Gå til innhold

Var dette psykose-aktig eller meltdown? Og hva gjør jeg hvis behandler har mistolket meg?

Anbefalte innlegg

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg spiser middag og kvelds, ingenting utover det. Får du i deg nok næring så er det helt greit, gjør det som passer for deg :) 

Anonymkode: be8e1...f85

Ja, det er stort sett det jeg også gjør, har jeg fri fra jobb hender det jeg også spiser lunsj da det varierer litt 🙂 

Videoannonse
Annonse
𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Ut fra hva du har skrevet tidligere føler du veldig mye. Eller snakker vi om noe helt annet nå?

Hva mener du? Jeg kan på en måte tenke at jeg føler noe, men jeg føler det ikke i kroppen, så jeg tenker dermed at jeg har lite kontakt  med kroppen og følelsene mine.

Skrevet (endret)
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (40 minutter siden):

Jeg kan på en måte tenke at jeg føler noe, men jeg føler det ikke i kroppen, så jeg tenker dermed at jeg har lite kontakt  med kroppen og følelsene mine.

Da må du slutte å "tenke at du føler noe", og heller kjenne etter hva kroppen egentlig forteller deg.

Endret av psykedeliker
𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
psykedeliker skrev (19 timer siden):

Da må du slutte å "tenke at du føler noe", og heller kjenne etter hva kroppen egentlig forteller deg.

Ja, det var det da. Jeg vet ikke helt hvordan man gjør det?

Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (3 minutter siden):

Jeg vet ikke helt hvordan man gjør det?

Det skal behandleren din lære deg, men du må være tydelig på at det er dét du trenger.

𝚂 𝚔 𝚢 skrev (21 timer siden):

Etter jeg var ferdig på jobb som er veldig stressende for meg så opplevde jeg skikkelig sterk uvirkelighetsfølelse. Jeg følte jeg kunne høre og føle alt mye sterkere og fikk tilbake ubehag i brystet. Det føltes ut som det var noe fysisk galt med hjernen, og det var så vidt jeg klarte ta bussen hjem og følte at alle så på meg.

Neste gang dette skjer, prøv å spise noe med én gang. Hvis det gir seg da, vet du at det du kaller "uvirkelighetsfølelse" egentlig er kroppens måte å si fra om at du trenger næring umiddelbart.

Skrevet

Det skal behandleren din lære deg, men du må være tydelig på at det er dét du trenger.

Neste gang dette skjer, prøv å spise noe med én gang. Hvis det gir seg da, vet du at det du kaller "uvirkelighetsfølelse" egentlig er kroppens måte å si fra om at du trenger næring umiddelbart.

Enig med denne. Har opplevd selv å få MYE sterkere panikkanfall når jeg har har hatt lavt blodsukker. Fast ruiner også på måltid som er sunn for hodet og kropp bør være en del av behandlingen.

Jeg reagerer mer på din paranoia når du har slike anfall. At du tillegger andre individer onde hensikt. Det hadde kanskje vært noe å snakke med behandler om?

Uansett så er det hjelp å få om man treffer riktig på årsakssammenheng. Lykke til! ❤️

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
psykedeliker skrev (På 8.2.2026 den 16.16):

Ja, kanskje det er det som må til. Skal ta det opp neste time.

Skal prøve det.

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
Trinity80 skrev (5 timer siden):

Enig med denne. Har opplevd selv å få MYE sterkere panikkanfall når jeg har har hatt lavt blodsukker. Fast ruiner også på måltid som er sunn for hodet og kropp bør være en del av behandlingen.

Jeg reagerer mer på din paranoia når du har slike anfall. At du tillegger andre individer onde hensikt. Det hadde kanskje vært noe å snakke med behandler om?

Uansett så er det hjelp å få om man treffer riktig på årsakssammenheng. Lykke til! ❤️

Åja, jeg skjønner. Jeg skal begynne å ta med meg en proteinbar slik at jeg kan spise noe med en gang hvis det skjer igjen.

Jeg vet ikke helt om jeg tillegger andre onde hensikter da? Men jeg burde sikkert ta det opp med behandler uansett kanskje.

Takk for det ❤️

Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (1 time siden):

Åja, jeg skjønner. Jeg skal begynne å ta med meg en proteinbar slik at jeg kan spise noe med en gang hvis det skjer igjen.

Jeg vet ikke helt om jeg tillegger andre onde hensikter da? Men jeg burde sikkert ta det opp med behandler uansett kanskje.

Takk for det ❤️

Du må ta alt opp med behandler som plager deg så går det nok bra :) 

Skrevet (endret)
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (2 timer siden):

Takk for det ❤️

Onde hensikt var feilformulert fra min side. Mente mer at du ikke er 100% realitetsorientert mtp mennesker rundt deg. At du stiller spørsmål om de er ekte.

Endret av Trinity80
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (3 timer siden):

Ja, kanskje det er det som må til. Skal ta det opp neste time.

Egentlig er det ganske alvorlig hvis noe så grunnleggende ikke har vært drøftet i behandlingen tidligere.

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
Trinity80 skrev (19 timer siden):

Onde hensikt var feilformulert fra min side. Mente mer at du ikke er 100% realitetsorientert mtp mennesker rundt deg. At du stiller spørsmål om de er ekte.

Sånn ja, ja det stemmer jo. 

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet

Egentlig er det ganske alvorlig hvis noe så grunnleggende ikke har vært drøftet i behandlingen tidligere.

Har diskutert det med en tidligere behandler, men ikke nåværende. Har ikke gått dit så lenge da.

Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (52 minutter siden):

Har diskutert det med en tidligere behandler, men ikke nåværende.

Javel, så hvorfor sier du ikke noe om hva dere kom frem til? Det er jo det som er relevant her.

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
psykedeliker skrev (22 minutter siden):

Javel, så hvorfor sier du ikke noe om hva dere kom frem til? Det er jo det som er relevant her.

Fordi vi ikke kom frem til noe. Jeg gikk i ISTDP terapi en stund, men det førte ingen vei.

Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (13 minutter siden):

Fordi vi ikke kom frem til noe. Jeg gikk i ISTDP terapi en stund, men det førte ingen vei.

Hva lærte du i ISTDP?

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
munchin skrev (6 minutter siden):

Hva lærte du i ISTDP?

Er ikke så lett å trekke frem helt konkrete ting, men jeg lærte jo litt om hvilke forsvar jeg har og også at det som har skjedd i fortiden påvirker relasjoner i nåtid.

Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (51 minutter siden):

Fordi vi ikke kom frem til noe.

Hva mener du? Gjorde dere ingen verdens ting for å undersøke sammenhengen med lavt blodsukker?

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Hva mener du? Gjorde dere ingen verdens ting for å undersøke sammenhengen med lavt blodsukker?

Åja, da misforsto jeg deg, jeg trodde du mente forsøke kjenne etter i kroppen hva jeg følte - det var det jeg hadde snakket med behandler om ikke uvirkelighetsfølelsen og lite mat.

Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (3 minutter siden):

Åja, da misforsto jeg deg, jeg trodde du mente forsøke kjenne etter i kroppen hva jeg følte - det var det jeg hadde snakket med behandler om ikke uvirkelighetsfølelsen og lite mat.

Så det har ikke vært tema i det hele tatt? I så fall burde du ta det opp i neste time, istedenfor å stille masse spørsmål her som ingen kan svare deg på uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...