stjernestøv Skrevet lørdag kl 14:39 Skrevet lørdag kl 14:39 ISW skrev (5 minutter siden): Ettermiddagen er til nå tilbragt på legevakten og mamma blir nå lagt inn med hjerterytmeforstyrrelser. Det er tøffe tak for tiden.. Å det var trist på toppen av alt, håper det går bra ❤️ 0 Siter
ISW Skrevet lørdag kl 15:35 Forfatter Skrevet lørdag kl 15:35 Glitter skrev (58 minutter siden): Ånei! Håper det ordner seg. ❤️ Tusen takk ❤️ Jeg prøver å tenke at nå er hun trygg og får behandling og hjerteovervåkning, hadde vært verre om hun ble sendt hjem. Men det er klart at det generelt ikke er så veldig gøy dette her. 0 Siter
ISW Skrevet lørdag kl 15:35 Forfatter Skrevet lørdag kl 15:35 stjernestøv skrev (56 minutter siden): Å det var trist på toppen av alt, håper det går bra ❤️ Tusen takk snille du ❤️ 0 Siter
Glitter Skrevet lørdag kl 15:38 Skrevet lørdag kl 15:38 ISW skrev (1 minutt siden): Tusen takk ❤️ Jeg prøver å tenke at nå er hun trygg og får behandling og hjerteovervåkning, hadde vært verre om hun ble sendt hjem. Men det er klart at det generelt ikke er så veldig gøy dette her. Ja du får prøve å tenke på at hun er i gode hender nå og at du kan ta vare på deg selv. Kanskje se en god serie eller noe slikt. Jeg ser på en spansk serie på Netflix som heter "i gjørma". Er en serie om kvinner som er i fengsel. Det er ikke gøy nei, og kan skjønne om angsten din blir sterkere av det. 0 Siter
Vendi Skrevet lørdag kl 15:39 Skrevet lørdag kl 15:39 ISW skrev (4 minutter siden): Tusen takk ❤️ Jeg prøver å tenke at nå er hun trygg og får behandling og hjerteovervåkning, hadde vært verre om hun ble sendt hjem. Men det er klart at det generelt ikke er så veldig gøy dette her. Ja, nå er hun i gode hender. Klem til deg ❤️ 0 Siter
ISW Skrevet lørdag kl 15:44 Forfatter Skrevet lørdag kl 15:44 Glitter skrev (4 minutter siden): Ja du får prøve å tenke på at hun er i gode hender nå og at du kan ta vare på deg selv. Kanskje se en god serie eller noe slikt. Jeg ser på en spansk serie på Netflix som heter "i gjørma". Er en serie om kvinner som er i fengsel. Det er ikke gøy nei, og kan skjønne om angsten din blir sterkere av det. Tusen takk og tusen takk for tips Skulle egentlig på Kill Bill-maraton på kino i dag men dropper det. Tenker jeg får prøve å lage litt god mat og slappe av og være tilgjengelig hvis hun ringer. Egentlig litt rart det med angsten. Den kjennes egentlig bedre når jeg bekymrer meg for reelle ting. Har ikke brukt benzo nå siden torsdag morgen - det går fint. 0 Siter
ISW Skrevet lørdag kl 15:44 Forfatter Skrevet lørdag kl 15:44 Vendi skrev (4 minutter siden): Ja, nå er hun i gode hender. Klem til deg ❤️ Tusen takk snille du. Klem tilbake ❤️ 1 Siter
Glitter Skrevet lørdag kl 15:55 Skrevet lørdag kl 15:55 ISW skrev (9 minutter siden): Tusen takk og tusen takk for tips Skulle egentlig på Kill Bill-maraton på kino i dag men dropper det. Tenker jeg får prøve å lage litt god mat og slappe av og være tilgjengelig hvis hun ringer. Egentlig litt rart det med angsten. Den kjennes egentlig bedre når jeg bekymrer meg for reelle ting. Har ikke brukt benzo nå siden torsdag morgen - det går fint. God mat hørtes bra ut. Ja det er litt paradoksalt egentlig. Hvis jeg bruker ordet riktig. 😅 Men ja, man har ikke tid til slike ting når det er mer virkelige ting som foregår. Det kan du kanskje ta med deg til senere. At det har med hvor mye plass det får ha. 0 Siter
ISW Skrevet lørdag kl 16:22 Forfatter Skrevet lørdag kl 16:22 Glitter skrev (26 minutter siden): God mat hørtes bra ut. Ja det er litt paradoksalt egentlig. Hvis jeg bruker ordet riktig. 😅 Men ja, man har ikke tid til slike ting når det er mer virkelige ting som foregår. Det kan du kanskje ta med deg til senere. At det har med hvor mye plass det får ha. Tusen takk snille Glitter ❤️ 1 Siter
Vhanja Skrevet lørdag kl 17:54 Skrevet lørdag kl 17:54 Masse god bedring til din mor! Som du sier - hun er i gode hender! 1 Siter
frosken Skrevet søndag kl 13:35 Skrevet søndag kl 13:35 ISW skrev (22 timer siden): Tusen takk ❤️ Jeg prøver å tenke at nå er hun trygg og får behandling og hjerteovervåkning, hadde vært verre om hun ble sendt hjem. Men det er klart at det generelt ikke er så veldig gøy dette her. Heldigvis kan en slik innleggelse være en veldig effektiv måte å få optimalisert behandlingen på. Håper hun vil få god hjelp. 1 Siter
