AnonymBruker Skrevet 22. februar Skrevet 22. februar Man er en trygg og sosial person med nær familie også er man litt klein og usikker med fremmede og snakker ikke like mye og klarer ikke vise hvem man egentlig er. Hva kommer det av? Noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: e9f35...3b5 0 Siter
nachnoo Skrevet 23. februar Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva kommer det av? Det kalles sjenert. 1 Siter
Alba Skrevet 23. februar Skrevet 23. februar Jeg er usikker på både kjente og ukjente og er aldri trygg på noen. Føler meg annerledes og unormal. Er så opptatt av hva andre skal tenke og å mene om meg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. februar Skrevet 23. februar Alba skrev (56 minutter siden): Jeg er usikker på både kjente og ukjente og er aldri trygg på noen. Føler meg annerledes og unormal. Er så opptatt av hva andre skal tenke og å mene om meg. Folk tenker og mener generelt sett ikke så mye om andre. Vi tar mye mer plass i eget hode enn i andres, folk har nok med seg selv. Anonymkode: 650f8...95a 1 Siter
psykedeliker Skrevet 24. februar Skrevet 24. februar Hvorfor må man snakke hele tiden? Hvorfor må man "vise hvem man egentlig er" hele tiden? 1 Siter
Anonymos Skrevet 24. februar Skrevet 24. februar Det er veldig vanlig. De fleste opprettholder en viss fasade i møte med nye folk, dvs at de skjuler deler av den de egentlig er. Noen er også mer naturlig stille og reserverte, uten at det trenger å handle om sjenanse. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. februar Skrevet 24. februar Jeg klarer ikke være meg selv med dem som utgir seg for å være annerledes enn det dem er. Anonymkode: 41fd1...dbd 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. februar Skrevet 24. februar 3 hours ago, psykedeliker said: Hvorfor må man snakke hele tiden? Fordi det forventes i sosiale situasjoner, og på arbeidet. Anonymkode: 00326...2b0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. februar Skrevet 24. februar On 2/23/2026 at 8:47 AM, nachnoo said: Det kalles sjenert. Kan det ikke også skyldes PF. Eller asperger? Anonymkode: 00326...2b0 0 Siter
psykedeliker Skrevet 24. februar Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi det forventes i sosiale situasjoner, og på arbeidet. Man må ikke leve opp til andres forventninger, det er et individuelt verdivalg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. februar Skrevet 24. februar 3 minutes ago, psykedeliker said: Man må ikke leve opp til andres forventninger, det er et individuelt verdivalg. Man må ofte være sosial for å kunne utføre sitt arbeid. Anonymkode: 00326...2b0 0 Siter
nachnoo Skrevet 24. februar Skrevet 24. februar Man er alltid seg selv. Er man forsiktig og tilbakeholdende sammen med ukjente, er det også «seg selv» Det er slik man er. 2 Siter
Grendel Skrevet 24. februar Skrevet 24. februar Jeg kan si at erfaring at det er en treningssak i tillegg til medfødt personlighet. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 24. februar Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Man må ofte være sosial for å kunne utføre sitt arbeid. Det finnes også mange yrker der man ikke må være det. Det handler om å velge riktig yrkesvei. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. februar Skrevet 24. februar nachnoo skrev (1 minutt siden): Man er alltid seg selv. Er man forsiktig og tilbakeholdende sammen med ukjente, er det også «seg selv» Det er slik man er. Takk. Jeg liker det du skriver. Tenker du at det samme gjelder om man er usikker og har dårlig selvtillit også? Jeg har fått en større og større trang til å "eie" den dårlige selvfølelsen min, være ok med å være klein og usikker med fremmede, men det virker ikke som om verden vil at den skal være der. At det må pyntes på. Det skaper en konflikt mellom indre og ytre. Anonymkode: 7ef2d...99f 0 Siter
psykedeliker Skrevet 24. februar Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det skaper en konflikt mellom indre og ytre. Den konflikten skaper du selv med de verdiene og det virkelighetssynet du har valgt å leve etter. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. februar Skrevet 24. februar psykedeliker skrev (3 minutter siden): Den konflikten skaper du selv med de verdiene og det virkelighetssynet du har valgt å leve etter. Ja, jeg opplever at kontflikten blir mindre eller opphører når jeg godtar å være klein og usikker, og ærlig om å være det. Med det kan være en forsvarsmekanisme. Dont know Anonymkode: 7ef2d...99f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. februar Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan det ikke også skyldes PF. Eller asperger? Anonymkode: 00326...2b0 Alt må ikke være en diagnose. Anonymkode: 650f8...95a 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.