Gå til innhold

Hva er en "for" undervektig bmi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at man er undervektig hvis man har bmi under 18,5, men jeg er ikke selv tynn som undervektig. 

Anonymkode: 1d869...a1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er du tynn som undervektig. 

Jeg hadde en bmi på 18 hele ungdommen og frem til jeg var ca. 30. Spiste normalt og ingen leger som kjente meg var bekymret. Fikk ofte kommentarer at jeg var tynn. Var veldig aktiv og er ikke en matglad person.  Nå som jeg har blitt eldre så har jeg en bmi på 19-20. 

Tenker så lenge man spiser normalt og er frisk så trenger man ikke bekymre seg så lenge ikke vekte blir for lav. Det høres ut som du har spiseforstyrrelse når du mener du ikke er tynn som undervektig. Du bør søke hjelp.

Skrevet

Under 18.5

Jeg gjorde et kjapt søk på "bmi mortality" og her er en kurve.

Du kan godt ha bmi 18.5 og være sunn. Du kan ikke ha mye lavere bmi før det er like usunt som BMI 35 og 40.

image.thumb.jpeg.14d415dc70cd9a364a79262bf9637f4c.jpeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg vet at man er undervektig hvis man har bmi under 18,5, men jeg er ikke selv tynn som undervektig. 

Anonymkode: 1d869...a1b

Dette utsagnet må vel være definisjonen av en spiseforstyrrelse.

Anonymkode: d173d...2d1

Skrevet

Hvorfor er det så viktig å være syltynn? Det er jo ikke noe pent. De eneste som synes det er jo enkelte homofile motedesignere og andre anorektikere. 

Anonymkode: b05fe...7d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er det så viktig å være syltynn? Det er jo ikke noe pent. De eneste som synes det er jo enkelte homofile motedesignere og andre anorektikere. 

Det handler nok mer om kontroll enn om å være tynn, gjør det ikke?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For meg er det viktig å være slank for det er mye lettere å være aktiv. Har veid 10 kilo mer enn jeg gjør nå og da ble alt tyngre. Har aldri slanket meg for å være slank, men min livstil gjør at jeg bare er det. Så det er ingenting jeg trenger å tenke på. 

Det er mange pene slanke folk. Anorektikere er ikke friske.

Skrevet
Fionys skrev (15 timer siden):

For meg er det viktig å være slank for det er mye lettere å være aktiv. Har veid 10 kilo mer enn jeg gjør nå og da ble alt tyngre. Har aldri slanket meg for å være slank, men min livstil gjør at jeg bare er det. Så det er ingenting jeg trenger å tenke på. 

Det er mange pene slanke folk. Anorektikere er ikke friske.

Nå var jo posten min om syltynne type anoreksi. Jeg har aldri sagt det er stygt å være slank. 😝 

Skrevet

Når jeg hadde bmi under 16 så syntes jeg at jeg så for tynn ut.

Det varierer fra person til person.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...