AnonymBruker Skrevet 9. mars Skrevet 9. mars Etter pandemien har jeg lagt meg til en svært passiv livsstil. Jeg nyter inaktivitet og å ikke ha noen ting jeg må gjøre, men de negative symptomene har blitt værre av dette. Det ser virkelig ikke ut i leiligheten min og jeg makter ikke ta tak i ting. Jeg har ikke noen omgang med noen og jeg må nesten ta benzo hver gang jeg skal gjøre noe. Og det har jeg ikke så mye av så det blir ca hver 5 dag jeg gjør noe som krever at jeg går ut av leiligheten. Jeg føler jeg råtnernpå rot. Og jeg har fått flere hudlidelser jeg ikke makter å behandle. Jeg har avbestilt medisinske prosedyrer fordi jeg ikke tør. Jeg har schizofreni, har hatt det i mange år over 30.. er middelaldrende og full av angst. Får maten levert på døra. Er proppfull av fæl angst. Eneste høydepunkt uten angst er de to dagene i uken jeg kan ta benzo. Jeg må altså face angsten min men vet ikke om jeg orker/ klarer det. Sytepost jeg vet. Anonymkode: 6a923...482 0 Siter
Glitter Skrevet 9. mars Skrevet 9. mars Har du vurdert å gå til psykolog/psykiater for å få hjelp med det? Evt kommunal psykiatri som kan komme hjem til deg? 2 Siter
frosken Skrevet 9. mars Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Etter pandemien har jeg lagt meg til en svært passiv livsstil. Jeg nyter inaktivitet og å ikke ha noen ting jeg må gjøre, men de negative symptomene har blitt værre av dette. Det ser virkelig ikke ut i leiligheten min og jeg makter ikke ta tak i ting. Jeg har ikke noen omgang med noen og jeg må nesten ta benzo hver gang jeg skal gjøre noe. Og det har jeg ikke så mye av så det blir ca hver 5 dag jeg gjør noe som krever at jeg går ut av leiligheten. Jeg føler jeg råtnernpå rot. Og jeg har fått flere hudlidelser jeg ikke makter å behandle. Jeg har avbestilt medisinske prosedyrer fordi jeg ikke tør. Jeg har schizofreni, har hatt det i mange år over 30.. er middelaldrende og full av angst. Får maten levert på døra. Er proppfull av fæl angst. Eneste høydepunkt uten angst er de to dagene i uken jeg kan ta benzo. Jeg må altså face angsten min men vet ikke om jeg orker/ klarer det. Sytepost jeg vet. Anonymkode: 6a923...482 Det høres ut som om du bør be om hjelp til å få bedre funksjon. FACT eller bydelspsykiatrien bør kunne hjelpe deg en periode, - håper du snakker med fastlegen om å bli henvist. 2 Siter
XbellaX Skrevet 9. mars Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Etter pandemien har jeg lagt meg til en svært passiv livsstil. Jeg nyter inaktivitet og å ikke ha noen ting jeg må gjøre, men de negative symptomene har blitt værre av dette. Det ser virkelig ikke ut i leiligheten min og jeg makter ikke ta tak i ting. Jeg har ikke noen omgang med noen og jeg må nesten ta benzo hver gang jeg skal gjøre noe. Og det har jeg ikke så mye av så det blir ca hver 5 dag jeg gjør noe som krever at jeg går ut av leiligheten. Jeg føler jeg råtnernpå rot. Og jeg har fått flere hudlidelser jeg ikke makter å behandle. Jeg har avbestilt medisinske prosedyrer fordi jeg ikke tør. Jeg har schizofreni, har hatt det i mange år over 30.. er middelaldrende og full av angst. Får maten levert på døra. Er proppfull av fæl angst. Eneste høydepunkt uten angst er de to dagene i uken jeg kan ta benzo. Jeg må altså face angsten min men vet ikke om jeg orker/ klarer det. Sytepost jeg vet. Anonymkode: 6a923...482 Nei, dette er ikke sytete. Det er sykdom. Ring fastlegen. Det er mulig å få det bedre enn dette. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. mars Skrevet 9. mars Slik skal du ikke måtte ha det. Ring fastlegen i morgen! Anonymkode: fe3dd...047 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars @nachnoo var hos fastlegen i dag og han skrev ut welbrutin retard. Det viktigste jeg trenger er hjelp med den lammende angsten. Er dette en god medisins mot angst? Virket ikke sånn da jeg leste felleskatalogen. Anonymkode: 6a923...482 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): @nachnoo var hos fastlegen i dag og han skrev ut welbrutin retard. Det viktigste jeg trenger er hjelp med den lammende angsten. Er dette en god medisins mot angst? Virket ikke sånn da jeg leste felleskatalogen. Anonymkode: 6a923...482 Vær obs på at Wellbutrin kan gi søvnmangel! Anonymkode: fe3dd...047 1 Siter
