Gå til innhold

Hva kan psykiatritjenesten gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Psykiatritjenesten i kommunen kan de klemme og trøste personen de har ansvar for hvis personen er lei seg? 

Anonymkode: 682d7...ba7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Psykiatritjenesten i kommunen kan de klemme og trøste personen de har ansvar for hvis personen er lei seg? 

Hvorfor tror du det finnes regler mot å klemme og trøste folk?

Anonymkode: 5125a...b76

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvorfor tror du det finnes regler mot å klemme og trøste folk?

Har de regler mot å trøste folk??

Anonymkode: 685ae...74f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har de regler mot å trøste folk??

Anonymkode: 685ae...74f

Nei. Selvfølgelig ikke Men når det spørres om fagpersoner kan klemme og trøste virker det som om vedkommende tror det finnes regler mot det. Hvorfor skulle ikke vanlig oppførsel mennesker i mellom ikke være lov?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det vil det være delte meninger om. Mange vil mene at fagfolk primært skal bruke ord og ikke kroppskontakt i sitt arbeid. 

Skrevet

Først må en i hvert fall sikre seg at dette er noe pasienten ønsker.

Jeg ville uansett frarådet en mann å klemme en dame om det ikke også var med en kvinne som vitne.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (2 minutter siden):

Først må en i hvert fall sikre seg at dette er noe pasienten ønsker.

Jeg ville uansett frarådet en mann å klemme en dame om det ikke også var med en kvinne som vitne.

Ikke hvis mannen er homo, vel?

Anonymkode: d3fbc...ed8

stjernestøv
Skrevet

Da jeg var innlagt og hadde migrene begynte en mann og massere meg på nakken, skuldre og rygg, syns det var veldig kleint. Vil heller ikke ha klemmer fra helsepersonell hvis jeg er lei meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ikke hvis mannen er homo, vel?

Kødder selvfølgelig 😂

Skrevet

Jeg tenker det er viktig med en forventningsavklaring og rolleavklaring

Psykiatrien har ikke som hovedformål å trøste og klemme. Formålet er å behandle og kurere. Det blir på en måte litt som at man ikke bør forvente at legevakten er et sted for støtte og forståelse. 

psykedeliker
Skrevet

Her i kommunen er det spesialisthelsetjenesten som gir behandling, mens det som nå heter oppfølgingtjenesten (tidligere psykiatritjenesten) gir oppfølging og støttesamtaler.

Skrevet (endret)
ISW skrev (6 timer siden):

Jeg tenker det er viktig med en forventningsavklaring og rolleavklaring

Psykiatrien har ikke som hovedformål å trøste og klemme. Formålet er å behandle og kurere. Det blir på en måte litt som at man ikke bør forvente at legevakten er et sted for støtte og forståelse. 

Mener å ha lest noe om at leger/helsepersonell på en måte skal jobbe etter følgende: "Stundom helbrede, ofte lindre, og alltid trøste"? 

Men det ligger kanskje noe annet i det enn det jeg tenker. 

Endret av Vendi

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...