stjernestøv Skrevet mandag kl 17:07 Skrevet mandag kl 17:07 Noen som har sett serien om Gabriel på netflix som ble torturert og drept åtte år gammel av foreldrene? At det var mulig sier jeg bare, så mange som visste om det. Er det vanlig å bare bry seg med seg og sitt? 0 Siter
stjernestøv Skrevet mandag kl 17:24 Forfatter Skrevet mandag kl 17:24 (endret) Kunne det skjedd i Norge? Tror ikke det kunne skjedd her, det er bare så forferdelig hva den lille gutten måtte gjennomgå. Endret mandag kl 17:29 av stjernestøv 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:05 Skrevet mandag kl 18:05 Jeg har ikke sett den. Tenker på Kristoffer-saken i Norge. Da visste også mange/måtte ha visst om det? Anonymkode: 38a9a...c41 0 Siter
stjernestøv Skrevet mandag kl 18:09 Forfatter Skrevet mandag kl 18:09 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke sett den. Tenker på Kristoffer-saken i Norge. Da visste også mange/måtte ha visst om det? Anonymkode: 38a9a...c41 Ikke se den, det var grusomt. Myndighetene visste om det, barnevern og politi og ingen gjorde noe. Ja det var en forferdelig sak også.. 0 Siter
stjernestøv Skrevet mandag kl 18:30 Forfatter Skrevet mandag kl 18:30 At noen kan gjøre så grusomme ting er forferdelig, hva feiler det sånne folk? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:42 Skrevet mandag kl 18:42 stjernestøv skrev (11 minutter siden): At noen kan gjøre så grusomme ting er forferdelig, hva feiler det sånne folk? Ren onskap? Anonymkode: 38a9a...c41 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet mandag kl 18:55 Skrevet mandag kl 18:55 Glitter skrev (12 minutter siden): Hva heter dokumentaren? The trials of Gabriel Fernandez 1 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet mandag kl 18:57 Skrevet mandag kl 18:57 Har sett den flere ganger. Føler den er litt typisk oppfatning jeg har av det amerikanske systemet. Hvis det er den typen tilfeller i Norge tror jeg det er svært få i motsetning til i andre land - spesielt så ekstreme tilfeller. 0 Siter
laban Skrevet i går, 06:14 Skrevet i går, 06:14 stjernestøv skrev (12 timer siden): Kunne det skjedd i Norge? Tror ikke det kunne skjedd her, det er bare så forferdelig hva den lille gutten måtte gjennomgå. Jeg har ikke sett den dokumentaren. Men jeg husker godt Bobby-saken i Sverige, det er jo et land vi tror har et godt sosialvesen. Søk på Bobby Äikiä. 0 Siter
stjernestøv Skrevet i går, 07:39 Forfatter Skrevet i går, 07:39 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ren onskap? Anonymkode: 38a9a...c41 Ja det må det jo være. 0 Siter
stjernestøv Skrevet i går, 07:41 Forfatter Skrevet i går, 07:41 laban skrev (1 time siden): Jeg har ikke sett den dokumentaren. Men jeg husker godt Bobby-saken i Sverige, det er jo et land vi tror har et godt sosialvesen. Søk på Bobby Äikiä. Ok, ja det er fælt, leste litt om han. At det går an. 0 Siter
stjernestøv Skrevet i går, 07:43 Forfatter Skrevet i går, 07:43 Ikkeanonymnok skrev (12 timer siden): Har sett den flere ganger. Føler den er litt typisk oppfatning jeg har av det amerikanske systemet. Hvis det er den typen tilfeller i Norge tror jeg det er svært få i motsetning til i andre land - spesielt så ekstreme tilfeller. Ja for et system at ingen gjorde noe, ja i Norge hadde de nok gjort noe. 0 Siter
Lillemus Skrevet i går, 07:46 Skrevet i går, 07:46 stjernestøv skrev (2 minutter siden): Ja for et system at ingen gjorde noe, ja i Norge hadde de nok gjort noe. Nå har jeg ikke sett filmen om Gabriel, men ingen gjorde noe som helst i Christoffer-saken her i Norge heller... Mange visste og varslet, men ingenting ble gjort. 0 Siter
