Lillemus Skrevet 25. mars Skrevet 25. mars Babette skrev (56 minutter siden): Det er et nasjonalt mål at folk står lenger i jobb. Da må dette selvsagt følges opp lokalt, ellers blir det bare tomme festtaler. Når det gjelder fremtidig pensjon, har jeg inntrykk av at de fleste undersøker dette selv, man logger seg inn på pensjonskassen og får all info man trenger. Jeg har gjort det ja, er jo greit å vite omtrent hvor man vil stå økonomisk i forhold til når man skal gå av med pensjon. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 26. mars Forfatter Skrevet 26. mars Lillemus skrev (17 timer siden): Jeg har gjort det ja, er jo greit å vite omtrent hvor man vil stå økonomisk i forhold til når man skal gå av med pensjon. Jeg har sjekket nå, da jeg innimellom blir så sliten av jobben min. Jeg ser at jeg kan gå av når jeg er 64 år, hvis det føles uutholdelig å jobbe til 67. 0 Siter
Ekstra Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars Lillemus skrev (21 timer siden): Men er det det som er poenget med seniorsamtaler? Jeg trodde det var for å informere deg om dine rettigheter ang. afp, når man tenker å gå av, hva som vil lønne seg økonomisk og slike ting - ikke nødvendigvis for å få deg til å stå i jobb så lenge som mulig. Jeg tenker å gå av så tidlig jeg kan... Tror ikke det er så mange arbeidsgivere som kan rådgi detaljert om dette. De fleste arbeidstakere har jo mange ulike poliser og avtaler og det er en jungel å sette seg inn i, som en ikke kan forvente at nåværende arbeidsgiver bruker mye ressurser på å gi oversikt over. Men hovedregler er det jo fint om de kan gi råd om. 1 Siter
morsan Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars Temaet i denne tråden er i aller høyeste grad aktuelt for meg også, men jeg vet ikke ennå hva jeg skal gjøre eller hvor lenge jeg skal stå i jobb. Foreløpig har jeg tenkt at jeg ihvertfall skal jobbe til jeg er 65, og at jeg deretter får vurdere det. Men det kan jo skje mye på de årene; man kan bli syk/skadet, man kan f.eks. få barnebarn som man ønsker mer tid og krefter med, og ikke minst kan det skje (nok en) omorganisering på jobb som gjør at man ikke orker å forholde seg til dette mer (et lite hjertesukk der). Jeg har ikke hørt om at det er egne seniorsamtaler hos oss, eller at det har vært flettet inn i utviklingssamtalene. Jeg hadde utviklingssamtale denne måneden og det var ikke noe snakk om slikt. Men jeg har fått en standard e-post med tilbud om å gå på pensjonsforberedende kurs med SPK til høsten. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.