ISW Skrevet 11. mars Forfatter Skrevet 11. mars Oppdatering: Ser ut som denne angsten for suicidalitet omsider er i ferd med å gi seg. Jeg tenker at jeg får stole på behandleren min eller fagfolk generelt, og at det faktisk skal ekstremt mye til før man er selvmordstruet. Man kan mislike angst, men det trenger ikke være på det grunnlaget. Men angsten kommer og går en del. Var hos psykolog i går og den følger samme mønster som forrige time. Første 15 timene etter timen er helt supre. Men så kommer angsten kastet over meg. Skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke bare greier å ikke være redd for den. 0 Siter
cathlin Skrevet 6. april Skrevet 6. april ISW skrev (På 18.2.2026 den 10.58): Hei Cathlin. Jeg må si at det er litt tricky å forstå deg alltid. Ut fra hvordan jeg leser deg, så er du kanskje krassere enn du mener å framstå, så det er hyggelig å høre at du ikke misliker meg. Nå ble jeg faktisk litt glad Til denne saken: Ja, jeg forstår hva du mener. Men grunnen til at jeg skrev dette, er at jeg vet at det deles veldig mye privat informasjon i dagbøkene (ikke av meg spesifikt) og at jeg ikke vil at medlemmer her skal føle seg redde for å skrive noe der i frykt for at det deles på åpent forum. Det er jo også forumets regelverk, nettopp av den grunn. Ønsker deg en fin dag videre Peace Det er mulig jeg kan være kvass. Jeg har tenkt over det. At jeg ikke bruker så mange ord og skriver kort og ikke pakker inn. Jeg har vært innom her i mange år og det hender at jeg også forsøkt å bidra positivt til andre brukere, selv om jeg ikke har lyktes. Jeg tror noe handler om misunnelse. At jeg misunner deg fordi du har god inntekt og kan kjøpe det du trenger. Det har du jobbet for. Jeg har forsøkt store deler av livet å jobbe for det men ikke lykkes godt. Det er tidvis vanskelig å akseptere de store ulikhetene som øker og øker, Samtidig er det slik verden er. Alt koster for oss alle. Noen får mer sykdom en andre. Noen tåler livets påkjenninger, andre går det dårligere med. Ressurser er ulikt fordelt. Det er kampen for tilværelsen. Noen finner, kjemper frem, erobrer, kjøper og tar plass i verden, andre mer sårbare arter dør ut. Det skjer i høyt tempo. Årstider kommer og går. Om høsten trekker livet seg under jorden, hvis det er mer jord igjen, og samler energien før det skyter ut igjen om våren. I mellomtiden over bakken er det økonomiske ressurser som i stor grad styrer makten. Man kan ikke kjøpe evig liv, men bedre helse for en stund. 3 Siter
ISW Skrevet 6. april Forfatter Skrevet 6. april cathlin skrev (3 minutter siden): Det er mulig jeg kan være kvass. Jeg har tenkt over det. At jeg ikke bruker så mange ord og skriver kort og ikke pakker inn. Jeg har vært innom her i mange år og det hender at jeg også forsøkt å bidra positivt til andre brukere, selv om jeg ikke har lyktes. Jeg tror noe handler om misunnelse. At jeg misunner deg fordi du har god inntekt og kan kjøpe det du trenger. Det har du jobbet for. Jeg har forsøkt store deler av livet å jobbe for det men ikke lykkes godt. Det er tidvis vanskelig å akseptere de store ulikhetene som øker og øker, Samtidig er det slik verden er. Alt koster for oss alle. Noen får mer sykdom en andre. Noen tåler livets påkjenninger, andre går det dårligere med. Ressurser er ulikt fordelt. Det er kampen for tilværelsen. Noen finner, kjemper frem, erobrer, kjøper og tar plass i verden, andre mer sårbare arter dør ut. Det skjer i høyt tempo. Årstider kommer og går. Om høsten trekker livet seg under jorden, hvis det er mer jord igjen, og samler energien før det skyter ut igjen om våren. I mellomtiden over bakken er det økonomiske ressurser som i stor grad styrer makten. Man kan ikke kjøpe evig liv, men bedre helse for en stund. Hei Cathlin, Tusen takk for gjennomtenkt og fint svar. Jeg har tenkt litt som deg her. Jeg er kanskje for "glad i" å prøve og framstå "sterk og vellykket" og at jeg fungerer godt til tross for angst og annen drit jeg har i livet mitt. Jeg forstår at det framstår lite sympatisk, og kan trigge enkelte til negative reaksjoner. Du er ikke svak, du er sterk og flink og opplever nok vesentlig mer drit enn meg. Jeg forstår at å holde hodet over vann koster mye for deg. Vi får prøve å være venner her inne framover, Fortsatt god påske, klem fra meg. 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.