AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Worriesome Plenty 2 skrev (2 timer siden): Nå vet jeg ikke hva som feiler han. Men grovt upassende av han. Noen er jo nødt til å ta en alvorsprat med han, på hans nivå. Tror dere det? Eller bare at han sweipet feil vei. Jeg tenkte det også. Det kognitive er jo ikke helt på sin plass Anonymkode: 3b77d...972 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 44 minutter siden Skrevet 44 minutter siden Worriesome Plenty 2 skrev (3 timer siden): Nå vet jeg ikke hva som feiler han. Men grovt upassende av han. Noen er jo nødt til å ta en alvorsprat med han, på hans nivå. De av oss som har en fysisk lyte, skade eller funksjonsnedsettelse (jf. NAVs omtale ved innvilgelse av hjelpemiddel), er arbeidsleder for egen BPA-ordning. De som ikke er i stand til dette, kan ha noen til å være fungerende arbeidsleder for seg. Om en person med et BPA-vedtak viser seg uskikket til å lede egen BPA-hverdag, kan kommunen i ytterste konsekvens omgjøre vedtaket. Det ligger som forutsetning ved innvilgelse av BPA som hjelp. @frosken har helt rett i at det finnes mye potensiale for forbedringer. Regelverket ligger klart, men ikke viljen til gjennomføring. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29 minutter siden Skrevet 29 minutter siden Eva Sofie skrev (13 minutter siden): De av oss som har en fysisk lyte, skade eller funksjonsnedsettelse (jf. NAVs omtale ved innvilgelse av hjelpemiddel), er arbeidsleder for egen BPA-ordning. De som ikke er i stand til dette, kan ha noen til å være fungerende arbeidsleder for seg. Om en person med et BPA-vedtak viser seg uskikket til å lede egen BPA-hverdag, kan kommunen i ytterste konsekvens omgjøre vedtaket. Det ligger som forutsetning ved innvilgelse av BPA som hjelp. @frosken har helt rett i at det finnes mye potensiale for forbedringer. Regelverket ligger klart, men ikke viljen til gjennomføring. Skjønner. Nå skal jeg ikke gå til verks med dette, det strider helt klart imot lover og regler, men han har fysisk ikke gjort meg noe. Fikk en veldig åpen og god tone med han. Stellet, om så, kan bli en hindring om han liker meg. Anonymkode: 3b77d...972 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 9 minutter siden Skrevet 9 minutter siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja jeg tenker det er jo litt småkinkig situasjon å stå i med tanke på stell også, som jeg helt sikkert må gjøre. Det må vel være mest ubehagelig for han om han plutselig skulle få en erigert penis. Anonymkode: 3b77d...972 Det normale, og forventede, i en intim stellesituasjon, er at den som dusjer seg, legger et lite håndklede, vaskeklut e.l. i fanget. Det gjelder kvinner og menn. Avklar med ham, hva han er i stand til å klare selv og ikke. Hvordan han tenker det er best at du bistår ut ifra hans rutiner og funksjon. Men vær tydelig på dine grenser. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.