Gå til innhold

Bytte bil


Gjest Curla

Anbefalte innlegg

Jeg er i den heldige situasjon at jeg skal kjøpe meg ny bil. Jeg har bare ikke greie på biler og merker og alt dill og dall som er å få. Sikkert like mange meninger som merker og modeller, men likevel.

Pris 200 -250'

Modell 2000 eller nyere

Skal stort sett kjøre en eller to personer

Mest småkjøring

Trenger av og til litt god bagasjeplass.

Jeg kan ikke skru bil selv.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp deg en bil med grønne skilter - Audi, Opel, Saab eller Volvo.

Da får du en meget bra varebil/stasjonsvogn (uten baksete) som passer ypperlig til behovet ditt, og du sparer ca 100 - 150 tusen sammenliknet med tilsvarende bil med hvite skilter og baksete. (sett i sammenheng med beløpsgrensen din og årsmodell).

I tillegg reduseres ikke verdien av bilen like raskt som en bil med hvite skilter. Grunnen til det er at når bilen er 10 år, så kan du montere inn baksetene og omregistrere bilen til vanlig stasjonsvogn uten kostnader/avgifter.

Og da har den samme verdi som tilsvarende bil med hvite skilter - som ny kostet 150 - 200 tusen mer.....

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en bil med grønne skilter - Audi, Opel, Saab eller Volvo.

Da får du en meget bra varebil/stasjonsvogn (uten baksete) som passer ypperlig til behovet ditt, og du sparer ca 100 - 150 tusen sammenliknet med tilsvarende bil med hvite skilter og baksete. (sett i sammenheng med beløpsgrensen din og årsmodell).

I tillegg reduseres ikke verdien av bilen like raskt som en bil med hvite skilter. Grunnen til det er at når bilen er 10 år, så kan du montere inn baksetene og omregistrere bilen til vanlig stasjonsvogn uten kostnader/avgifter.

Og da har den samme verdi som tilsvarende bil med hvite skilter - som ny kostet 150 - 200 tusen mer.....

Mvh

Takk for tipset, grønne skilter hadde jeg faktisk ikke tenkt på i det hele tatt. Det var lurt.

*må bare finne en lakk som passer til de grønne skiltene da*

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, grønne skilter hadde jeg faktisk ikke tenkt på i det hele tatt. Det var lurt.

*må bare finne en lakk som passer til de grønne skiltene da*

Mvh

He-he....det var det med jenter og farge ja....det hadde jeg ikke tenkt på...:-)

Det som er litt morsomt er å se hva slags bil du NÅ kan få for de pengene du har, sett i forhold til om du må ha et baksete.

Du vil fort oppdage at du får en VESENTLIG finere og "dyrere" bil for den samme summen med penger.

Desverre ble det innført endringer i avgiftspolitikken som gjør at dette ikke lenger er mulig på samme måte (eller for de samme blier) i år.

Heldigvis gjelder ikke dette for biler som ble registrert her frem til og med i fjor. Så bruktbiler med grønne skilter finner du helt frem til og med 2001 modeller.

Selv har jeg en Audi A6 Avant Varebil 2.6 - 1996 modell. Ny kostet den ca 540.000 med hvite skilter. Ny med grønne skilter var prisen ca 330.000,- .

Nå er listeprisen for en 96-mod ca 230.000,- for en med hvite skilter, og 170.000,- for en med grønne skilter.

Da kan du jo også se hvordan prisutviklingen er - hvilken bil (selv om det er samme bilen) faller raskest og mest i pris.....

Lykke til!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, grønne skilter hadde jeg faktisk ikke tenkt på i det hele tatt. Det var lurt.

*må bare finne en lakk som passer til de grønne skiltene da*

Mvh

He-he....det var det med jenter og farge ja....det hadde jeg ikke tenkt på...:-)

Det som er litt morsomt er å se hva slags bil du NÅ kan få for de pengene du har, sett i forhold til om du må ha et baksete.

Du vil fort oppdage at du får en VESENTLIG finere og "dyrere" bil for den samme summen med penger.

Desverre ble det innført endringer i avgiftspolitikken som gjør at dette ikke lenger er mulig på samme måte (eller for de samme blier) i år.

Heldigvis gjelder ikke dette for biler som ble registrert her frem til og med i fjor. Så bruktbiler med grønne skilter finner du helt frem til og med 2001 modeller.

Selv har jeg en Audi A6 Avant Varebil 2.6 - 1996 modell. Ny kostet den ca 540.000 med hvite skilter. Ny med grønne skilter var prisen ca 330.000,- .

Nå er listeprisen for en 96-mod ca 230.000,- for en med hvite skilter, og 170.000,- for en med grønne skilter.

Da kan du jo også se hvordan prisutviklingen er - hvilken bil (selv om det er samme bilen) faller raskest og mest i pris.....

Lykke til!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...