bibben Skrevet søndag kl 16:06 Skrevet søndag kl 16:06 ISW skrev (På 27.2.2026 den 9.26): Jo, jeg prøver på det nå. Prøver å akseptere at angsten kan komme, men at jeg ikke trenger å gjøre noe ut av den. At kroppen regulerer seg selv og at om angsten stiger så vil den falle igjen. Har egentlig vært i tålig bra humør til nå i dag. I går kveld fikk moren min noen hjerterytmeforstyrrelser og jeg fikk andre ting å bekymre meg for enn min egen angst. Var i kontakt med lege og fikk justert litt på medisinene hennes og det går bedre nå. Men det er en interessant observasjon at man ikke greier å ha mange ulike bekymringer på en gang. En mann kan ikke rekke gjennom alt Lykke til med din mor, og så håper jeg du selv får det bedre. Et av mine yndlingssitater fra filmen «Mitt liv som hund»: «Man måste jamnföra»…Ja, ofte vil nye perspektiv gjøre at en føler seg i alle fall litt bedre. Alt godt til deg😉 0 Siter
ISW Skrevet søndag kl 16:34 Forfatter Skrevet søndag kl 16:34 bibben skrev (24 minutter siden): Lykke til med din mor, og så håper jeg du selv får det bedre. Et av mine yndlingssitater fra filmen «Mitt liv som hund»: «Man måste jamnföra»…Ja, ofte vil nye perspektiv gjøre at en føler seg i alle fall litt bedre. Alt godt til deg😉 Tusen takk Vi har gått tur i dag og hun hadde ingen rytmeforstyrrelser da. Det er jo et godt tegn. Men så snart vi stoppet, så begynte det på igjen, det er snakk om ekstraslag som i utgangspunktet er ufarlige, men her er det snakk om 20-30.000 i døgnet, så det er jo mildt sagt en god del. Sykehuset fant ingen åpenbar forklaring på det, alle blodprøver var normale og det ble ikke mistenkt noen spesiell hjertesykdom. 1 Siter
ISW Skrevet tirsdag kl 08:21 Forfatter Skrevet tirsdag kl 08:21 Hei. Jeg synes alt i alt det går litt bedre med meg. Jeg sover godt om natten (8 timer), har fått en del mer følelsesmessig engasjement, går på kontoret, bruker ikke benzo, og fungerer i all hovedsak greit. Prøver å gjøre noe som er veldig vanskelig for en med helseangst å gjøre, og det er å stole på behandler og diagnosene jeg har fått (og ikke minst: ikke fått). Prøver å holde fast på at jeg ikke er til fare for meg selv selv om tankene kjennes ekte iblant. Og dette med at angsten ikke kan gjøre meg noe. Skulle egentlig ha time hos psykolog i går, men hun var dessverre blitt syk, så den ble utsatt. Jeg jogget 6 km i stedet, det var en våt og fæl opplevelse men jeg kom meg nå gjennom og fikk årets første joggetur utendørs. Det har vært noe røft med mamma den senere tid (innleggelse og den psykiske reaksjonen hun har fått i ettertid) hun fikk panikk i går og jeg måtte dra fra jobb for å hjelpe henne. Snakket med henne på telefon på vei hjem og pustet sammen, osv - og tok henne med til legen etterpå bare for å bekrefte diagnosen (siden det var første gang). Har jo vært mye for henne også den senere tid, stakkars. Men får satse på at hjerterytmen roer seg litt og at denne episoden går over. Hun kan irritere meg skikkelig iblant, men jeg er jo veldig glad i henne ❤️ Men alt i alt: Litt bedre. 4 Siter
Synva Skrevet tirsdag kl 08:45 Skrevet tirsdag kl 08:45 ISW skrev (11 minutter siden): Hei. Jeg synes alt i alt det går litt bedre med meg. Jeg sover godt om natten (8 timer), har fått en del mer følelsesmessig engasjement, går på kontoret, bruker ikke benzo, og fungerer i all hovedsak greit. Prøver å gjøre noe som er veldig vanskelig for en med helseangst å gjøre, og det er å stole på behandler og diagnosene jeg har fått (og ikke minst: ikke fått). Prøver å holde fast på at jeg ikke er til fare for meg selv selv om tankene kjennes ekte iblant. Og dette med at angsten ikke kan gjøre meg noe. Skulle egentlig ha time hos psykolog i går, men hun var dessverre blitt syk, så den ble utsatt. Jeg jogget 6 km i stedet, det var en våt og fæl opplevelse men jeg kom meg nå gjennom og fikk årets første joggetur utendørs. Det har vært noe røft med mamma den senere tid (innleggelse og den psykiske reaksjonen hun har fått i ettertid) hun fikk panikk i går og jeg måtte dra fra jobb for å hjelpe henne. Snakket med henne på telefon på vei hjem og pustet sammen, osv - og tok henne med til