Gå til innhold

Sove med bekymringer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som vet hvordan man gir faen og sover selv med bekymringer? 

Legg til ubehag også ( slik som støy, og for høy temperatur). 

Jeg skjønner ikke hvordan enkelte kan bare sove under hvilke som helst forhold og vil gjerne også lære det. 

Anonymkode: 71c3e...03e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fysisk tungt arbeid gjennom dagen. Da sover du samme faen enten du vil eller ei.

Anonymkode: 8f2d9...d64

stjernestøv
Skrevet

Jeg pleier å lese når jeg legger meg og det hjelper men noen ganger våkner jeg igjen med bekymringer og må stå opp. 

Skrevet

Jeg hører på lydbok for å få tankene over på noe annet. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (2 timer siden):

Jeg hører på lydbok for å få tankene over på noe annet. 

Bekymring overdøver ofte lydbok og andre distribusjoner. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Distraksjoner 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ok. Det funker delvis for meg, når jeg skal sove er min fritid i døgnet. Bekymrer meg mer på dagen. 

AnonymBruker
Skrevet

Bevegelse/tur på dagen og sovemedisin ved leggetid.

Anonymkode: 901c0...a7c

AnonymBruker
Skrevet

Sovetabletter funker alltid for meg.

Anonymkode: 6cc27...cf7

Skrevet

Jeg synes det hjelper å ha radio lavt på. Og, som andre her skriver hjelper det med innsovningsproblemer….for meg.

emilie321
Skrevet
bibben skrev (31 minutter siden):

Jeg synes det hjelper å ha radio lavt på. Og, som andre her skriver hjelper det med innsovningsproblemer….for meg.

For meg hjelper det også å ha radioen lavt på.

Drømmeautomat
Skrevet

1. Lys så fort du våkner. Kom deg foran et vindu etter at du har våkna. Er det mørketid, bruk lyseterapilampe (medisinisk godkjent, 10.000 lux) en halvtime.

2. Vær fysisk aktiv i løpet av dagen.

3. Sovemedisiner.

4. Hvis du likevel ikke får sove, ha denne innstillingen: Jaja, da kan jeg like godt bruke tida på noe interessant i stedet for å gremme meg. Hør på en podcast, les i ei bok, sett på en film.

Eva Sofie
Skrevet
Drømmeautomat skrev (13 timer siden):

4. Hvis du likevel ikke får sove, ha denne innstillingen: Jaja, da kan jeg like godt bruke tida på noe interessant i stedet for å gremme meg. Hør på en podcast, les i ei bok, sett på en film.

Joda - men det bør være lite engasjerende/kjedelig. Om en podcast/lydbok er interessant nok, prioriteres den fremfor søvn. Men en spilleliste med tidligere værvarsler hadde vært noe, inkl. temperaturvarsler. Med noe så ensformig kobler min hjerne av...

Det samme gjør den om jeg hører samme kapittelet i en lydbok om og om igjen + å justere ned hastigheten mye mer enn normalt.

FuglFøniks
Skrevet
Eva Sofie skrev (3 timer siden):

Joda - men det bør være lite engasjerende/kjedelig. Om en podcast/lydbok er interessant nok, prioriteres den fremfor søvn. Men en spilleliste med tidligere værvarsler hadde vært noe, inkl. temperaturvarsler. Med noe så ensformig kobler min hjerne av...

Det samme gjør den om jeg hører samme kapittelet i en lydbok om og om igjen + å justere ned hastigheten mye mer enn normalt.

Signerer denne! Ingenting er mer trøttene eller frakoblende enn treg stemme. Mange benytter seg også av ulike beroligende lyder. F. Eks hvit støy. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...