Gå til innhold

Er det foreldet?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet
laban skrev (2 minutter siden):

Er det ikke best å la det ligge og fokusere på nåtid og framtid? Som du er inne på, er mange av de som behandlet deg, pensjonert nå, så det er begrenset hva som er mulig å oppklare.

Jeg tror (uten å ha noen bevis) at alle som har omfattende, papirbaserte journaler fra tidligere tider, vil kunne finne ting som er unøyaktige eller feil, enten det gjelder historikk i fysisk eller psykisk helse. Det er trolig mye som er forandret mht. både diagnostisering, behandling og journalskriving hvis man går noen tiår tilbake. 

Jo jeg vil fokusere på nåtid og fremtid som jeg er i kontakt med meg selv, det er lett for psykiatrien å trekke konklusjoner men det betyr ikke at det er rett. Jeg var så dårlig og klarte ikke fungere, det var det jeg trengte hjelp med. Angst bla. Og hva annet vet ikke jeg. Ja mange av de er pensjonert. 

Ja det er sant og det var ikke alle som ba meg ta ap selv om jeg hadde psykotiske symptomer, de mente det var pga traumer. 

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet

Jeg ser hva jeg selv har skrevet og det er ikke noe slurv, hadde en psykotisk klart det? Og alt jeg leste slukte jeg rått og ble livredd men angst har jeg hatt hele livet, og jeg letet etter Gud over alt da jeg vokste opp. Det eneste jeg ikke gikk til var Jehova, fant Gud hjemme på rommet mitt og universet da jeg så ut vinduet mitt opp på himmelen. Det er nok det at jeg fungerte så dårlig som ga meg psykose lidelse, men man kan fungere dårlig uten det og ha sin tro. Tro er ikke sykdom. 

Ikkeanonymnok
Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Men gikk til en healer som gjorde meg dårligere, hun tappet meg og overførte sine ting på meg ubevisst. Senere fikk jeg en seriøs healer som tok tak i ting og jeg hadde en åndelig guide og er livredd den er borte nå. Vi skulle jo jobbe sammen med det åndelige, jeg tok medisiner og medisinerte det vekk. Noe føles helt feil her. 

Jeg tenker at det at du tenker dette er helt normalt er et tegn på at diagnosen er riktig. Men nå er ikke jeg fagperson. 

Sånn jeg ser det har du to valg. 
1: (Omsider) akseptere at diagnosen er riktig, at medisinene gjør deg bedre (men ikke nødvendigvis fullstendig frisk) og lære deg å leve med det uten å ukentlig betvile alt

2: Ta det opp direkte med psykiateren din. Si at du ønsker en ny utredning, argumentér for hvorfor og aksepter beslutningen hans uansett om det blir ny utredning eller ei og uansett om diagnosen står eller blir fjernet.

Ikkeanonymnok
Skrevet
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Tro er ikke sykdom. 

Tro trenger ikke være sykdom, men det kan være det. 

stjernestøv
Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker at det at du tenker dette er helt normalt er et tegn på at diagnosen er riktig. Men nå er ikke jeg fagperson. 

Sånn jeg ser det har du to valg. 
1: (Omsider) akseptere at diagnosen er riktig, at medisinene gjør deg bedre (men ikke nødvendigvis fullstendig frisk) og lære deg å leve med det uten å ukentlig betvile alt

2: Ta det opp direkte med psykiateren din. Si at du ønsker en ny utredning, argumentér for hvorfor og aksepter beslutningen hans uansett om det blir ny utredning eller ei og uansett om diagnosen står eller blir fjernet.

Ok. Jeg går bare på 1 mg nå og er ikke psykotisk. 

Åja jeg kommer til å ta det opp. 

stjernestøv
Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (5 minutter siden):

Tro trenger ikke være sykdom, men det kan være det. 

Da er vi ikke enige. 

Skrevet
stjernestøv skrev (4 timer siden):

Kan det være meg selv som skapte alt med å gå for mye inn i det åndelige, meditere og få healing? Jeg tror virkelig ikke at jeg har vært psykotisk, jeg gikk bare for mye inn i det.

Jeg ser årsakssammenhengen motsatt. Jeg mener ikke at du ble syk fordi du gikk inn i dette. Jeg mener du ble syk og at pga sykdommen begynte du med dette med det åndelige, mediteringen og oppsøkte healer. Dette er ganske typisk.

stjernestøv
Skrevet
nachnoo skrev (45 minutter siden):

Jeg ser årsakssammenhengen motsatt. Jeg mener ikke at du ble syk fordi du gikk inn i dette. Jeg mener du ble syk og at pga sykdommen begynte du med dette med det åndelige, mediteringen og oppsøkte healer. Dette er ganske typisk.

Ok. Men kunne sitte i mange timer å meditere og oppleve mye, det er jo ikke normalt? Nei ikke vet jeg. Typisk ja, hm vet ikke jeg...for psykotiske? 

stjernestøv
Skrevet

Leste i dagboken fra da jeg var på mitt verste og var så jævla dårlig at ingen forstod, healeren kalte meg psyko og kjeftet på meg for jeg gjorde ingenting og jeg måtte lese barne psykologi, jeg ble så sint at jeg vasket hele huset og byttet på sengene. Psykologen på familievernkontoret var enig og sa det hadde jo effekt, var det psykologi bak? Hvis noen hadde sagt det til meg i dag hadde jeg bare sagt meg enig. Men det er sant at ingen forstod, ikke legene heller. De ga meg bare vival og sa jeg var fysisk frisk, var jo ikke det. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Ok. Men kunne sitte i mange timer å meditere og oppleve mye, det er jo ikke normalt? Nei ikke vet jeg. Typisk ja, hm vet ikke jeg...for psykotiske? 

husk at diagnosen din ikke ble gitt etter å ha møtt deg over noen sekunder men gjennom -lang- tid. for andre er ikke din diagnose vanskelig å forstå, du viser tydelige og typiske symptomer. du virker super sterk som har stått i mye motgang.

