Gå til innhold

Har en tung og veldig vanskelig tid her. Det har bevist godt hvilke mennesker jeg har ilivet mitt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke meldinger, telefonen, snap eller noe. Så da vet man ihvertfall hvor lite man betyr for andre. Utrolig trist å se. Og det gjør det ihvertfall alt mye tyngre. 

Anonymkode: f9b28...d4b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 minutes ago, AnonymBruker said:

Ikke meldinger, telefonen, snap eller noe. Så da vet man ihvertfall hvor lite man betyr for andre. Utrolig trist å se. Og det gjør det ihvertfall alt mye tyngre. 

Nei da må du nesten bare vurdere årsaken, vi forumbrukere vet ikke hva som har skjedd i ditt liv. Har du gjort noe galt? Har de gjort noe galt? Vokste dere bare fra hverandre?

Dersom noen har gjort noe galt kan det hende det er mulig å beklage og forsøke å ikke gjøre det en gjorde galt i fremtiden, men det er jo ikke alltid mulig å endre seg, evt komme over det som har skjedd, avhenger jo av situasjonen vi ikke kjenner.

Uansett, alle mennesker kommer ikke overens alltid, alle har forskjellige personligheter og noen matcher bedre med hverandre enn andre, så om det ikke er noen vei videre med dem må du nesten prøve gjøre nye beskjentskaper og håpe på bedre match med de neste du møter?

Anonymkode: fbd5e...a4e

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke du skrevet en tråd om det samme for litt siden? Du må endre tankemønsteret ditt om du vil komme deg videre. Det å bare sette deg ned og synes synd på deg selv og konkludere med at ingen liker deg vil ikke hjelpe deg. Du har stagnert i en hengemyr av selvmedlidenhet og det kan være du trenger hjelp for å komme ut av den. 

Går du til behandling? Har du pratet med fastlegen din og bedt om hjelp?

Anonymkode: 1970d...279

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke i kriser og tunge tider, hverken egne eller andres, at man bør vurdere om vennskapet er liv laga. 

Anonymkode: 54196...173

Skrevet

Ja det er trist når man føler det sånn. ❤️ Bra du kan skrive ting her. Livet er ikke lett. Klem.

UtakknemligDiva
Skrevet

Folk er opptatt med å lese om Mette-Epstein saken. Min telefon var stille fra litt tidlig på dagen søndag. Pleier å ha noen snapvarsler og litt på messenger. Men det var helt helt stille.. 

Skrevet

Hva tenker dere er grunnen til at de gjør dette mot meg? Fordi de ikke har lyst? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hva tenker dere er grunnen til at de gjør dette mot meg? Fordi de ikke har lyst? 

Helt umulig for oss å vite. Men som flere har svart deg før - når noen har det vanskelig så vet man ikke alltid hva som er rett å gjøre. Noen vil ha kontakt, noen vil ha fred. Også er det noen som ikke helt vet hva de skal si eller hvordan forholde seg.

Som også nevnt mange ganger før - i stedet for å konkludere med noe negativt i eget hode, hva med å prate med folk? Det er eneste måten du kan komme videre på. Hvis du fortsetter mønsteret med å bare trekke deg unna og konkludere med at de ikke liker deg og det er synd på deg, så blir du stuck der.

Ønsker du å få det bedre? Ønsker du bedre relasjoner med folk rundt deg? Kommuniser med dem!

Og da mener jeg ordentlig kommunikasjon. Ikke "Jeg vet du ikke liker meg og jeg forstår at du ikke vil ha kontakt med meg. God helg!" og slikt som du pleier skrive på forum. Da dytter du i hvert fall folk bort fra deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Helt umulig for oss å vite. Men som flere har svart deg før - når noen har det vanskelig så vet man ikke alltid hva som er rett å gjøre. Noen vil ha kontakt, noen vil ha fred. Også er det noen som ikke helt vet hva de skal si eller hvordan forholde seg.

Som også nevnt mange ganger før - i stedet for å konkludere med noe negativt i eget hode, hva med å prate med folk? Det er eneste måten du kan komme videre på. Hvis du fortsetter mønsteret med å bare trekke deg unna og konkludere med at de ikke liker deg og det er synd på deg, så blir du stuck der.

