Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør man om man er livslei og ikke ser noen bedring eller lys i tunnelen? Vært hos lege,medisiner,innlagt.

Anonymkode: 79a31...914

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobb hardt hver dag. Men det mener jeg vær sosial, tren/gå tur, gå på jobb osv.

Anonymkode: 40455...353

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jobb hardt hver dag. Men det mener jeg vær sosial, tren/gå tur, gå på jobb osv.

Og be om second opinion på medisiner?

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva gjør man om man er livslei og ikke ser noen bedring eller lys i tunnelen? Vært hos lege,medisiner,innlagt.

Ingen lege, medisin eller innleggelse kan gjøre deg frisk. Nå må folk slutte å tro at det der er noe mirakel som skal trylle deg frisk. Nei du må finne ut av hvorfor du er lei av å leve og prøv å skap en forandring. Og denne forandringen er det ikke en psykolog eller innleggelse der du bare ligger i en seng og glor i hvite korridorer som fikser du må faktisk prøve å gjøre endringen selv. 

Anonymkode: e603a...ad3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ingen lege, medisin eller innleggelse kan gjøre deg frisk. Nå må folk slutte å tro at det der er noe mirakel som skal trylle deg frisk. Nei du må finne ut av hvorfor du er lei av å leve og prøv å skap en forandring. Og denne forandringen er det ikke en psykolog eller innleggelse der du bare ligger i en seng og glor i hvite korridorer som fikser du må faktisk prøve å gjøre endringen selv. 

Det er ikke et mirakel. Men behandler, medisiner og innleggelse ved behov kan være med på å gjøre en person mye bedre/friskere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det må man, og noen ganger er det også regelrett livsviktig med medisiner.

emilie321
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ville du sagt det samme hvis det var hjertemedisiner? Eller insulin til en diabetiker?

Selv blir jeg dypt deprimert uten medisiner, uansett hva jeg gjør. Bør jeg også slutte med medisiner? Siden de ifølge deg ikke kan gjøre meg bra

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, emilie321 said:

Ville du sagt det samme hvis det var hjertemedisiner? Eller insulin til en diabetiker?

Selv blir jeg dypt deprimert uten medisiner, uansett hva jeg gjør. Bør jeg også slutte med medisiner? Siden de ifølge deg ikke kan gjøre meg bra

Det var et svar til ts, som hadde prøvd medisiner uten å bli bedre. Da får hun heller tenke i retning at det kanskje ikke er medisiner som er løsningen. 

AnonymBruker
Skrevet
Everybody skrev (4 timer siden):

Du kan prøve ketamin.

Eller ECT.

Eva Sofie
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Støtter @Glitter sitt svar, om å ta tiden til hjelp. De aller fleste som har hatt det som deg, har fått det bedre igjen. En ser ikke lyset i enden av tunellen når det er langt fremme. Det er dessverre ikke annet å gjøre enn å holde ut. Om du nå er innlagt, har du folk rundt deg som ønsker å støtte deg i den prosessen. Bruk de når du trenger de. Jeg var selv innlagt over flere måneder under min forrige depresjon. Det tok noe tid før det var tegn til bedring.

Hvor lenge gikk du på medisinen? Medisiner må brukes over noen måneder før en med sikkerhet kan si at "dette fungerer ikke". Om en type medisin ikke hadde ønsket virkning på deg, finnes det andre som kan prøves ut. Noen sykehus tilbyr TMS (mild stimulering av spesifikke punkter på hodet).

Worrisome_plenty
Skrevet

Hvorfor haster det å dø? Noen tiår på jorden er ingenting mot milliarder av år med ikke eksisterens. I det tomme intet er mann ikke engang et minne. Du kommer tidsnok dit. 

stjernestøv
Skrevet
Worrisome_plenty skrev (20 timer siden):

Hvorfor haster det å dø? Noen tiår på jorden er ingenting mot milliarder av år med ikke eksisterens. I det tomme intet er mann ikke engang et minne. Du kommer tidsnok dit. 

Det er det delte meninger om. 

Worrisome_plenty
Skrevet (endret)
stjernestøv skrev (3 timer siden):

Det er det delte meninger om. 

Ja du tror jo på mye.

Endret av Worrisome_plenty

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...