stjernestøv Skrevet 19. februar Skrevet 19. februar Er man født med det eller kan man få det som følge av dårlig oppvekst eller har ikke oppveksten noe å si? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. februar Skrevet 19. februar Skyldes traumer i oppveksten. Anonymkode: 1bca5...5ca 1 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 19. februar Skrevet 19. februar Vet at noen har genetisk økt sjanse for å få personlighetsforstyrrelser i hvert fall schizotypal og dyssosial. 1 Siter
Glitter Skrevet 19. februar Skrevet 19. februar Tror det er en kombinasjon av gener og oppvekst. Man kan få det uten å ha hatt det vanskelig i oppvekst også, men de fleste har nok hatt det vanskelig. 1 Siter
Fru2020 Skrevet 19. februar Skrevet 19. februar Det finnes også noen som utvikler det som voksne, men det er sjeldent. Oftest er det utfordrende oppvekst. De mener jeg har utviklet det gjennom barndommen, men jeg har hatt en helt middels oppvekst tenker jeg. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. februar Skrevet 19. februar Man er ikke født med en personlighetforstyrrelse, men man kan være født med sårbarheter (impulsivitet, følelsesintensitet, angstnivå osv.), og oppvekst har stor betydning. Anonymkode: 6bf4c...6ef 1 Siter
stjernestøv Skrevet 19. februar Forfatter Skrevet 19. februar Ja det er vel både i gener og oppvekst da, man kan vel arve det fra foreldrene også, kanskje til og med fra besteforeldre? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.