Gå til innhold

Unngå triggere av ekstraslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et spørsmål :) sliter selv med ulike slag av ekstraosyler daglig, med helseangst og hjerteangst. Merker de er verre ved mensen , og når jeg er stresset og da kjenner jeg jo etter hele tiden, og de blir hyppigere . Var hos hjertespesialist i fjor vår, med ekko, 6 dager holter og ekg. Han målte ca 1300 ekstraslag i døgnet, med ufarlig billyd, at jeg kan leve helt normalt på tross av ekstraslagene. Var flest fra det ene ufarlige hjertelamret, og noen fra det andre. Jeg er egentlig glad i kaffe , og har gått fra bønner til filter , da jeg leste det er sunnere for hjertet. Drikker en liten kopp på morgen, og en etter middag (ikke for sent, før 18:30)men så sier du her man burde avstå fra triggere :) men om man får litt ekstraslag av kaffe, har jeg større sjans for å få hjerteproblemer eller noe av å drikke kaffe da selvom ? Eller hva er årsaken til å evt unngå? Da kan man jo få mer angst da man unngår det som trigger 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Amalie96 skrev (3 timer siden):

Jeg har et spørsmål :) sliter selv med ulike slag av ekstraosyler daglig, med helseangst og hjerteangst. Merker de er verre ved mensen , og når jeg er stresset og da kjenner jeg jo etter hele tiden, og de blir hyppigere . Var hos hjertespesialist i fjor vår, med ekko, 6 dager holter og ekg. Han målte ca 1300 ekstraslag i døgnet, med ufarlig billyd, at jeg kan leve helt normalt på tross av ekstraslagene. Var flest fra det ene ufarlige hjertelamret, og noen fra det andre. Jeg er egentlig glad i kaffe , og har gått fra bønner til filter , da jeg leste det er sunnere for hjertet. Drikker en liten kopp på morgen, og en etter middag (ikke for sent, før 18:30)men så sier du her man burde avstå fra triggere :) men om man får litt ekstraslag av kaffe, har jeg større sjans for å få hjerteproblemer eller noe av å drikke kaffe da selvom ? Eller hva er årsaken til å evt unngå? Da kan man jo få mer angst da man unngår det som trigger 

Jeg snakket med ei som var hos hjertespesialist, og hun sa at hun hadde ofte høyere puls og kjente hjertet lettere etter hun hadde spist en stor porsjon. Da kunne spesialisten fortelle det at ved stort inntak av mat så ble det en ekstra belastning for hjertet vårt, men det var ikke farlig. Bare en naturlig reaksjon etter for mye inntak av mat. Er jo koffein i kaffe som kan gi ekstraslag, men det er mange som har så det er jo ikke farlig. Bare mer ubehagelig. Mange kan få utløst angst av kaffe og da er det like greit å ikke drikke så mye kaffe.

Anonymkode: 782e7...4fe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...