Gå til innhold

De store valg i livet


Nathalie

Anbefalte innlegg

Hei

Kanskje litt voldsom overskrift, men likevel.

Vi bor ikke så langt fra Oslo, begge pendler til Oslo i jobb, vi har to barn og trives.

Nå har gubben fått tilbud om jobb i Lillehammer. Vi har liksom alltid drømt om å bo på Lillehammer, men det er liksom ganske vanskelig å velge.

Vi har kjøpt hus her vi bor nå. De største ulempene med å flytte er først og fremst at vi flytter lenger vekk fra familie og venner. Det er kjipt synes jeg. Alle vi kjenner og familie er i Oslo. Den andre tingen er at dette er en helt annen type jobb for mannen min. Han har en jobb han trives med, og som har mange utviklingsmuligheter. Men det er en jobb det blir vanskeligere og vanskeligere å slutte i, ettersom årene går.

Jobben på Lillehammer er faglig mindre utfordrende, men kan være spennende uansett.

Fordelene med å flytte til Lillehammer er mindre dagpendling (vi kjører til Oslo hver dag, 4-5 mil hver vei), bedre oppvekstmiljø?, ...tja?

Jeg vil ikke at vi ikke velger Lillehammer bare fordi det er "tryggest" med det man allerede har. Men så har vi venner og familie her, og det er jo veldig viktig??

HJEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP.....

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange måter å bestemme seg på, man kan jo lage en FU:... *s*

Nei, det er altså ikke meninga å fleipe med deg, jeg har flytta langt og slitsomt (mye lenger enn fra Lillehammer til Oslo) flere ganger, og veit hvordan det er. Én måte å finne ut hva man vil, er å slutte både-og-og-på-den-ene-side-og-på-den-annen-side-leken og heller prøve stol-leken.

Sett to stoler ved et bord. Den ene vil bli, den andre vil flytte. Legg papir og blyant foran begge plassene.

La hver stol snakke ut, skriv ned alt som taler for å flytte når du sitter i dén stolen, og alt som taler for å bli når du helt fysisk har flyttet deg over i den andre stolen.

Det er IKKE lov å blande sammen, låne litt papiret til den andre når man egentlig sitter det ene stedet. Hvis det blir vanskelig å sitte ett sted, så FLYTT deg over i den andre stolen og la den slippe til. Når det blir verre der, så flytt tilbake igjen.

Ikke lov å jukse! Ikke lov å være tung i rævva og ikke ville bytte stol!!!!

Lykke til!

Dette er selvsagt enda mer effektivt med en gestalt-terapeut som pisker deg fram og tilbake og provoserer stol-rollene dine litt. Men du kan FINT gjøre dette alene.

Håper en times stol-lek er noe du tør, gidder, og kan ha nytte av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg har lovet deg mail, og den kommer, den kommer! Men ting tar tid... Har vært mye styr her med følling + at føllet har vært sykt, så jeg har knapt tatt i PC`en.

Så til de store ting i livet... Hvorfor har du alltid drømt om å bo på Lillehammer? Naturen? Skibakkene? Arkitekturen? Hva er det som trekker dere dit, kontra det å bli boende?

Med små barn er det godt å ha familie og venner nære. Det merker jeg nå som vi har nærmeste familie en times kjøretur unna. Det er langt bare det! Folk stikker ikke innom en tur som før, og det savner jeg.

Mitt tips? Bli boende. Og begynn å spare til hytte på Lillehammer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...