Ønsker du å få det bedre? Ønsker du bedre relasjoner med folk rundt deg? Kommuniser med dem!

Og da mener jeg ordentlig kommunikasjon. Ikke "Jeg vet du ikke liker meg og jeg forstår at du ikke vil ha kontakt med meg. God helg!" og slikt som du pleier skrive på forum. Da dytter du i hvert fall folk bort fra deg.

Takk for svaret ditt. Jeg forstår at dere ikke kan vite hvorfor, men tenkte bare få høre hva dere ville gjort eller tenkt om det var dere. Blir bare mer og mer leiken for hver dag som går og ingenting skjer. Trist å se at ingen har lyst å ta kontakt. 

Ønsker egentlig gode relasjoner, men da med noen som viser at de er der. Og tar litt initiativ. Ingen vil spørre om det. Det vil man ha uten å spørre og det bekrefter igjen at de har tenkt på deg. 

Tenker jeg bare må prøve å tenke meg et liv uten andre for dette blir ikke så bra og det sliter jeg enda mer med. Hva er grunnen til å stå opp? 

Vet at det ikke hadde hjulpet å sende en sånn melding, men kunne fristet. Gjør det ikke! 

Skrevet

Legger til at det er et saklig og fint innlegg og sånn jeg burde klare å tenke og respondere på dette. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Takk for svaret ditt. Jeg forstår at dere ikke kan vite hvorfor, men tenkte bare få høre hva dere ville gjort eller tenkt om det var dere. Blir bare mer og mer leiken for hver dag som går og ingenting skjer. Trist å se at ingen har lyst å ta kontakt. 

Ønsker egentlig gode relasjoner, men da med noen som viser at de er der. Og tar litt initiativ. Ingen vil spørre om det. Det vil man ha uten å spørre og det bekrefter igjen at de har tenkt på deg. 

Tenker jeg bare må prøve å tenke meg et liv uten andre for dette blir ikke så bra og det sliter jeg enda mer med. Hva er grunnen til å stå opp? 

Vet at det ikke hadde hjulpet å sende en sånn melding, men kunne fristet. Gjør det ikke! 

Det er synd at du velger å være ensom og ha det vondt når du kunne valgt å få det bedre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er synd at du velger å være ensom og ha det vondt når du kunne valgt å få det bedre. 

Har ikke valgt det. Får se. Synes bare det er trist at jeg må gjøre alt for dette. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har ikke valgt det. Får se. Synes bare det er trist at jeg må gjøre alt for dette. 

Jo, du har valgt det. Du fortsetter å hele tiden gjøre dårlige valg som gjør at du blir stående fast og stagnere der du er. 

Du kan velge å gjøre noe annerledes. Men det krever å bryte et mønster, og det er vanskelig. Det å fortsette i mønsteret som er kjent er det som er lett. Men det er også det som gjør at du stagnerer og har det vondt. 

Så valget er ditt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.2.2026 den 16.44):

Jo, du har valgt det. Du fortsetter å hele tiden gjøre dårlige valg som gjør at du blir stående fast og stagnere der du er. 

Du kan velge å gjøre noe annerledes. Men det krever å bryte et mønster, og det er vanskelig. Det å fortsette i mønsteret som er kjent er det som er lett. Men det er også det som gjør at du stagnerer og har det vondt. 

Så valget er ditt.

Jo, sånnsett. Men valget er ikke mitt hva andre gjør og deres valg som inkluderer meg. Det får ikke jeg gjort noe med. Så derfor blir ikke alt mitt valg. Og kommer det til å forandre seg om jeg hadde klart et annet mønster? Det gjør det vel ikke. 

Tror at det ikke er lett å snu sånt og blir det bedre da? Er like ensom og har like få i livet mitt. Like få som ringer meg osv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo, sånnsett. Men valget er ikke mitt hva andre gjør og deres valg som inkluderer meg. Det får ikke jeg gjort noe med. Så derfor blir ikke alt mitt valg. Og kommer det til å forandre seg om jeg hadde klart et annet mønster? Det gjør det vel ikke. 

Tror at det ikke er lett å snu sånt og blir det bedre da? Er like ensom og har like få i livet mitt. Like få som ringer meg osv. 

Du kan ikke velge hva andre gjør, nei. Men du kan velge hvordan du vil forholde deg til det. 

