stjernestøv Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Har du et åpent sinn og lar folk leve som de vil uten fordommer? Jeg vil jo ha det og folk liv må de få leve som de vil men hva når det går utover barn og dyr? Og skal man akseptere folk som har drept andre folk? Møte folk der dem er? Fordi det er en plan bak og alt er i perfekt orden i universet? Jeg må innrømme at jeg ikke aksepterer alt lenger og har vel fordommer da, likevel kommer vi jo alle fra lys og kjærlighet? Jeg tror ikke alle havner på samme plass når vi dør, det er forskjellige plan der. Er litt forvirret av å tenke på alt men livet går jo sin gang og noen lever i krig mens vi lever i fred, må visst lese himmelske samtaler igjen for å forstå. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 7 minutes ago, stjernestøv said: Har du et åpent sinn og lar folk leve som de vil uten fordommer? Kardemommeloven er fin: Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre som man vil. 7 minutes ago, stjernestøv said: Jeg vil jo ha det og folk liv må de få leve som de vil men hva når det går utover barn og dyr? Det skal du ikke godta. 7 minutes ago, stjernestøv said: Og skal man akseptere folk som har drept andre folk? Møte folk der dem er? Fordi det er en plan bak og alt er i perfekt orden i universet? Tviler veldig på at det er en plan bak alt. Alt er nok tilfeldigheter og kaos. Anonymkode: 642cb...7c5 0 Siter
Lillemus Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden stjernestøv skrev (13 minutter siden): Har du et åpent sinn og lar folk leve som de vil uten fordommer? Jeg vil jo ha det og folk liv må de få leve som de vil men hva når det går utover barn og dyr? Og skal man akseptere folk som har drept andre folk? Møte folk der dem er? Fordi det er en plan bak og alt er i perfekt orden i universet? Jeg må innrømme at jeg ikke aksepterer alt lenger og har vel fordommer da, likevel kommer vi jo alle fra lys og kjærlighet? Jeg tror ikke alle havner på samme plass når vi dør, det er forskjellige plan der. Er litt forvirret av å tenke på alt men livet går jo sin gang og noen lever i krig mens vi lever i fred, må visst lese himmelske samtaler igjen for å forstå. Så lenge det ikke går ut over andre må folk leve som de vil for meg. Jeg har fordommer, det tror jeg de aller fleste har, men man trenger jo ikke gi uttrykk for dem. 😀 De aller fleste vil jo leve i fred og fordragelighet, men dessverre ser det ikke ut til at vi mennesker er i stand til det. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kardemommeloven er fin: Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre som man vil. Det skal du ikke godta. Tviler veldig på at det er en plan bak alt. Alt er nok tilfeldigheter og kaos. Anonymkode: 642cb...7c5 Ja kardemommeloven er fin. Nei det er det at man kan jo ikke bare godta alt. Ja jeg begynner jo å lure på alt, det er vanskelig å forstå seg på alt som skjer. Jeg tror jo på karma men har begynt å tvile der og. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg tror fordommer er fornuftig. Uten fordommer utsetter vi oss for risiko og dør. Man må sette grenser, man skal ikke akseptere alt og det er ikke bra å være grenseløs. Man skal ta på eget sikkerhetsbelte først, før man hjelper andre. Da kan man trygt undersøke fordommene sine, er det noe i de, eller kan/bør de skrotes? Noen kan skrotes lett, ved nærmere øyesyn er det ikke er noe rasjonelt i denne troen. Andre kan man beholde, inntil videre, til man har fått det motbevist eller man har erfart noe annet. Anonymkode: 094ba...b31 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Lillemus skrev (1 minutt siden): Så lenge det ikke går ut over andre må folk leve som de vil for meg. Jeg har fordommer, det tror jeg de aller fleste har, men man trenger jo ikke gi uttrykk for dem. 😀 De aller fleste vil jo leve i fred og fordragelighet, men dessverre ser det ikke ut til at vi mennesker er i stand til det. Ja det er det, så lenge det ikke går utover andre. Jeg vil ikke ha fordommer men jeg har jo det for jeg aksepterer ikke alt. Ja hadde vi bare klart å leve i fred... 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tror fordommer er fornuftig. Uten fordommer utsetter vi oss for risiko og dør. Man må sette grenser, man skal ikke akseptere alt og det er ikke bra å være grenseløs. Man skal ta på eget sikkerhetsbelte først, før man hjelper andre. Da kan man trygt undersøke fordommene sine, er det noe i de, eller kan/bør de skrotes? Noen kan skrotes lett, ved nærmere øyesyn er det ikke er noe rasjonelt i denne troen. Andre kan man beholde, inntil videre, til man har fått det motbevist eller man har erfart noe annet. Anonymkode: 094ba...b31 Ja kanskje det er fornuftig med fordommer og ikke være godtroende til alt, alle mennesker er jo ikke gode. Jeg tenkte alltid før at det er lys i alle så om bare en liten gnist og den gnisten kan vokse, men etter å ha sett mye serier om alt mulig tenker jeg at noen er onde. Og det er så mange som lyver og bedrar, skal man tilgi alt liksom. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.