Gå til innhold

kryssord


Gjest ova

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En venninne og jeg manglet også dette ordet. Da jeg sa at det var et firma som het (eller hette) EB, fant hun boggris i en gammel ordbok. Jeg finner det ikke i ordlisten på Nettet og får ingen treff på det. Men har ingen noe bedre forslag, skriver jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne og jeg manglet også dette ordet. Da jeg sa at det var et firma som het (eller hette) EB, fant hun boggris i en gammel ordbok. Jeg finner det ikke i ordlisten på Nettet og får ingen treff på det. Men har ingen noe bedre forslag, skriver jeg det.

Tusen takk, skal du ha. Ja, det må vere EB.

Så eg får prøve boggrisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EB er Elektrisk Bureau, senere innlemmet i ABB. Faren min jobber ved en av fabrikkene deres, og hans fabrikk har skiftet navn og eiere ørten ganger i løpet av de siste årene..

Om svinet: jeg får uttelling på BOGGRIS i Tanums Rettskrivningsordbok, en av de nyere versjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EB er Elektrisk Bureau, senere innlemmet i ABB. Faren min jobber ved en av fabrikkene deres, og hans fabrikk har skiftet navn og eiere ørten ganger i løpet av de siste årene..

Om svinet: jeg får uttelling på BOGGRIS i Tanums Rettskrivningsordbok, en av de nyere versjonene.

Så fint du finner boggris, håper det er hele grisen, og ikke bare et kjøttstykke (bogen)!

På jobben får vi mye faktura fra ABB, og jeg husker EB fra tidligere. Min kollega arkiverer fortsatt ABB på N, for de het NEBB da hun begynte for 20 år siden......................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...