Gå til innhold

cipramil og humør svingninger


Gjest kenneth

Anbefalte innlegg

Gjest kenneth

Samboeren min sier hun blir sur og grinete av cipramilen, derfor vil hun slutte. Det synes jeg ikke er noen god løsning. For jeg synes hun er bedere nå. Er det noen som kan svare på dett spørsmålet? Hun sier at det er exstra ille før hun skal ha mensen, er det noe dokumentasjon på dette?Og hvor lenge bør hun gå på de? Nå har hun gått på de i 4 md.Håper på et svar i fra fag persjon mvh kenneth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

All forskning støtter ditt syn og den erfaring du har gjort.

I det siste har det også kommet god forskning på PMS og Cipramil. Denne studien viser at nettopp Cipramil dramatisk reduserer de emosjonelle svingninger som skjer rundt mensen.

Dersom hun bruker Cipramil for en depresjon, er behandlingstiden minst 1 år.

Lykke til med motiveringen av henne for fortsatt Cipramil-bruk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forvirret

All forskning støtter ditt syn og den erfaring du har gjort.

I det siste har det også kommet god forskning på PMS og Cipramil. Denne studien viser at nettopp Cipramil dramatisk reduserer de emosjonelle svingninger som skjer rundt mensen.

Dersom hun bruker Cipramil for en depresjon, er behandlingstiden minst 1 år.

Lykke til med motiveringen av henne for fortsatt Cipramil-bruk :-)

Dersom hun bruker Cipramil for en depresjon, er behandlingstiden minst 1 år.

Mener du at behandlingstiden er så lang også for første gangs depresjon? Hvorfor det? Jeg brukte cipramil i 3 måneder mens depresjonen min var på det verste, til bedring inntrådte. Det hadde god effekt. Etter 3 måneder trappet jeg ned og sluttet. Det er nå 5 måneder siden. Jeg går fortsatt i psykoterapi. Tror du jeg kan få tilbakefall fordi jeg har sluttet med medisiner, selvom det altså har gått 5 måneder? Jeg håper du tar deg tid til å svare, for dette bekymrer meg. Det siste jeg ønsker er noe tilbakefall. Jeg sluttet uten å rådføre meg med lege eller psykolog, men psykologen godtok det da jeg fortalte det (etter at jeg hadde slutta). Legen har jeg ikke vært hos siden, så jeg har ikke fortalt det til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dersom hun bruker Cipramil for en depresjon, er behandlingstiden minst 1 år.

Mener du at behandlingstiden er så lang også for første gangs depresjon? Hvorfor det? Jeg brukte cipramil i 3 måneder mens depresjonen min var på det verste, til bedring inntrådte. Det hadde god effekt. Etter 3 måneder trappet jeg ned og sluttet. Det er nå 5 måneder siden. Jeg går fortsatt i psykoterapi. Tror du jeg kan få tilbakefall fordi jeg har sluttet med medisiner, selvom det altså har gått 5 måneder? Jeg håper du tar deg tid til å svare, for dette bekymrer meg. Det siste jeg ønsker er noe tilbakefall. Jeg sluttet uten å rådføre meg med lege eller psykolog, men psykologen godtok det da jeg fortalte det (etter at jeg hadde slutta). Legen har jeg ikke vært hos siden, så jeg har ikke fortalt det til han.

Den generelle anbefaling er dette:

1.gangs depresjon: 1 år

2. gangs depresjon: > 2 år

3. gangs depresjon: > 5 år, muligens livslang behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...