Gå til innhold

Hvordan fikk dere jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en "student" på 26 år som har bortkastet de siste 5-6 årene på å studere for så å si unngå å måtte jobbe fulltid i noen grad og gruet meg til siste semesteret mitt, som er nå, hvor jeg nå virkelig ikke kan studere lenger eller klare å finne på argumenter på hvorfor jeg ikke vil jobbe. Hva er det autister oftest jobber med? Jeg sliter ekstremt når det kommer til jobber som involverer konstant kontakt med andre mennesker, fleksible arbeidstider og bare jobb for andre generelt. Hver gang jeg har prøvd å jobbe noe sted eller sommerjobb så har jeg følt meg fullstending utslitt etter en uke eller to, ender opp med å telle hvert j*vla minutt til jeg kan dra hjem og gjøre ting på min måte og når JEG vil. Det er sjeldent selve jobben som er problemet for meg, men alt annet rundt eksempelvis småprat, møte nye mennesker, når andre ser på når jeg jobber og verste av alt er timene som går sååååå sakte at jeg mister all motivasjon. Det verste med jobbsøking er å gå igjennom alle de idiotiske nettsidene/testene de gir oss for å se hvor sosiale vi er, skrive en søknad som ikke høres ut som skrevet av KI og selve intervjuene som er et rent helvete og unødvendig i mitt syn, skulle ønske jeg kunne være ærlig og meg selv rundt arbeidsgivere, men det er jo rent umulig å få jobb da. Jeg har et gigantisk hull i CVen, absolutt ingen kjennskaper, lite sosial motivasjon og negativt syn på det meste, tror ikke jeg har følt meg såpass bortkommen noensinne. Hvordan fikk dere jobb? og evt. hva gjør dere istedenfor for å jobbe fulltid? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper du har brukt alle disse årene på å studere noe som gir deg en reell mulighet til å velge noe annet enn den type yrker hvor du uten unntak _må_ møte på jobb med kolleger hver dag. En jobb der du kan trekke deg tilbake og jobbe mye alene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...