stjernestøv Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vær obs på at Wellbutrin kan gi søvnmangel! Anonymkode: fe3dd...047 Og forsterket angst, ta benzo hvis du får det. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): @nachnoo var hos fastlegen i dag og han skrev ut welbrutin retard. Det viktigste jeg trenger er hjelp med den lammende angsten. Er dette en god medisins mot angst? Virket ikke sånn da jeg leste felleskatalogen. Anonymkode: 6a923...482 Jeg ble anbefalt Remeron sammen med Wellbutrin pga søvnproblemer. Anonymkode: fe3dd...047 1 Siter
nachnoo Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars Dette må ikke sees på som en ren angstlidelse, men som angst som et symptom i din schizofreni. Hovedtiltaket vil være å øke medisinen av typen antipsykotika. Jeg tror dessverre ikke at Wellbutrin vil hjelpe deg til å få mindre angst. Med mindre du har en fastlege som er meget god på psykoselidelser, er jeg redd dette er en oppgave for en psykiater. 1 Siter
Sakura Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars (endret) AnonymBruker skrev (På 9.3.2026 den 8.16): Etter pandemien har jeg lagt meg til en svært passiv livsstil. Jeg nyter inaktivitet og å ikke ha noen ting jeg må gjøre, men de negative symptomene har blitt værre av dette. Det ser virkelig ikke ut i leiligheten min og jeg makter ikke ta tak i ting. Jeg har ikke noen omgang med noen og jeg må nesten ta benzo hver gang jeg skal gjøre noe. Og det har jeg ikke så mye av så det blir ca hver 5 dag jeg gjør noe som krever at jeg går ut av leiligheten. Jeg føler jeg råtnernpå rot. Og jeg har fått flere hudlidelser jeg ikke makter å behandle. Jeg har avbestilt medisinske prosedyrer fordi jeg ikke tør. Jeg har schizofreni, har hatt det i mange år over 30.. er middelaldrende og full av angst. Får maten levert på døra. Er proppfull av fæl angst. Eneste høydepunkt uten angst er de to dagene i uken jeg kan ta benzo. Jeg må altså face angsten min men vet ikke om jeg orker/ klarer det. Sytepost jeg vet. Anonymkode: 6a923...482 Kan jeg spør deg hvordan er det å ha schizofreni? sikkert slitsomt😔 Endret 12. mars av Krisebærblomsten 0 Siter
nachnoo Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars Krisebærblomsten skrev (Akkurat nå): Kan jeg spør deg hvordan er det å ha schizofreni? sikkert slitsomt😔 Slutt med disse intervjuene. Kjøpe en lærebok om du er interessert i å vite mer. 0 Siter
Sakura Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars (endret) nachnoo skrev (8 minutter siden): Slutt med disse intervjuene. Kjøpe en lærebok om du er interessert i å vite mer. Jeg bare spør om hvordan live er med den diagnosen. Du er opptatt av medisinene til TS. Endret 12. mars av Krisebærblomsten 0 Siter
Sakura Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars nachnoo skrev (22 minutter siden): Slutt med disse intervjuene. Kjøpe en lærebok om du er interessert i å vite mer. Schizofreni er en alvorlig, ofte livslang psykisk lidelse som påvirker tanker, følelser og virkelighetsoppfatning. Nå har jeg lært trenger ikke kjøpe lærebok. 0 Siter
Everybody Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars Krisebærblomsten skrev (6 minutter siden): Schizofreni er en alvorlig, ofte livslang psykisk lidelse som påvirker tanker, følelser og virkelighetsoppfatning. Nå har jeg lært trenger ikke kjøpe lærebok. Nei du har ikke lært og du trenger å kjøpe lærebok. 1 Siter
Sakura Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars Everybody skrev (3 timer siden): Nei du har ikke lært og du trenger å kjøpe lærebok. Ok. Hva har jeg ikke lært? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars nachnoo skrev (7 timer siden): Dette må ikke sees på som en ren angstlidelse, men som angst som et symptom i din schizofreni. Hovedtiltaket vil være å øke medisinen av typen antipsykotika. Jeg tror dessverre ikke at Wellbutrin vil hjelpe deg til å få mindre angst. Med mindre du har en fastlege som er meget god på psykoselidelser, er jeg redd dette er en oppgave for en psykiater. Takk for svar. Da tror jeg jeg dropper wellbutrin retard. Ble overrasket over at han valgte den. Men han var svært rask med å skrive den ut. Da øker jeg heller zyprexa fra 10 til 15 mg. Det har jeg mulighet til fra tidligere. Anonymkode: 6a923...482 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.