Anonymkode: 86fb0...748

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

husk at diagnosen din ikke ble gitt etter å ha møtt deg over noen sekunder men gjennom -lang- tid. for andre er ikke din diagnose vanskelig å forstå, du viser tydelige og typiske symptomer. du virker super sterk som har stått i mye motgang.

Anonymkode: 86fb0...748

Det har skiftet litt frem og tilbake mellom schizoaffektiv og schizofreni, rart det da og schizotyp og. Jo takker for at du sier jeg er sterk, har alltid ville være sterk og ikke svak som de fleste så meg som. Jeg var alltid glad i barna og tok vare på dem så godt jeg kunne. 

stjernestøv
Skrevet
stjernestøv skrev (10 minutter siden):

Leste i dagboken fra da jeg var på mitt verste og var så jævla dårlig at ingen forstod, healeren kalte meg psyko og kjeftet på meg for jeg gjorde ingenting og jeg måtte lese barne psykologi, jeg ble så sint at jeg vasket hele huset og byttet på sengene. Psykologen på familievernkontoret var enig og sa det hadde jo effekt, var det psykologi bak? Hvis noen hadde sagt det til meg i dag hadde jeg bare sagt meg enig. Men det er sant at ingen forstod, ikke legene heller. De ga meg bare vival og sa jeg var fysisk frisk, var jo ikke det. 

Den eneste som forstod var hun som ladet vann og jeg er overbevist om at hun reddet livet mitt, jeg tok ikke til meg næring og hun mente jeg tok ikke til meg healing heller. Og hun sa jeg måtte høre på meg selv. 

Skrevet
stjernestøv skrev (15 minutter siden):

Den eneste som forstod var hun som ladet vann og jeg er overbevist om at hun reddet livet mitt, jeg tok ikke til meg næring og hun mente jeg tok ikke til meg healing heller. Og hun sa jeg måtte høre på meg selv. 

Dette med ladet vann høres så rart ut. Men det er vel ikke bevis på psykose. 

Men du har jo blitt tydelig dårlig før når du har sluttet helt på AP..

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (4 minutter siden):

Dette med ladet vann høres så rart ut. Men det er vel ikke bevis på psykose. 

Men du har jo blitt tydelig dårlig før når du har sluttet helt på AP..

Da var det jo i tilfelle hun som var psykotisk som ladet vann, jeg ble bedre og begynte å ta til meg næring og la på meg. 

Ja jeg har det, tror hjernen har vent seg til ap og da er det vanskelig å slutte. 

Skrevet
stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Da var det jo i tilfelle hun som var psykotisk som ladet vann, jeg ble bedre og begynte å ta til meg næring og la på meg. 

Jeg tror man må ha en grad av psykdom for å ha tro på "ladet vann".

Skrevet

Jeg har også opplevd åndelige ting og blitt lest av en klarsynt som så alt! Og hadde en healer som gikk inn i hjernen min via noen fingre han presset inn i ryggen

han healet en vond knute i nakken min jeg ikke hadde fortalt en sjel om at jeg hadde

så ble jeg redd jeg fikk en demon i meg fordi han ikke healet i Jesu navn.

for når du ikke healer i Jesu navn virker det først bra før det blir demonisk og gjør deg verre.

og nettopp dette skjedde og jeg gikk fra bipolar diagnose til schizoaffektiv lidelse 

Skrevet
stjernestøv skrev (19 minutter siden):

Ja jeg har det, tror hjernen har vent seg til ap og da er det vanskelig å slutte. 

Ok. Jeg har aldri hatt tro på healing, men skulle ønske det fantes en form for frelse. 

stjernestøv
Skrevet
Ekstra skrev (47 minutter siden):

Jeg tror man må ha en grad av psykdom for å ha tro på "ladet vann".

Hvorfor la jeg plutselig på meg ti trengte kilo da? 

Skrevet
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Hvorfor la jeg plutselig på meg ti trengte kilo da? 

Tror ikke jeg skal spekulere i det.

stjernestøv
Skrevet
Marye skrev (43 minutter siden):

Jeg har også opplevd åndelige ting og blitt lest av en klarsynt som så alt! Og hadde en healer som gikk inn i hjernen min via noen fingre han presset inn i ryggen

han healet en vond knute i nakken min jeg ikke hadde fortalt en sjel om at jeg hadde

så ble jeg redd jeg fikk en demon i meg fordi han ikke healet i Jesu navn.

for når du ikke healer i Jesu navn virker det først bra før det blir demonisk og gjør deg verre.

og nettopp dette skjedde og jeg gikk fra bipolar diagnose til schizoaffektiv lidelse 

Ok ja det er massevis av healere der ute, noen vet ikke hva de driver med og det er skadelig. Ja ei sjaman dame skrev til meg om min åndelige guide og det passet jo med det jeg opplevde, guiden drev og innviet meg i noe. 

Familievernkontoret tok jo kontakt med psykiater og jeg fikk truxal og seroxat, det hadde jeg glemt. Tok det en liten stund men det hjalp ikke. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...