AnonymBruker Skrevet 10. februar Skrevet 10. februar Hvordan vet man forskjell på omsorgssvikt VS eller om det er adhd, autisme eller tourettes eller andre utviklingsforstyrrelser? Det er man født med. Hvordan ser man forskjellen i barnehagen? Anonymkode: 3290c...3e8 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. februar Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvordan vet man forskjell på omsorgssvikt VS eller om det er adhd, autisme eller tourettes eller andre utviklingsforstyrrelser? Det er man født med. Hvordan ser man forskjellen i barnehagen? Anonymkode: 3290c...3e8 For sikkerhets skyld fikk sønnen min alt det der men jeg stolte mest på han fra ppt som sa alt i barnehagen at det var autisme, det kjente jeg igjen. Det er diagnosen de landet på til slutt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. februar Skrevet 10. februar Men hvilke symptomer har man da om det er omsorgssvikt? Anonymkode: 3290c...3e8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. februar Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men hvilke symptomer har man da om det er omsorgssvikt? Anonymkode: 3290c...3e8 om bare google fantes https://www.fhi.no/publ/2018/hvilke-tegn-og-signaler-som-kan-observeres-av-personell-i-barnehage-og-skol/ Anonymkode: 8ba49...c97 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. februar Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan vet man forskjell på omsorgssvikt VS eller om det er adhd, autisme eller tourettes eller andre utviklingsforstyrrelser? Det er man født med. Hvordan ser man forskjellen i barnehagen? Anonymkode: 3290c...3e8 Vanskelig å si, men en del kan oppdages gjennom "diagnotisk innrømmelse atferd" (nesten som atferden uansett kommer til å kunne bli misbrukt i saksbehandling eller avhør, og diagnosen vet de egentlig); altså hvis en hele tiden er opptatt av "jeg er venn med den", "har du venner", henger seg opp i ting som ikke har med diagnose å gjøre (men egentlig er noe en er opptatt av, fordi en har lest om et symptom en egentlig ikke har forstått) som øye kontakt, ansikts mimikk, hvordan en snakker...etc. Normale mennesker er ikke opptatt av å unngå symtpomer, men en får en avvikende atferd når en stadig tilpasser seg atferden til det å unngå symptomer. Anonymkode: 46c47...3d8 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.