Gå til innhold

Angst med lav puls?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I en annen tråd her ble det nevnt både uvirkelighetsfølelse og at et panikkanfall ikke trenger å innebære høy puls. Det fikk meg til å tenke på at jeg ofte har tenkt at selv om jeg har uro, så har jeg egentlig ikke angst, fordi når jeg blir redd, går pulsen ned, ikke opp, og jeg er nærmere å svimle/svime av og bli kvalm, enn å hige etter pusten. Å være usikker på hva som er sant av opplevelser og tanker har jeg tolket som at jeg er full av løgn og ikke kan stoles på, ikke som uvirkelighetsfølelse. 

Men kan det jeg opplever egentlig være angst og eller dissosiasjon?

Anonymkode: f79e2...e2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får selv lavere puls når jeg er stresset. Det skyldes at jeg har lavt blodtrykk og når jeg får stresshormoner i kroppen og blodårene trekkes sammen, synker pulsen siden blodtrykket stiger og hjertet ikke lengre trenger å kompensere for det lave blodtrykket. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...