Gå til innhold

øyebetennelse

Anbefalte innlegg

Gjest klokkaren

Siden desember har jeg hatt tre øyebetennelser. Ble behandlet med Kloramfenikol 1%, men etter siste behandling følte jeg meg heller værre enn bedre. De tre gangene jeg ble behandlet hadde jeg gult puss om morgenen. Det har jeg ikke nå, men det føles som sandpapir på øynene (de er helt tørre når jeg våkner om morgenen), og de er litt røde og verker litt. Legen mente da at øyebetennelsen skyltes virusinfeksjon, og at det ikke kunne behandles. Bruker nå kunstig tårevæske for å lindre symptomene, men jeg blir ikke bedre av det. Legen sa at det kunne gå år før jeg ble frisk igjen, og dette er for meg en stor sorg fordi jeg føler meg veldig plaget med øynene. Er det virkelig ingenting som nytter? Bør jeg gå til kontroll med øyenen dersom dette varer i mange år? Er det ufarlig å ha dette? Er det forværringer jeg må være oppmerksom på? Leste på internett at det var farlig dersom det ble bakteriell infeksjon når en hadde virusbetennelse.

Hilsen kvinne 31 år

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49926-%C3%B8yebetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Hei,

Det er noen virusinfeksjoner som kan gi slike symptomer som du beskriver.Derfor kan diagnosen du fikk være riktig Men de fleste av dem ikkke lå langvarige som det du har. Jeg tror at om du har fortsatt mye plager bør du gå til en kontroll, det er slett ikke sikkert at det ikke går an å gjøre med det.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49926-%C3%B8yebetennelse/#findComment-201958
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...