stjernestøv Skrevet i går, 07:48 Forfatter Skrevet i går, 07:48 (endret) Lillemus skrev (3 minutter siden): Nå har jeg ikke sett filmen om Gabriel, men ingen gjorde noe som helst i Christoffer-saken her i Norge heller... Mange visste og varslet, men ingenting ble gjort. Ja husker den saken men det var en sak, der borte er det visst veldig mange sånne saker og det er trist. Men det er nok flere saker i Norge og. Endret i går, 07:50 av stjernestøv 0 Siter
Lillemus Skrevet i går, 07:50 Skrevet i går, 07:50 stjernestøv skrev (1 minutt siden): Ja husker den saken men det var en sak, der borte er det visst veldig mange sånne saker og det er trist. Det er helt grusomt. 0 Siter
stjernestøv Skrevet i går, 07:51 Forfatter Skrevet i går, 07:51 Lillemus skrev (Akkurat nå): Det er helt grusomt. Ja det er grusomt, det setter spor når det er snakk om barn. Og at ingen gjør noe som vet noe er jo ubegripelig. 0 Siter
laban Skrevet i går, 08:16 Skrevet i går, 08:16 Lillemus skrev (15 minutter siden): Mange visste og varslet, men ingenting ble gjort. Jeg skal ikke starte en krangel om de ubehagelige detaljene her, men i akkurat den saken var vel hovedproblemet at det ikke ble varslet og at ingen visste sikkert. En av lærerne eller SFO-ansatte trodde ikke på bortforklaringene til mor og stefar, men hun gikk tjenesteveien med varselet (slik skolens system var), så det nådde ikke fram i tide. Saken burde vært undersøkt nærmere da Christoffer havnet på sykehus, men der tenkte de heller ikke på mishandling. De andre i nærmiljøet som visste om skadene og problemene, tenkte ikke at det kunne foregå mishandling siden moren var til stede omtrent hele tiden. Mange syntes nok det var litt underlig, men det blir jo ofte ikke til at man går videre med sånt bare pga. en følelse. Det er i hvert fall slik saken er framstilt i boka om Christoffer. https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/eJq9/gutten-som-ble-usynlig 0 Siter
Lillemus Skrevet i går, 09:50 Skrevet i går, 09:50 laban skrev (1 time siden): Jeg skal ikke starte en krangel om de ubehagelige detaljene her, men i akkurat den saken var vel hovedproblemet at det ikke ble varslet og at ingen visste sikkert. En av lærerne eller SFO-ansatte trodde ikke på bortforklaringene til mor og stefar, men hun gikk tjenesteveien med varselet (slik skolens system var), så det nådde ikke fram i tide. Saken burde vært undersøkt nærmere da Christoffer havnet på sykehus, men der tenkte de heller ikke på mishandling. De andre i nærmiljøet som visste om skadene og problemene, tenkte ikke at det kunne foregå mishandling siden moren var til stede omtrent hele tiden. Mange syntes nok det var litt underlig, men det blir jo ofte ikke til at man går videre med sånt bare pga. en følelse. Det er i hvert fall slik saken er framstilt i boka om Christoffer. https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/eJq9/gutten-som-ble-usynlig Mener å huske at det ble varslet til barnevernet flere ganger fra skolens side? Men det er noen år siden jeg leste boka altså. 0 Siter
laban Skrevet i går, 09:53 Skrevet i går, 09:53 Lillemus skrev (1 minutt siden): Mener å huske at det ble varslet til barnevernet flere ganger fra skolens side? Men det er noen år siden jeg leste boka altså. Nei, varselet rakk ikke fram før det var for sent. Det stoppet hos rektor når noen uttrykte bekymring. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.