AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Avtalen var at jeg bare skulle bo hjemme i noen år (to - tre år) å spare litt, for så å skaffe meg noe eget igjen med litt bedre standard. Nå har jeg bodd der noen år, men når jeg snakker om å flytte blir de RASENDE. De snakker ekstremt nedsettende og nedlatende til meg og i en lengre periode nå har de kritisert meg for alt jeg gjør på en høylytt og stygg måte. "Hvorfor bare flytter du ikke?" Fordi jeg er litt redd dem. Spesielt den ene forelderen. Hn har stelt i stand STORE problemer for meg før, som det har tatt årevis å rette opp i. Også da handlet det om at jeg ikke ville legge opp livet slik vedkommende ønsker. Når jeg var ungdom ble jeg utsatt for vold og overgrep i flere år i strekk av en bekjent av familien, fant ut som ung voksen at den ene av foreldrene mine visste om dette hele tiden uten å gjøre noe for å stoppe det fordi: "Du fortjente det. og.. jaja, da har du dèn erfaring med deg i livet også! Hihi" Så jeg er nok litt skada. Så jeg er havnet i en situasjon som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal komme meg ut av. Vet ikke helt hva jeg vil med dette. Hva tenker folk her om dette?? Prøvde å skrive om dette på et helt annet forum. Fikk masse tilsnakk om at jeg er dum og veik. HVER SÅ SNILL Å IKKE SKRIV SÅNT. JEG TÅLER DET IKKE AKKURAT NÅ. Anonymkode: e9a72...536 0 Siter
Krisebærblomsten Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Skal du flytte ut hjemme fra? forelderen dine vil ikke du skal? for ung til å flytte? Endret 2 timer siden av Krisebærblomsten 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Krisebærblomsten skrev (Akkurat nå): Skal du flytte ut hjemme fra? fra foreldrene dine? forelderen dine vil ikke? Ja Fra foreldrene ja Anonymkode: e9a72...536 0 Siter
Krisebærblomsten Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja Fra foreldrene ja Anonymkode: e9a72...536 Ok. Kanskje du er litt for ung at foreldrene dine mener på du må bo hjemme en stund til? er du 18 år så kan du selv bestemme. Endret 1 time siden av Krisebærblomsten 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Hvis du er myndig så er det du som bestemmer. Du bør komme deg bort fra dem og så kanskje blokkere dem en stund. Få litt avstand fra dem og deres giftighet. Anonymkode: 81a9d...010 0 Siter
Krisebærblomsten Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis du er myndig så er det du som bestemmer. Du bør komme deg bort fra dem og så kanskje blokkere dem en stund. Få litt avstand fra dem og deres giftighet. Anonymkode: 81a9d...010 En må ha en jobb eller noe🤔ikke bare flytte ut menneske må jo leve av noe. Endret 1 time siden av Krisebærblomsten 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Krisebærblomsten skrev (2 minutter siden): En må ha en jobb eller noe🤔ikke bare flytte ut menneske må jo leve av noe. Ja, hvis TS ikke har jobb så må jo det da bli første steg. Anonymkode: 81a9d...010 0 Siter
Krisebærblomsten Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, hvis TS ikke har jobb så må jo det da bli første steg. Anonymkode: 81a9d...010 Ja, kan være TS går på skolen? Endret 1 time siden av Krisebærblomsten 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Krisebærblomsten skrev (1 minutt siden): Ja, kan være TS går på skolen? Vi aner jo ikke, TS har gitt ganske lite informasjon. Anonymkode: 81a9d...010 1 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Krisebærblomsten skrev (15 minutter siden): En må ha en jobb eller noe🤔ikke bare flytte ut menneske må jo leve av noe. Sosialen hjalp meg økonomisk da jeg flyttet hjemme fra, de mente det var nødvendig. Ikke bra for ts å bo hjemme under slike forhold. 0 Siter
