Gå til innhold

lønn når man har sykt barn


zunsjine

Anbefalte innlegg

Både sjefen min og jeg tenkte som så at når man leverer sykemelding pgav sykt barn så telles ikke dette av egenmeldingene,men idag fikk vi sjokk begge to gitt.Arb.giveren min er komunen og de kunne idag fortelle både min sjef og meg at fravær pgav sykt barn går av egenmeldingene.Jeg og pappa'n har 10 dager hver pr kalender år og vesla er kronisk syk,mest sannsynlig så vi har fått beskjed fra lege om å søke trygdekontoret om 10 ekstra dager hver.Noe som gir oss 40 fraværs dager pgav sykt barn totalt.Er vesla syk utover dette må vi ta ut avpasering,ferie eller rett og slett glemme å få lønn.Vi vet jo at ikke vi foreldre kan bli sykemeldt selv når det er barnet som er sykt,men skulle ikke en sykemelding levert til våre respektive arb.givere gå for det samme som en sykemelding som vi leverer når vi selv er syke??

På 8 mnd'er nå så har vesla vært borte pgav sykdom allerede 38 dager,og om dette året fortsetter som ifjor så blir de ektsra 10 dagene vi får borte litt for fort.

Er dette virkelig sant,er det virkelig riktig???

For hva gjør man når man ikke har tjent seg opp rett til full ferie og er helt tom for sykedager pgav barns sykdom???Skal man virkelig miste lønna si da?

Håper noen kan svare meg på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...