Gå til innhold

FU: Er glasset halvtomt eller halvfullt?


Gjest Basseluska

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer an på om du nettopp har fyllt det opp halvveis (=halvfullt), eller om du har drukket opp litt så halvparten er igjen(=halvtomt)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Basseluska

Det kommer an på om du nettopp har fyllt det opp halvveis (=halvfullt), eller om du har drukket opp litt så halvparten er igjen(=halvtomt)!

Må du være så teknisk da? ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på ka som er oppi glasset det, alkoholfritt så er glasset halvfullt.

Sterkere alkohol holdige saker, så er den som drikker _halvfull_ og glasset er _halvtomt_ !

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må du være så teknisk da? ;o)

Her snakker vi om logikk vet du! :-)

Hva om du satt i kaffeselskap, ble bydd en kopp til og hadde lyst på littegrann? Hva hadde du sagt da? "Jatakk, men bare halvtomt!"? :o)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Basseluska

Her snakker vi om logikk vet du! :-)

Hva om du satt i kaffeselskap, ble bydd en kopp til og hadde lyst på littegrann? Hva hadde du sagt da? "Jatakk, men bare halvtomt!"? :o)))

Da hadde jeg sagt "ja takk, men bare halv kopp!"

:o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjempekrangel med en lærer på det der en gang. :o) Hun mente halvtomt, jeg mente halvfullt. Enda verre ble det da hun tegnet en skrå strek som skulle være bakke og spurte om det var oppover- eller nedoverbakke. Hun holdt på å fly i flint da jeg påsto at dersom du sto midt i bakken så var den jo begge deler... :o)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg sagt "ja takk, men bare halv kopp!"

:o))

Ok...

Hvis du satt i en bar og bestilte en halvliter, og bartenderen kom med et halvliterglass med 0,25 dl skummende i. Da ville du jo sagt: "Ja men, dette glasset er jo bare halvfullt!" !!! Du ville det ikke sant? Ikke sant?? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde kjempekrangel med en lærer på det der en gang. :o) Hun mente halvtomt, jeg mente halvfullt. Enda verre ble det da hun tegnet en skrå strek som skulle være bakke og spurte om det var oppover- eller nedoverbakke. Hun holdt på å fly i flint da jeg påsto at dersom du sto midt i bakken så var den jo begge deler... :o)))

Jeg holder med deg! Du hadde rett. Angående den oppover- / nedoverbakkegreia altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest princessa

Hvis det har vært fullt og du har drukket fra det, er det halvtomt.

Hvis du bare har fyllt opp halve glasset er det halvfullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Basseluska

Ok...

Hvis du satt i en bar og bestilte en halvliter, og bartenderen kom med et halvliterglass med 0,25 dl skummende i. Da ville du jo sagt: "Ja men, dette glasset er jo bare halvfullt!" !!! Du ville det ikke sant? Ikke sant?? ;-)

Nei, ville sagt "ja men dette er jo bare et halvt glass øl!"

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...