AnonymBruker Skrevet 10. februar Skrevet 10. februar Psykiatritjenesten i kommunen kan de klemme og trøste personen de har ansvar for hvis personen er lei seg? Anonymkode: 682d7...ba7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. februar Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Psykiatritjenesten i kommunen kan de klemme og trøste personen de har ansvar for hvis personen er lei seg? Anonymkode: 682d7...ba7 Hvorfor tror du det finnes regler mot å klemme og trøste folk? Anonymkode: 5125a...b76 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. februar Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvorfor tror du det finnes regler mot å klemme og trøste folk? Anonymkode: 5125a...b76 Har de regler mot å trøste folk?? Anonymkode: 685ae...74f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. februar Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har de regler mot å trøste folk?? Anonymkode: 685ae...74f Nei. Selvfølgelig ikke Men når det spørres om fagpersoner kan klemme og trøste virker det som om vedkommende tror det finnes regler mot det. Hvorfor skulle ikke vanlig oppførsel mennesker i mellom ikke være lov? Anonymkode: 5125a...b76 0 Siter
frosken Skrevet 10. februar Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Psykiatritjenesten i kommunen kan de klemme og trøste personen de har ansvar for hvis personen er lei seg? Anonymkode: 682d7...ba7 Det vil det være delte meninger om. Mange vil mene at fagfolk primært skal bruke ord og ikke kroppskontakt i sitt arbeid. 0 Siter
nachnoo Skrevet 11. februar Skrevet 11. februar Først må en i hvert fall sikre seg at dette er noe pasienten ønsker. Jeg ville uansett frarådet en mann å klemme en dame om det ikke også var med en kvinne som vitne. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. februar Skrevet 11. februar nachnoo skrev (2 minutter siden): Først må en i hvert fall sikre seg at dette er noe pasienten ønsker. Jeg ville uansett frarådet en mann å klemme en dame om det ikke også var med en kvinne som vitne. Ikke hvis mannen er homo, vel? Anonymkode: d3fbc...ed8 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. februar Skrevet 11. februar Da jeg var innlagt og hadde migrene begynte en mann og massere meg på nakken, skuldre og rygg, syns det var veldig kleint. Vil heller ikke ha klemmer fra helsepersonell hvis jeg er lei meg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. februar Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ikke hvis mannen er homo, vel? Anonymkode: d3fbc...ed8 Kødder selvfølgelig 😂 Anonymkode: d3fbc...ed8 0 Siter
ISW Skrevet 11. februar Skrevet 11. februar Jeg tenker det er viktig med en forventningsavklaring og rolleavklaring Psykiatrien har ikke som hovedformål å trøste og klemme. Formålet er å behandle og kurere. Det blir på en måte litt som at man ikke bør forvente at legevakten er et sted for støtte og forståelse. 1 Siter
psykedeliker Skrevet 11. februar Skrevet 11. februar Her i kommunen er det spesialisthelsetjenesten som gir behandling, mens det som nå heter oppfølgingtjenesten (tidligere psykiatritjenesten) gir oppfølging og støttesamtaler. 0 Siter
Vendi Skrevet 12. februar Skrevet 12. februar (endret) ISW skrev (6 timer siden): Jeg tenker det er viktig med en forventningsavklaring og rolleavklaring Psykiatrien har ikke som hovedformål å trøste og klemme. Formålet er å behandle og kurere. Det blir på en måte litt som at man ikke bør forvente at legevakten er et sted for støtte og forståelse. Mener å ha lest noe om at leger/helsepersonell på en måte skal jobbe etter følgende: "Stundom helbrede, ofte lindre, og alltid trøste"? Men det ligger kanskje noe annet i det enn det jeg tenker. Endret 12. februar av Vendi 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.