Krisebærblomsten Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg forstår deg godt at du vil bo for deg selv🙂dette er ikke så lett som du tror for du må ha penger til å leve for. 0 Siter
Krisebærblomsten Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden stjernestøv skrev (3 minutter siden): Sosialen hjalp meg økonomisk da jeg flyttet hjemme fra, de mente det var nødvendig. Ikke bra for ts å bo hjemme under slike forhold. Ja, en kan få sosialhjelp fra Nav. TS høres ung ut mulig ikke helt klar til å flytte hjemmefra ennå. Dette ser foreldrene til TS. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Krisebærblomsten skrev (3 minutter siden): Ja, en kan få sosialhjelp fra Nav. TS høres ung ut mulig ikke helt klar til å flytte hjemmefra ennå. Dette ser foreldrene til TS. TS skriver jo ikke hvor gammel hun eller han er. 0 Siter
Krisebærblomsten Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi aner jo ikke, TS har gitt ganske lite informasjon. Anonymkode: 81a9d...010 Ja, litte informasjon her jeg aner ikke helt hva jeg skal svare til TS. Høres ut som en ung dame mulig ca 18 år. 0 Siter
Krisebærblomsten Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden stjernestøv skrev (Akkurat nå): TS skriver jo ikke hvor gammel hun eller han er. Tenker ca 18 år. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Krisebærblomsten skrev (Akkurat nå): Tenker ca 18 år. Ok. Jeg ville flytte da men min far nektet så ble til jeg ble nitten, når man er atten bestemmer man selv. 0 Siter
Krisebærblomsten Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) stjernestøv skrev (5 minutter siden): Ok. Jeg ville flytte da men min far nektet så ble til jeg ble nitten, når man er atten bestemmer man selv. Ok. Tenker religion eller kultur her🤔siden vi ikke for så mye info. Endret 1 time siden av Krisebærblomsten 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Krisebærblomsten skrev (Akkurat nå): Ok. Tenker religion eller kultur her🤔 Samme hva, når man er atten kan man flytte. 0 Siter
Krisebærblomsten Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden stjernestøv skrev (Akkurat nå): Samme hva, når man er atten kan man flytte. Ja, så klart bor TS i Norge er 18 år kan TS flytte ut. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Avtalen var at jeg bare skulle bo hjemme i noen år (to - tre år) å spare litt, for så å skaffe meg noe eget igjen med litt bedre standard. Nå har jeg bodd der noen år, men når jeg snakker om å flytte blir de RASENDE. De snakker ekstremt nedsettende og nedlatende til meg og i en lengre periode nå har de kritisert meg for alt jeg gjør på en høylytt og stygg måte. "Hvorfor bare flytter du ikke?" Fordi jeg er litt redd dem. Spesielt den ene forelderen. Hn har stelt i stand STORE problemer for meg før, som det har tatt årevis å rette opp i. Også da handlet det om at jeg ikke ville legge opp livet slik vedkommende ønsker. Når jeg var ungdom ble jeg utsatt for vold og overgrep i flere år i strekk av en bekjent av familien, fant ut som ung voksen at den ene av foreldrene mine visste om dette hele tiden uten å gjøre noe for å stoppe det fordi: "Du fortjente det. og.. jaja, da har du dèn erfaring med deg i livet også! Hihi" Så jeg er nok litt skada. Så jeg er havnet i en situasjon som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal komme meg ut av. Vet ikke helt hva jeg vil med dette. Hva tenker folk her om dette?? Prøvde å skrive om dette på et helt annet forum. Fikk masse tilsnakk om at jeg er dum og veik. HVER SÅ SNILL Å IKKE SKRIV SÅNT. JEG TÅLER DET IKKE AKKURAT NÅ. Anonymkode: e9a72...536 Under 18: kontakt barnevernet. Er du over 18 kan du flytte. Er dte snakk om vold kan du dra på krisesenter. Anonymkode: 52fa5...d4b 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.