Gå til innhold

Hvis mødre er «naturlig» bedre foreldre, bør de da ikke ta all foreldrepermen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anna Blix - biolog og forfatter - skriver i Aftenposten: Jeg hater å være «mamma».

Jeg hater ikke å være mamma fordi jeg angrer på å få barn.

Jeg hater å være mamma fordi det følger så mange forventninger fra samfunnet med det. Forventninger vi ikke har til mannlige foreldre.

At det viktigste i livet mitt skal være barna mine, at jeg skal ofre alt for dem.

Vi forventer at mammaer skal utstyre ungene med den emosjonelle ballasten de trenger for å fungere i samfunnet, mens det er nok at en pappa gir dem tørre klær og passe næringsrik mat. At mammaer skal elske litt mer, føle litt mer, orke litt mer, i kraft av å være mamma.

Er det noen som kjenner seg igjen?

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/d4mwkO/anna-blix-jeg-hater-aa-vaere-mamma-men-vent-litt-med-aa-ringe-barnevernet

Anonymkode: 63fda...e84

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...