legen etterpå bare for å bekrefte diagnosen (siden det var første gang). Har jo vært mye for henne også den senere tid, stakkars. Men får satse på at hjerterytmen roer seg litt og at denne episoden går over. Hun kan irritere meg skikkelig iblant, men jeg er jo veldig glad i henne ❤️ Men alt i alt: Litt bedre. Hei! Forstår at det er en stor belastning med moren din,noe som er helt naturlig, så kommentaren min retter seg ikke mot det. Jeg har ikke selv helseangst men har inntrykk av at det, som så mange andre tilstander, kan bli ganske altoppslukende. Hvis det er greit at jeg spør, hvilken terapiretning jobber psykologen din ut fra? Jeg har selv tendens til å henge meg opp i gjentagende grubling og ser i ettertid at å dvele ved dette, engasjere meg i tankene og forholde meg til dem som om de er viktige og sanne hjelper lite, inkludert terapiforløp hvor man kjenner mye etter og har direkte fokus på problemene. Har derfor tenkt at metakognitiv terapi virker fornuftig (men kan ikke ta meg råd til å prøve det selv akkurat nå), og jeg har inntrykk av at det kan være virksomt ved helseangst. Ble derfor nysgjerrig på hvordan du jobber med det konkret 😊 0 Siter
ISW Skrevet tirsdag kl 08:53 Forfatter Skrevet tirsdag kl 08:53 Synva skrev (4 minutter siden): Hei! Forstår at det er en stor belastning med moren din,noe som er helt naturlig, så kommentaren min retter seg ikke mot det. Jeg har ikke selv helseangst men har inntrykk av at det, som så mange andre tilstander, kan bli ganske altoppslukende. Hvis det er greit at jeg spør, hvilken terapiretning jobber psykologen din ut fra? Jeg har selv tendens til å henge meg opp i gjentagende grubling og ser i ettertid at å dvele ved dette, engasjere meg i tankene og forholde meg til dem som om de er viktige og sanne hjelper lite, inkludert terapiforløp hvor man kjenner mye etter og har direkte fokus på problemene. Har derfor tenkt at metakognitiv terapi virker fornuftig (men kan ikke ta meg råd til å prøve det selv akkurat nå), og jeg har inntrykk av at det kan være virksomt ved helseangst. Ble derfor nysgjerrig på hvordan du jobber med det konkret 😊 Hei, Ja, planen er metakognitiv terapi. Men første timen (forrige mandag) ble det nok mest psykoedukasjon rundt hva dette var og ikke var. For behandler mente hun måtte jobbe litt med innsikten min, fordi jeg var såpass engstelig at det virket som innsikten min var litt dårlig akkurat da. Det har jo blitt bedre i dagene som har gått (f.eks. erkjennelsen av at angst ikke er farlig, og erkjennelsen av at jeg ikke er til fare for meg selv, selv om tankene er ekle og virker ekte). Jeg har jo slitt en del med at jeg har tenkt at angsten har vært farlig, fordi jeg har vært redd for å bli suicidal av den. Jeg gleder meg til å komme skikkelig i gang med behandling 0 Siter
Synva Skrevet tirsdag kl 09:45 Skrevet tirsdag kl 09:45 ISW skrev (49 minutter siden): Hei, Ja, planen er metakognitiv terapi. Men første timen (forrige mandag) ble det nok mest psykoedukasjon rundt hva dette var og ikke var. For behandler mente hun måtte jobbe litt med innsikten min, fordi jeg var såpass engstelig at det virket som innsikten min var litt dårlig akkurat da. Det har jo blitt bedre i dagene som har gått (f.eks. erkjennelsen av at angst ikke er farlig, og erkjennelsen av at jeg ikke er til fare for meg selv, selv om tankene er ekle og virker ekte). Jeg har jo slitt en del med at jeg har tenkt at angsten har vært farlig, fordi jeg har vært redd for å bli suicidal av den. Jeg gleder meg til å komme skikkelig i gang med behandling Så bra at du skal teste det. Alt godt til deg, ønsker deg lykke til med behandlingen og hører gjerne hvordan det går hvis det er noe naturlig sted å dele det etterhvert 😊 0 Siter
ISW Skrevet i går, 09:51 Forfatter Skrevet i går, 09:51 nachnoo skrev (På 25.2.2026 den 8.55): Alt 2 Hvor lenge ville du fortsatt med Fluanxol 3 mg? Legen lar meg styre dette litt selv. Føler meg mye bedre av angsten, men kjenner meg mer trøtt og daff. Mistenker derfor at 3 mg er litt mye når det går bedre med meg. 0 Siter
ISW Skrevet i går, 11:38 Forfatter Skrevet i går, 11:38 nachnoo skrev (27 minutter siden): Du kan trappe ned med et mg per døgn. Thanks 😊 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.