Jo, det kan endre ting. Fordi hvis du klarer å snu mønsteret ditt til at du faktisk heller kommuniserer med folk for å løse et problem i stedet for å trekke deg unna og konkludere med det mest negative, så kan problemet bli løst og dere kan få bedre kontakt og forhold. Det kan hjelpe deg både med nåværende og fremtidige forhold slik at du får flere i livet ditt.

Nei, som jeg skrev så er det ikke lett. Men alternativet er å stå fast der du gjør nå og fortsette å ha de vonde tanker og følelser du har nå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Du kan ikke velge hva andre gjør, nei. Men du kan velge hvordan du vil forholde deg til det. 

Jo, det kan endre ting. Fordi hvis du klarer å snu mønsteret ditt til at du faktisk heller kommuniserer med folk for å løse et problem i stedet for å trekke deg unna og konkludere med det mest negative, så kan problemet bli løst og dere kan få bedre kontakt og forhold. Det kan hjelpe deg både med nåværende og fremtidige forhold slik at du får flere i livet ditt.

Nei, som jeg skrev så er det ikke lett. Men alternativet er å stå fast der du gjør nå og fortsette å ha de vonde tanker og følelser du har nå. 

Så sant. Det kan jeg ikke. Og det tenker jeg å forholde meg til. Kommer ikke til å ta kontakt med noen så får de gjøre det om de er interessert. 

Og må prøve å få det best med meg selv i dette alene. For de skuffelsen som kommer hver dag når alt er likt eller du fortsatt ikke hører noe er skikkelig skuffende. Har en såkalt venninne jeg ikke har et pip fra siden nyttår på noen som helst måtte og da var det jeg som tok kontakt. 

Sannheten er at folk lever sitt liv og har nok med det! 

Skrevet

Så sant. Det kan jeg ikke. Og det tenker jeg å forholde meg til. Kommer ikke til å ta kontakt med noen så får de gjøre det om de er interessert. 

Og må prøve å få det best med meg selv i dette alene. For de skuffelsen som kommer hver dag når alt er likt eller du fortsatt ikke hører noe er skikkelig skuffende. Har en såkalt venninne jeg ikke har et pip fra siden nyttår på noen som helst måtte og da var det jeg som tok kontakt. 

Sannheten er at folk lever sitt liv og har nok med det! 

Fikk å legge til at jeg trodde at venner og familie ville være mer omtenksomme og ha forståelse i en vanskelig situasjon og trodde også at folk på nettet var det. Ser at det er motsatt. Folk trekker seg vekk både å nett og in real life. Og ser også at folk kommer med offerrollen og selvmedlidenhet! Så man får virkelig noen  wake up call på hvilke betydning man har i livet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.2.2026 den 21.18):

"De" består vel av ulike personer som ikke vet at heller ikke andre tar kontakt. Hver og en kan ha sin egen begrunnelse; travelhet, motvilje til å forholde seg til andres vansker, usikkerhet, glemsomhet osv. osv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Fikk å legge til at jeg trodde at venner og familie ville være mer omtenksomme og ha forståelse i en vanskelig situasjon og trodde også at folk på nettet var det. Ser at det er motsatt. Folk trekker seg vekk både å nett og in real life. Og ser også at folk kommer med offerrollen og selvmedlidenhet! Så man får virkelig noen  wake up call på hvilke betydning man har i livet. 

Jeg ser du velger å stagnere og låse deg i selvmedlidenhet og ikke gjøre endringer. Helt greit, ditt liv, ditt valg. Men vit at du kunne nok fått det bedre, men velger å la være. 

Forøvrig er jo ditt problem nettopp det at du også trekker deg bort i stedet for å kommunisere. Så du gjør det samme som det du kritiserer andre for å gjøre. 

Skrevet

Hvorfor poster du ikke dette på psykiatri? Du virker som flere har sagt veldig nærtagende, negativ og selvmedlidende. Det kan være sykdom det også. Men det blir ikke bedre av å insistere på offerrollen og male om dette over og over igjen. Hadde jeg vært en venn som måtte forholde meg til en venn som bare sutret så hadde jeg nok ikke giddet. Vennskap er frivillig.

Anonymkode: 59d80...12f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...