Gå til innhold

Familien skal ha julebesøk. Jeg er ikke bedt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (18 minutter siden):

Da må du bli bedre på å kommunisere selv, slik at det ikke spiller noen rolle hvordan det blir mottatt.

Men det går vel mer på at jeg har få. Hadde jeg hatt flere hadde ikke det vært like viktig hvordan de tok det. Jeg føler meg alene i verden. 

Anonymkode: 120a5...079

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det går vel mer på at jeg har få. Hadde jeg hatt flere hadde ikke det vært like viktig hvordan de tok det. Jeg føler meg alene i verden. 

Du kan ta kontakt med din familie og være ærlig om at du er såret. Ikke for å kjefte og peke finger, men forsøke å kommunisere og se om dere kan få et bedre forhold. Som tidligere nevt kan det hjelpe med en familierådgiver eller nøytral tredjepart tilstede, hvis du har erfaring med at slike samtaler ikke alltid fungerer med dere.

Ang. at du føler deg alene - har du forsøkt å gjøre noe for å få mer venner og nettverk? Jobb, hobbyer, fritidsaktiviteter, frivillig arbeid...?

Anonymkode: 0b150...30c

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg føler meg alene i verden. 

Det blir nok lettere å bygge nettverk dersom du endrer din grunnleggende holdning til tilværelsen. Ingen vil være venner med selvopptatte sutrekopper.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (40 minutter siden):

Det blir nok lettere å bygge nettverk dersom du endrer din grunnleggende holdning til tilværelsen. Ingen vil være venner med selvopptatte sutrekopper.

Du mener jeg er det? Får være venneløs som jeg er da. Takk! 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis det ikke hadde vært noe i det jeg skrev, hadde du ikke reagert på denne måten, men lagt frem saklige argumenter for hvorfor jeg tar feil.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rundt 20. 

Når du er så ung er jeg enig i at dine foreldre har det største ansvaret for å strekke ut en hånd. Det kan godt være de ikke er enige med deg i hva enn du tok opp som bidro til denne konflikten, men gitt din alder er litt ekstra raushet på sin plass, spesielt på denne tiden av året. Håper du hører fra dem!❤️

Anonymkode: 78715...b58

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (8 minutter siden):

Hvis det ikke hadde vært noe i det jeg skrev, hadde du ikke reagert på denne måten, men lagt frem saklige argumenter for hvorfor jeg tar feil.

Jeg har ingenting å gi til noen. Er såret, skuffet, syk/smerter. Er ikke glad og tilfreds. Så har ikke noen argumenter her. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når du er så ung er jeg enig i at dine foreldre har det største ansvaret for å strekke ut en hånd. Det kan godt være de ikke er enige med deg i hva enn du tok opp som bidro til denne konflikten, men gitt din alder er litt ekstra raushet på sin plass, spesielt på denne tiden av året. Håper du hører fra dem!❤️

Anonymkode: 78715...b58

Tusen takk ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du har ingen evne til eller interesse av å se innover, reflektere og jobbe med deg selv? Du er ung og vi var vel alle litt svart/hvitt i den alderen, så lærer man mens man lever at ting er litt mer nyansert.

Det virker som om du tar det meste som kritikk og bare havner rett i offermentalitet i stedet for å bruke det som springbrett for å reflektere. Du hadde vel samme mønter på din venninne også, som ikke tok kontakt? Hvor du heller ikke tok kontakt, men ikke klarte å se at det gikk begge veier. 

Du kan få det bedre, men det krever nok litt innsats fra deg selv også. For det mønsteret du har havnet i nå ser ikke ut til å ha hjulpet deg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du har ingen evne til eller interesse av å se innover, reflektere og jobbe med deg selv? Du er ung og vi var vel alle litt svart/hvitt i den alderen, så lærer man mens man lever at ting er litt mer nyansert.

Det virker som om du tar det meste som kritikk og bare havner rett i offermentalitet i stedet for å bruke det som springbrett for å reflektere. Du hadde vel samme mønter på din venninne også, som ikke tok kontakt? Hvor du heller ikke tok kontakt, men ikke klarte å se at det gikk begge veier. 

Du kan få det bedre, men det krever nok litt innsats fra deg selv også. For det mønsteret du har havnet i nå ser ikke ut til å ha hjulpet deg.

Jeg har ingen glede i livet er ikke glad happy. Har mistet livsgnisten. Alt er bare kjipt. Husker ikke sist jeg lo eller smilte. Ja, selvmedlidenhet. Jeg klarer ikke annet og ser ikke meningen med noe. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har ingen glede i livet er ikke glad happy. Har mistet livsgnisten. Alt er bare kjipt. Husker ikke sist jeg lo eller smilte. Ja, selvmedlidenhet. Jeg klarer ikke annet og ser ikke meningen med noe. 

Legger til at kanskje derfor jeg er alene fordi jeg har det kjipt. Og ingen støtter meg og forlater meg. En læring i livet! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har du tatt det opp med fastlegen? Kanskje du trenger noen å prate med, evt kan dere vurdere om du trenger medisinering. 

Ang læring i livet så tror jeg du kommer lenger om du heller fokuserer på hva du kan gjøre for å få ditt liv bedre enn å skli rett inn i offermentalitet med en gang du får det vanskelig i relasjoner.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du tatt det opp med fastlegen? Kanskje du trenger noen å prate med, evt kan dere vurdere om du trenger medisinering. 

Ang læring i livet så tror jeg du kommer lenger om du heller fokuserer på hva du kan gjøre for å få ditt liv bedre enn å skli rett inn i offermentalitet med en gang du får det vanskelig i relasjoner.

Nei, har ikke pratet med noen eller lege. 

Jeg har ingen løsning på det og har heller ikke tro på at livet kan være bra. Og det er ikke bare pga relasjoner. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...