Gå til innhold

Norske menn holder ikke lenger god nok standard for norske kvinner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.nrk.no/sorlandet/inger-britt-_34_-skaper-sin-egen-babydrom-_-har-gitt-opp-datinglivet-1.17680693

Inger Britt skaper sin egen babydrøm – har gitt opp datinglivet

Inger Britt Foss (34) har sluttet å speide etter en partner. Hun har valgt å bli gravid alene med donor. Hun er ikke alene.

Inger Britt er en av stadig flere kvinner som er single, og bestiller den familien de ønsker.

Fagfolk bekymrer seg for at vi ikke tør å satse på kjærligheten og danne par.

Inger Britt har vært mye singel de siste årene, og hun beskriver datinglivet som utmattende.

– Jeg har ikke klart å plukke de riktige bærene. De jeg har møtt har ofte vært mest opptatt av å løfte seg selv. De vil heller gjøre sin egen greie enn å ville dele livet med noen, sier hun.

Er det noen som tenker på hva som er det beste for barna?

Anonymkode: 36649...d83

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva mener du er det beste for barna?  Tror du ikke at enslige mødre kan gi sine barn kjærlighet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

https://www.nrk.no/sorlandet/inger-britt-_34_-skaper-sin-egen-babydrom-_-har-gitt-opp-datinglivet-1.17680693

Inger Britt skaper sin egen babydrøm – har gitt opp datinglivet

Inger Britt Foss (34) har sluttet å speide etter en partner. Hun har valgt å bli gravid alene med donor. Hun er ikke alene.

Inger Britt er en av stadig flere kvinner som er single, og bestiller den familien de ønsker.

Fagfolk bekymrer seg for at vi ikke tør å satse på kjærligheten og danne par.

Inger Britt har vært mye singel de siste årene, og hun beskriver datinglivet som utmattende.

– Jeg har ikke klart å plukke de riktige bærene. De jeg har møtt har ofte vært mest opptatt av å løfte seg selv. De vil heller gjøre sin egen greie enn å ville dele livet med noen, sier hun.

Så vidt jeg kan se har ikke dette noe med at hun ikke liker norske menn å gjøre, men snarere at hun ikke har klart å finne en mann som ønsker det samme som henne. Det kan være hennes "feil" eller det kan være mennenes. Og det er et faktum at kvinner ikke lenger absolutt trenger en mann for å få barn, lik de eller ikke. Det aller beste for barna er kanskje å vokse opp i en kjærlig kjernefamilie med mor og far som er glade i  hverandre, og med søsken, men det er svært mange som ikke vokser opp slik.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva mener du selv, anonymtroll?

Skrevet

Trådens overskrift er jo ikke gjenspeilet i artikkelen. Som @Ekstra skriver ovenfor: De Inger Britt datet, var såpass usikre på om de ville ha barn, at hun ikke kunne satse på dem. Den eneste "standarden" hun var ute etter, var at de ønsket seg familie etter hvert. 

Men vi kan selvsagt ikke dømme om de andre omstendighetene som gjorde at hun traff bare den typen menn. 

Helsevesenet og politikerne maser jo stadig om at kvinner må få barn før de nærmer seg 40. Et ganske viktig moment i den sammenhengen er at potensielle barnefedre ikke er spesielt ivrige etter å starte den livsfasen som handler om tidlige morgener, barnehagerutiner, dugnader, foreldremøter og andre forpliktelser med lav underholdningsverdi, før de har vært voksne i alder ganske lenge. Kvinner har som kjent en biologisk faktor som gjør at de har dårligere tid.

Så det ligger like mye ansvar på menn i passende alder for å være på banen når det gjelder å avle barn. Det nytter ikke å syte over kvinners store krav når de har blitt 45 og ønsker seg noe annet enn ungkarslivet, hvis de har holdt på tenåringsvanene fram til da. 

Når det er sagt, er det selvsagt få kvinner som ønsker seg barn med en som egentlig ikke vil (ennå). Det er bare den tikkende klokka som er forskjellig stilt avhengig av kjønn. 

AnonymBruker
Skrevet
29 minutes ago, AnonymBruker said:

Nei mediene har lært opp kvinner til å tenke "meg meg meg", det er hele vestlig ideologi siste 50 år

Dersom du som ung kvinne ikke klarer å finne en mann som vil ha barn i 2026, da er dine standarder alt for høye, eller en er helt ufyselig feminist da 😅

11 minutes ago, psykedeliker said:

Hva mener du selv, anonymtroll?

Hva mener du da, anonym-megatroll psykedeliker?

15 minutes ago, Ekstra said:

Så vidt jeg kan se har ikke dette noe med at hun ikke liker norske menn å gjøre, men snarere at hun ikke har klart å finne en mann som ønsker det samme som henne.

Hun sveiper trolig høyre på topp 1-5% mest attraktive menn, også går hun lei fordi hun blir dumpet/brukt av dem. Og det er korrekt, omtrent ingen av de mest attraktive på de appene leter etter en å få barn med, de vil bare ligge rundt med hundrevis av kvinnfolk, så oddsene er veldig dårlige for individuelle kvinner da

Vanlige normale menn (som vil ha barn med henne) har gitt opp de dating appene, fordi kvinner bare sveiper dem bort. 

Anonymkode: 69da8...013

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hun sveiper trolig høyre på topp 1-5% mest attraktive menn, også går hun lei fordi hun blir dumpet/brukt av dem. Og det er korrekt, omtrent ingen av de mest attraktive på de appene leter etter en å få barn med, de vil bare ligge rundt med hundrevis av kvinnfolk, så oddsene er veldig dårlige for individuelle kvinner da

Vanlige normale menn (som vil ha barn med henne) har gitt opp de dating appene, fordi kvinner bare sveiper dem bort. 

Vi vet ikke noe om hvilke menn hun har truffet og sveipet på.

Hvis menn ønsker å bli vurdert seriøst av kvinner som hun i artikkelen, må de jo være på banen, enten det er på dating apper eller via andre initiativ.

Skrevet (endret)

Det står ingenting i artikkelen om at hun (bare) har brukt datingapper. Det finnes fortsatt et analogt liv for folk i 30-årene. 

Nei mediene har lært opp kvinner til å tenke "meg meg meg", det er hele vestlig ideologi siste 50 år

Dersom du som ung kvinne ikke klarer å finne en mann som vil ha barn i 2026, da er dine standarder alt for høye, eller en er helt ufyselig feminist da 😅

Du synes ikke dette er i overkant generaliserende? Det kan vel være litt tilfeldigheter ute og går, eller "høye standarder" fra de potensielle barnefedrene også? 

Endret av laban
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

At du mangler evne til kildekritikk og kritisk tenkning betyr ikke at det gjelder alle andre.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva mener du da, anonym-megatroll psykedeliker?

I utgangspunktet bryr jeg meg ikke om problemstillingen, fordi det er lov å gjøre ukloke valg i et liberalt demokrati. Det må være opp til de barna det gjelder å gjøre vurderinger av sin oppvekst med bare én forelder når de har blitt voksne. Det vi andre kan gjøre er å være gode rollemodeller for alle barn.

Jeg er forøvrig ikke så anonym som du vil ha det til, leser du gjennom samtlige av mine poster her på DOL vil du finne nok av informasjon som kan identifisere meg. Dessuten holder jeg mye høyere standard på trollingen enn deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...