AnonymBruker Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Jeg opplever litt uklart syn og problemer med å fokusere. I speilet kan jeg se at jeg noen ganger had utvidede pupiller også i dagslys. Tipper det har med oppstart på cipralex å gjøre? Har også hatt litt følelse av å være ruset på en ikke positiv måte, slik at det kjennes litt uvirkelig og desorientert. På jobb har jeg hatt problemer med å feste blikket og holde det fokusert på samtalepartnere. Det kjennes ut som øynene nesten ruller rundt men er trolig ikke slik det ser ut utenfra. Når jeg ser meg selv i speilet de siste dagene er det mindre forekomst av konstant utvidede pupiller men ser at pupillene stadig er i bevegelse, dvs. endrer diameter konstant, pulserende. Mindre, større, mindre, større... Er dette normal del av tilpasningsprosessen til cipralex? Anonymkode: e938b...64f 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 26. januar Skrevet 26. januar Det skader ikke å ta kontakt med legen som forskrev medisinen til deg. Øynene er greit å få undersøkt. Det er en kjent bivirkning hos enkelte (FK -> Forsiktighetsregler). Til legen bør du nevne om det finnes øyelidelser/problemer i familien. 0 Siter
Ftss Skrevet 26. januar Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (På 24.1.2026 den 17.31): Jeg opplever litt uklart syn og problemer med å fokusere. I speilet kan jeg se at jeg noen ganger had utvidede pupiller også i dagslys. Tipper det har med oppstart på cipralex å gjøre? Har også hatt litt følelse av å være ruset på en ikke positiv måte, slik at det kjennes litt uvirkelig og desorientert. På jobb har jeg hatt problemer med å feste blikket og holde det fokusert på samtalepartnere. Det kjennes ut som øynene nesten ruller rundt men er trolig ikke slik det ser ut utenfra. Når jeg ser meg selv i speilet de siste dagene er det mindre forekomst av konstant utvidede pupiller men ser at pupillene stadig er i bevegelse, dvs. endrer diameter konstant, pulserende. Mindre, større, mindre, større... Er dette normal del av tilpasningsprosessen til cipralex? Anonymkode: e938b...64f Jeg fikk store pupiller på cipralex og ble sensitiv for lys. Har sett en annen som også bruker cipralex som har enorme pupiller. 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 27. januar Skrevet 27. januar Pupillene min da jeg tok Cipralex ble like store som da jeg tok fleinsopp. Opplevde det ikke på f.eks. Zoloft. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.