Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen nyttårsforsetter for neste år? Eller noen mål for året som kommer?

Har du hatt noen nyttårsforsetter som faktisk har fungert tidligere?

Jeg kan starte: I 2026 håper jeg å bli mindre mobilavhengig. Målet for året er å bestå eksamenene jeg skal ha.

Et år hadde jeg som nyttårsforsett å «gå utenfor boksen». Det startet med å begynne å drikke vann med bobler, noe jeg aldri hadde likt før, og så eskalerte det noe vanvittig etter det, så det fungerte faktisk litt for godt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal blant annet komme i bedre fysisk form slik at det skal bli lettere å delta på en bestemt ferietur med døtrene til sommeren. 

Skrevet

Jeg har satt meg noen mål/ønsker for 2026:

* Jeg vil fortsette med styrketrening 2-3 ganger i uka. Det har jeg holdt på med i 5-6 år, og det er tilfredsstillende å kjenne at jeg opplever meg selv som et menneske som trener, og at det gjør kroppen min godt ❤️

* Jeg vil spise og drikke mindre usunt i uka. Dette nyttårsforsettet har jeg hatt mange ganger uten at det har funket noe særlig, så jeg har ikke helt troen på det...

* 2026 skal være året der jeg tar opp igjen pianospillingen! Må bare rydde pianorommet først 🤪

*Jeg vil lese mer, strikke mer og skrelle mindre på mobilen!

Nicklusheletida
Skrevet
påskelilje skrev (48 minutter siden):

Jeg har satt meg noen mål/ønsker for 2026:

* Jeg vil fortsette med styrketrening 2-3 ganger i uka. Det har jeg holdt på med i 5-6 år, og det er tilfredsstillende å kjenne at jeg opplever meg selv som et menneske som trener, og at det gjør kroppen min godt ❤️

* Jeg vil spise og drikke mindre usunt i uka. Dette nyttårsforsettet har jeg hatt mange ganger uten at det har funket noe særlig, så jeg har ikke helt troen på det...

* 2026 skal være året der jeg tar opp igjen pianospillingen! Må bare rydde pianorommet først 🤪

*Jeg vil lese mer, strikke mer og skrelle mindre på mobilen!

Jaaa, piano må du ta opp igjen :)

Datteren skal også kjøpe seg piano og ta det opp igjen nå. Hun har ikke spilt siden hun flyttet for å studere. Blir spennende å se om hun kan bli like god igjen :)

Skrevet

Jeg skal være litt mer til bry og en litt større byrde for samfunnet i 2026.

Skrevet
Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Jaaa, piano må du ta opp igjen :)

Datteren skal også kjøpe seg piano og ta det opp igjen nå. Hun har ikke spilt siden hun flyttet for å studere. Blir spennende å se om hun kan bli like god igjen :)

Jeg har fått så tykke fingrer nå, og i tillegg er fingrene blitt trege, men forhåpentligvis klarer jeg å trene dem opp igjen 😊

Skrevet
påskelilje skrev (3 timer siden):

Jeg vil spise og drikke mindre usunt i uka. Dette nyttårsforsettet har jeg hatt mange ganger uten at det har funket noe særlig, så jeg har ikke helt troen på det...

Vurderte et kvart sekund å skrive noe lignende, men har tenkt det samme litt for mange ganger, og tar det mer som det kommer 😌.

Ok, kanskje ikke noe chips og sjokolade på hverdager 🥦. En stund… 🤣

Skrevet
Ekstra skrev (19 minutter siden):

Vurderte et kvart sekund å skrive noe lignende, men har tenkt det samme litt for mange ganger, og tar det mer som det kommer 😌.

Ok, kanskje ikke noe chips og sjokolade på hverdager 🥦. En stund… 🤣

Du och jag 🤣🤣🤣

Skrevet

Jeg henger meg på forsetter til @Sokk og vil prøve å kutte ned på mobilbruk. Spesielt den idiotiske delen som består i å se reels. Ikke scrolle mens jeg ser på TV. Lese flere bøker.

Skrevet
Grendel skrev (1 minutt siden):

Jeg henger meg på forsetter til @Sokk og vil prøve å kutte ned på mobilbruk. Spesielt den idiotiske delen som består i å se reels. Ikke scrolle mens jeg ser på TV. Lese flere bøker.

Jeg har allerede begynt så smått med å kutte litt med mobilbruk og har tenkt til å fortsette med det. Merker at det ikke er bra å scrolle for mye.

Målet mitt for 2026 er også å få trent regelmessig og å spise så sunt som mulig. 

Skrevet

Jeg vil spise sunnere og prøve å gå ned i vekt til sommeren og vil bli flinkere å bruke tanntråd, sette grenser for meg meg selv uten å få dårlig samvittighet. 

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Jeg skal satse på å gå ned 10 kg. Legge meg i selen. For 13 år siden sluttet jeg røyke. Tok min siste røyk klokken 13.30 på nyttårsaften 2012. Så jeg har klart nyårsforsett før.

Worriesome Plenty 2
Skrevet
psykedeliker skrev (9 timer siden):

Jeg skal være litt mer til bry og en litt større byrde for samfunnet i 2026.

Det tror jeg du har i deg, dette klarer du lett. 🌹 

Skrevet

Jeg skal slutte å drikke alkohol, i alle fall de første månedene. 

Skrevet

Jeg skal hvile jevnt hele dagen og prøve å hvile uten mobil.

Jeg skal jobbe med min egen spiritualitet.

Jeg skal fokusere på egenomsorg.

Skrevet

Liker ikke nyttårsforsetter, skjønner egentlig ikke greia. 

Men mål som jeg har er å gå ned i vekt, drikke enda mindre alkohol og komme i gang med trening så snart foten er klar for det. Samt begynne i jobb. At det skjer i 2026 er tilfeldig og ikke noe forsett. ;)

Worriesome Plenty 2
Skrevet
ISW skrev (4 timer siden):

Jeg skal slutte å drikke alkohol, i alle fall de første månedene. 

Jeg sluttet for 3 år siden. Lett som en plett. Men jeg drakk alene da eller sammen med faren min. For en sosialiserende person hvor dette er litt av kulturen kan det jo bli tyngre. Av en eller annen grunn insisterer mange på «kom igjen ta deg en øl da».

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (59 minutter siden):

Jeg sluttet for 3 år siden. Lett som en plett. Men jeg drakk alene da eller sammen med faren min. For en sosialiserende person hvor dette er litt av kulturen kan det jo bli tyngre. Av en eller annen grunn insisterer mange på «kom igjen ta deg en øl da».

Ja det er drikkepress enkelte plasser. 

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (1 time siden):

For en sosialiserende person hvor dette er litt av kulturen kan det jo bli tyngre. Av en eller annen grunn insisterer mange på «kom igjen ta deg en øl da».

En annen side av saken er at det blir veldig slitsomt å høre på fyllaprat utover kvelden, hvis man ikke er i samme tilstand selv.

Skrevet

Når temaet er nyttårsforsetter, kan jeg ikke hjelpe for at jeg hører Jon Eikemos malmfulle røst som leser et velkjent dikt av Jakob Sande. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...