til innhold

Vaksine helvettesild

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange som har vurdert å ta den eller har tatt den?

Jeg er ikke så gammel som 50, men jeg lurer likevel på om det er lurt å ta den da det viser seg at den kan beskytte for noen sykdommer og tilstander. Har hatt vannkopper som barn og en forelder som hadde helvetesild og senere utviklet sykdom. 

Er det no fordeler eller ulemper ved å ta den?

Videoannonse
Annonse
Worriesome Plenty 2
Skrevet

Bakdelen er vel prisen på over 4000 kroner. Fordelen er at du da blir immun.

Skrevet
cathlin skrev (21 minutter siden):

Er det mange som har vurdert å ta den eller har tatt den?

Jeg er ikke så gammel som 50, men jeg lurer likevel på om det er lurt å ta den da det viser seg at den kan beskytte for noen sykdommer og tilstander. Har hatt vannkopper som barn og en forelder som hadde helvetesild og senere utviklet sykdom. 

Er det no fordeler eller ulemper ved å ta den?

Jeg har ikke vurdert det så langt. Men jeg kan bare se fordeler ved å la seg vaksinere.

Skrevet (endret)

Så vidt jeg kan bedømme, er det opptil flere fordeler - og én stor ulempe, nemlig prisen. Jeg hadde tatt den for lenge siden hvis det ikke var for prisen. 

Endret av laban
Skrevet

Jeg hadde nettopp helvetesild, og det var såpass jævlig at jeg skulle ønske jeg hadde tatt den vaksinen for lenge siden.

Anonymkode: 72640...690

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg har et søsken som har tatt den. Jeg har ikke hørt om noen ulemper. Jeg vurderer det, men har ikke gjort det enda. 

Skrevet

Jeg vurderer det, men synes det er dyrt.  Men jeg har hatt vannkopper og mora mi helvetesild så burde jeg gjøre det.

Skrevet

Jeg har tatt første vaksinen og må ta nummer to før jul. Faren min hadde helvetesild og det frister ikke - men det var dyrt!

Skrevet

Jeg har ikke tatt den og kommer heller ikke til å gjøre det.

Derimot har jeg hatt helvetesild. Det var ikke så ille, jeg fikk tablettkur hos legen som virket godt. Det ble heller ingen arr etter utslettene.

Den eneste vaksinen jeg har tatt de siste årene er mot stivkrampe, dette fordi jeg ble bitt av en hund på løpetur. Den ble heldigvis ikke avlivet. Et øyeblikks uoppmerksomhet fra eier bør ikke føre til dødsstraff, og det er velkjent at hunder ikke liker at folk løper. 

For hundeeieren var dette en lærepenge. Som mange andre på tur var hun opptatt av telefonen sin. Hva er det med folk og denne forbaskede mobilavhengigheten? 

Skrevet

Jeg har ikke tatt den, men vurderer det veldig. Prisen er litt avskrekkende...

Jeg hadde helvetesild for noen få år siden. Det var vondt og ubehagelig, men overkommelig. Men jeg fikk medisiner raskt - de hjelper ikke eter at man har hatt det en stund, etter hva jeg har forstått. Pluss at jeg fortsatt var såpass ung at man oftere rammes lettere enn eldre mennesker gjør. Så jeg burde absolutt ta den...

Skrevet
morsan skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke tatt den, men vurderer det veldig. Prisen er litt avskrekkende...

Jeg hadde helvetesild for noen få år siden. Det var vondt og ubehagelig, men overkommelig. Men jeg fikk medisiner raskt - de hjelper ikke eter at man har hatt det en stund, etter hva jeg har forstått. Pluss at jeg fortsatt var såpass ung at man oftere rammes lettere enn eldre mennesker gjør. Så jeg burde absolutt ta den...

Hvor mye er det egentlig den koster?

Skrevet
frosken skrev (2 timer siden):

Jeg har tatt første vaksinen og må ta nummer to før jul. Faren min hadde helvetesild og det frister ikke - men det var dyrt!

Fint om du kan rappe med deg et par av de sprøytene når du er der. 

Skrevet
cathlin skrev (7 minutter siden):

Fint om du kan rappe med deg et par av de sprøytene når du er der. 

Må kjøpe de på apoteket 😞

Skrevet
cathlin skrev (7 minutter siden):

Hvor mye er det egentlig den koster?

ca 4000 

Skrevet

Har ikke fått med meg at det er kommet en slik vaksine. Fryktelig dyrt da. Tror jeg står over, og satser på medisinsk behandling dersom jeg får det.

Skrevet

Pr. nå synes jeg det er i dyre laget, men når jeg fyller femti er det nok gode muligheter for at jeg tar den likevel. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...