Gå til innhold

Fikk nettopp mail fra Nav

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om at jeg hadde fått et brev jeg måtte lese. Ble helt stiv av skrekk og fomlet veldig for å klare å logge meg inn. "Hva har skjedd, har jeg fylt ut noe galt, mister jeg aap nå", rakk å tenke mange tanker. Så var det bare et standardbrev om betingelser i ytelsen. Men det var en øyeåpner for hvor mye makt jeg føler NAV har i livet mitt ... 

Anonymkode: e4275...a4d

Videoannonse
Annonse
Glitter
Skrevet

Jeg får også litt stuck i meg når det kommer melding fra Nav. Det er ikke så rart for økonomi er viktig. 

Eva Sofie
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ble helt stiv av skrekk og fomlet veldig for å klare å logge meg inn. "Hva har skjedd, har jeg fylt ut noe galt, mister jeg aap nå", rakk å tenke mange tanker. Så var det bare et standardbrev om betingelser i ytelsen. Men det var en øyeåpner for hvor mye makt jeg føler NAV har i livet mitt ... 

Anonymkode: e4275...a4d

Trist - Nav som egentlig skal være en lagspiller. Ikke en motarbeidende part.

stjernestøv
Skrevet

Det var vel bare det at vi kunne jobbe mer? 

stjernestøv
Skrevet

Var det ikke det det dreide seg om? Så flere som ikke forstod noe av brevet. 

Eva Sofie
Skrevet
stjernestøv skrev (På 5.3.2026 den 11.24):

Var det ikke det det dreide seg om? Så flere som ikke forstod noe av brevet. 

Det er kun aktuelt for de som har en jobb ved siden av uføretrygden.

Fra 1. oktober kan skattbar inntekt være opp mot 1 g (ca. 125.000 kr.) uten at Nav reduserer  uføretrygden. Tidligere har dette skjedd ved 0,4 G (ca. 50.000 kr.).

stjernestøv
Skrevet
Eva Sofie skrev (4 minutter siden):

Det er kun aktuelt for de som har en jobb ved siden av uføretrygden.

Fra 1. oktober kan skattbar inntekt være opp mot 1 g (ca. 125.000 kr.) uten at Nav reduserer  uføretrygden. Tidligere har dette skjedd ved 0,4 G (ca. 50.000 kr.).

Ja da angår det ikke meg, det var jo viktig hm. 

Eva Sofie
Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ja da angår det ikke meg, det var jo viktig hm. 

Tenker at Nav med fordel kunne ha avklart i toppen av brevet, med enkle ord, hvem fellesbrevet gjelder for, når de pøser det ut til alle mottakere av en tjeneste.

stjernestøv
Skrevet
Eva Sofie skrev (1 minutt siden):

Tenker at Nav med fordel kunne ha avklart i toppen av brevet, med enkle ord, hvem fellesbrevet gjelder for, når de pøser det ut til alle mottakere av en tjeneste.

Ja det kunne de godt, det var jo ikke viktig for alle på ufør. 

Soleil70
Skrevet
Eva Sofie skrev (2 minutter siden):

Kunne ikke vært mer enig!!! 

Skrevet

Det var mye forskjellig informasjon, men det sto også at de det gjelder vil få brev om eventuelle endringer. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...