AnonymBruker Skrevet 14. februar Skrevet 14. februar Jeg skammer meg veldig over dette og jeg er også redd behandler bare skal avfeie det om jeg bestemmer meg for å ta det opp. Jeg vet ikke helt om jeg kan si jeg selvskader for jeg skader meg ikke, dvs det blir ingen permanente merker på kroppen (for å forsøke å forklare det så godt som mulig uten å beskrive konkrete selvskadingsmetoder for det er vel ikke lov?). Bør jeg be om hjelp for dette eller er det ok å holde det hemmelig overfor behandler? Så fall hvorfor / hvorfor ikke? Anonymkode: 36c91...cb2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. februar Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg skammer meg veldig over dette og jeg er også redd behandler bare skal avfeie det om jeg bestemmer meg for å ta det opp. Jeg vet ikke helt om jeg kan si jeg selvskader for jeg skader meg ikke, dvs det blir ingen permanente merker på kroppen (for å forsøke å forklare det så godt som mulig uten å beskrive konkrete selvskadingsmetoder for det er vel ikke lov?). Bør jeg be om hjelp for dette eller er det ok å holde det hemmelig overfor behandler? Så fall hvorfor / hvorfor ikke? Anonymkode: 36c91...cb2 Selvsagt tar du det opp med behandler slik at dere kan prate om alternative mestringsstrategier. Anonymkode: 308dd...bd9 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Bør jeg be om hjelp for dette eller er det ok å holde det hemmelig overfor behandler? Så fall hvorfor / hvorfor ikke? Anonymkode: 36c91...cb2 Selv om du ikke får synlige skader/sår, er hensikten til hvorfor du påfører deg smerte uansett den samme. Det er den vanen som bør erstattes vedr. selvskading. Det å ha et smerteuttrykk som selvskading, bør absolutt tas opp med behandler. Kun slik kan du få hjelp, inkl. med det som føles umulig å sette ord på. Kanskje du kan starte med å snakke om hvorfor det er skamfullt for deg, hvorfor du har ønsket å holde det hemmelig e.l.? Min erfaring er at det å finne ord går mye bedre enn vi frykter - alltid. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.