AnonymBruker Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Jeg leser at personer med autisme kan bli ansett strafferettslig utilregnelig hvis de har autisme, men så står det veldig spesifikt at personlighetsforstyrrelser ikke gjør en utilregnelig. Men hvorfor er det noe forskjell? Handler det ikke mer om alvorlighetsgraden? Anonymkode: a8587...5a4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden 5 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg leser at personer med autisme kan bli ansett strafferettslig utilregnelig hvis de har autisme, men så står det veldig spesifikt at personlighetsforstyrrelser ikke gjør en utilregnelig. Men hvorfor er det noe forskjell? Handler det ikke mer om alvorlighetsgraden? Anonymkode: a8587...5a4 Da må det dreie seg om tung barnautisme, kombinert med med lav IQ`? Anonymkode: be0c5...2c9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden 13 minutes ago, AnonymBruker said: Da må det dreie seg om tung barnautisme, kombinert med med lav IQ`? Anonymkode: be0c5...2c9 Nei det står ikke det kun autisme. Psykisk utviklingshemming er et annet punkt. Anonymkode: a8587...5a4 0 Siter
Glitter Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Jeg hadde autismediagnose og ble ikke erklært utilregnelig. Men hadde en mindre sterk bevissthetsforstyrrelse som gav reduksjon i straff. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 24 minutes ago, Glitter said: Jeg hadde autismediagnose og ble ikke erklært utilregnelig. Men hadde en mindre sterk bevissthetsforstyrrelse som gav reduksjon i straff. Før eller etter 2020? Etter 2020 har det jo blitt endring slik at det ikke lenger er diagnosen, men den psykiske tilstanden og funksjonsnivået som avgjør. Anonymkode: a8587...5a4 0 Siter
Glitter Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Før eller etter 2020? Etter 2020 har det jo blitt endring slik at det ikke lenger er diagnosen, men den psykiske tilstanden og funksjonsnivået som avgjør. Anonymkode: a8587...5a4 Etter 2020 tror jeg det var. Husker ikke nøyaktig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Autister har i hvert fall lettere for å bli drept av politiet enn normale, på verdensbasis. Anonymkode: 87487...9f7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (18 timer siden): Autister har i hvert fall lettere for å bli drept av politiet enn normale, på verdensbasis. Anonymkode: 87487...9f7 Hvorfor det? Anonymkode: 4f617...6ac 0 Siter
nachnoo Skrevet 43 minutter siden Skrevet 43 minutter siden AnonymBruker skrev (20 timer siden): Nei det står ikke det kun autisme. Psykisk utviklingshemming er et annet punkt. Anonymkode: a8587...5a4 I ditt første innlegg skriver du: ....kan bli ansett..... Legg merke til "kan". Det gjøres alltid en individuell vurdering. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.